Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att ha välplanerat sex och intimitet med en annan person än den man har kommit överens om tvåsamhet med lämnar jag därhän som företeelse i sig. Det är väl upp till var och en.

Men jag skulle själv ha väldigt svårt att respektera en person som helt medvetet, om och om igen, gjorde något som hen visste skulle såra en partner oerhört, bara för sitt eget höga nöjes skull.
Är det så viktigt men inte ryms i ens relation så går man eller ändrar på relationen.
Är det inte så viktigt så låter man bli.

Tycker jag då.
Talar inte dina båda stycken mot varann? Det där med välplanerat brukar väl hänga ihop med just något man gör medvetet och om och om igen. En enstaka otrohet är däremot just enstaka och inte planerad. Är den planerad upprepas den antagligen.

Talar inte dina båda stycken mot varann? Det där med välplanerat brukar väl hänga ihop med just något man gör medvetet och om och om igen. En enstaka otrohet är däremot just enstaka och inte planerad. Är den planerad upprepas den antagligen.
Jag menar alltså att vill man göra det så är det ju upp till var och en. Men jag skulle själv har svårt att respektera den personen såpass att jag ville ha en relation med hen. Men, tro det eller ej, så är ju allas mål i livet inte att ha en relation med mig :D

Jag menar alltså att vill man göra det så är det ju upp till var och en. Men jag skulle själv har svårt att respektera den personen såpass att jag ville ha en relation med hen. Men, tro det eller ej, så är ju allas mål i livet inte att ha en relation med mig :D
Aha, då fattar jag vad du menar.

Ja, upp till var och en är det ju självklart. Fast dina avslutande meningar om ”Är det så viktigt men inte ryms i ens relation så går man eller ändrar på relationen. Är det inte så viktigt så låter man bli.” låter mer som allmänna påbud. ;)

Aha, då fattar jag vad du menar.

Ja, upp till var och en är det ju självklart. Fast dina avslutande meningar om ”Är det så viktigt men inte ryms i ens relation så går man eller ändrar på relationen. Är det inte så viktigt så låter man bli.” låter mer som allmänna påbud. ;)
Det var ju därför jag la till att det var min åsikt. Precis som att det är min åsikt att man hjälper folk som håller på att drunkna på Medelhavet, inte borde ha hästar ensamma i små hagar och ska låta barn välja vad de vill ha på sig oberoende av kön.
Det är ju inte alla som håller med mig, och det är ju okej, men jag kan ju välja att inte umgås med dem i någon högre utsträckning om jag vill.
Jag har själv haft kk-relationer, och även om jag och personen då har trevligt tillsammans så spelar det även roll för mig hur den personen behandlar andra. Är han en rövhatt men inte mot mig så får det vara.

Jag blev lite bekymrad över att karln som @Zinfernia träffar, verkar vara en rövhatt även mot henne.
Jag upplever det inte alls så. Villkoren är glasklara från början, han har aldrig försökt tuta i mig några förhoppningar och han beter sig bra mot mig.
För mig hade det känts värre om han bara kom hit, kastade av sig kläderna så fort han kom innanför dörren, låg med mig och sen drog igen så fort det var över. Nu har vi istället en skön kompisrelation utöver sexet och jag trivs med upplