Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det andra som lägger för hård tolkning i kommentaren om den fina buketten! Den ska hon vara glad för.
Men det blir ju ännu konstigare när du själv spinner vidare på din första kommentar och gör det hela till någon märklig sidodiskussion.

Jättetråkigt om du själv har upplevt det du skriver om men gör inte om någon annans inlägg som inte har ett dugg med saken att göra till ett personligt bevis för att påvisa beteendet.

Men om du har så bitter erfarenhet av det där, är det inte bättre att INTE skämta om det då, med helt utomstående personer?

Problemet med ditt skämt om beställda buketter är att det återskapar en skittråkig stereotyp på temat "ööh kvinnor kan aldrig tala ur skägget, nu sa hon att en bukett var fin så det är väl bäst jag att köper en sån till henne"
Fundera några varv till, och ta även med att det enskilda tillfället inte är samma sak som ett beteende som fortfarande i ett samhälle som ändå säger sig sträva mot jämställdhet är altför utbrett. Och varför reagerar nu kvinnor så hårt på detta och det plötsligt inte är okej att ens andas om. Den stereotypa tanken - som jag håller med om är skittråkig när den faktiskt förutsätts, har sin grund och uppkomst någonstans. Det är inget hittepå taget ur luften, och jag är knappast ensam om att ha haft och kommer troligen återigen även att ha framgent att hantera detta.
Som det påpekades tidigare, att inte kunna säga något är vckert utan att den andre förutsätter att denne ska skaffa detta. Är väl snarare brist på kommunikation i den relationen, men inte i alla givetvis. Men ändå tillräckligt vanligt för att nog de flästa kan relatera till det och se vart det kommer ifrån.
Gliringen som det var här var med anspelning på detta, men ändå så borde ändå en sund tanke varit att det bara var en just det, en gliring om fin bukett som visade på någon fin tanke. Att det nu blev upprörda känslor om detta i efterspelet visar ändå bara på att här finns problem som tillräckligt många ställs inför för röra upp återigen.

Fundera några varv till, och ta även med att det enskilda tillfället inte är samma sak som ett beteende som fortfarande i ett samhälle som ändå säger sig sträva mot jämställdhet är altför utbrett. Och varför reagerar nu kvinnor så hårt på detta och det plötsligt inte är okej att ens andas om. Den stereotypa tanken - som jag håller med om är skittråkig när den faktiskt förutsätts, har sin grund och uppkomst någonstans. Det är inget hittepå taget ur luften, och jag är knappast ensam om att ha haft och kommer troligen återigen även att ha framgent att hantera detta.
Som det påpekades tidigare, att inte kunna säga något är vckert utan att den andre förutsätter att denne ska skaffa detta. Är väl snarare brist på kommunikation i den relationen, men inte i alla givetvis. Men ändå tillräckligt vanligt för att nog de flästa kan relatera till det och se vart det kommer ifrån.
Gliringen som det var här var med anspelning på detta, men ändå så borde ändå en sund tanke varit att det bara var en just det, en gliring om fin bukett som visade på någon fin tanke. Att det nu blev upprörda känslor om detta i efterspelet visar ändå bara på att här finns problem som tillräckligt många ställs inför för röra upp återigen.
Hur utbrett det är i samhället kan du knappast veta. Vad vi däremot vet är att jämställdheten gått framåt och att många stereotyper börjat krackelera. Av det kan vi anta att det där med beställda buketter faktiskt inte är lika utbrett som du säger att det är.

Av reaktionerna i tråden kanske du kan dra slutsatsen att det är bättre att inte vädra den där föreställningen på det vis du gjorde. Då har man ju lärt sig något.

Punkt för min del.

Bokat in 2 dejter i helgen, en ikväll och en i morgon.
Båda dansar, dock inte med mig som tur är, lyckats hitta dessa på Tinder.

Jag gör det ju iaf lätt för mig när jag ska hitta på epitet, har ju danskille 1, 2 och 3 som jag dansar samma dans som visat intresse för mig (som jag inte känner mig intresserad av). Men iaf 1 och 2 har bettet sig konstigt, danskille 2 verkar äntligen efter att ha hört av sig flera ggr i veckan i 9 veckor förstått att jag inte är intresserad, krävdes att jag blev otrevlig.

Sen danskille 4 som jag blev helt såld på, som dissade mig...
Men ja danskille 5 eller 6 kanske är något då, om jag har tur :p.

Låter kanske lite märkligt att jag söker mig till danskillar, för tänker att jag inte vill dejta någon jag dansar med, för att inte riskera att det ska bli stelt och jobbigt. Men att ha något gemensamt intresse är en stor fördel enligt mig, speciellt om man håller på med pardans.

Hur utbrett det är i samhället kan du knappast veta. Vad vi däremot vet är att jämställdheten gått framåt och att många stereotyper börjat krackelera. Av det kan vi anta att det där med beställda buketter faktiskt inte är lika utbrett som du säger att det är.

Av reaktionerna i tråden kanske du kan dra slutsatsen att det är bättre att inte vädra den där föreställningen på det vis du gjorde. Då har man ju lärt sig något.

Punkt för min del.
Det är en del av de sterotypa företeelser, som du påpekar, som börjar krackelera, tack och lov, så långt håller jag med helt och hållet.
Nu råkade det vara symbolen bukett - som dessutom som just denna kvast förhoppnngsvis inte alls hör till dessa.
På samma vis som jag inte kan veta hur vanligt det är, så kan heller inte du veta hur ovanligt det är. Att det sen hålls för att vara något som faller innom det där som anses "vara som det är" kommer någonstans ifrån. Det förekommer, och kan myket väl vara illa nog, såvida det är i samförstånd, medvetenhet och balans som Bison beskrev längre bak i tråden.

Det går bra nu.
Fick ett fint meddelande sent i går att han längtade efter mig och ville att jag skulle ringa när jag slutade jobbet i dag. Gjorde det och han verkade sitta på telefonen och lät väldigt glad över att höra mig :) Ganska omgående frågade han om jag ville ses på måndag (som är vår första barnfria dag så vi kan ses)
Näää.....känslan är riktigt bra just nu.

Det är en del av de sterotypa företeelser, som du påpekar, som börjar krackelera, tack och lov, så långt håller jag med helt och hållet.
Nu råkade det vara symbolen bukett - som dessutom som just denna kvast förhoppnngsvis inte alls hör till dessa.
På samma vis som jag inte kan veta hur vanligt det är, så kan heller inte du veta hur ovanligt det är. Att det sen hålls för att vara något som faller innom det där som anses "vara som det är" kommer någonstans ifrån. Det förekommer, och kan myket väl vara illa nog, såvida det är i samförstånd, medvetenhet och balans som Bison beskrev längre bak i tråden.

Ändock jävligt bittert och fult att spy ut sina egna osäkerheter och fördomar på en människa som bara är glad över att den fått lite blommor.

Jag tänker att det då kan vara lämpligt att du startar en tråd om det om det är vanligt förekommande som behöver diskuteras. Nu kan jag också tycka att det blev lite trist att tolka in något i en användare inlägg.

Ska börja göra mig i ordning för kvällens dejt. Jag vet inte riktigt vad jag har gett mig in på men jag får väl ge den här killen en chans. Jag tror egentligen att han är lite för tam och proper för min smak men omväxling kan ju vara bra ibland ;)
Han är på många sätt raka motsatsen till männen jag träffat på sistone och jag har en känsla att det blir lite väl mycket stabilitet för min del. Men vi får se! Han kanske överraskar mig.

Gårdagens dejt blev väl ungefär som jag hade förväntat mig. Gånger 10.

Nej, den här killen är inget för mig. Han är alldeles för politiskt korrekt i allt han säger och gör och för mig som sannerligen kan vara en smula opolerad blir det bara irriterande. Han å sin sida verkade däremot tro att jag skulle bli imponerad över hans starka statements.

Han är vegetarian (men försöker äta veganskt), avskyr alkohol, tobak och droger, avskyr konsumtionssamhället och röstar vänster.

Ingen bra match alls :laugh:

Var en trevlig dejt igår ☺️ jag skulle kunna ses igen. Men vi sa inget om det och jag har svårt att tolka vad han tyckte.
Vet inte om jag orkar med att eventuellt bli dissad igen, inte nu iaf.

Sen danskillen 4 som ställde in att vi skulle ses för att han precis börjat dejta någon. Skickade en följarförfrågan på Instagram. Kändes random, men då tycker han väl kanske inte att jag var superkonstig som avslöjade att jag var intresserad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat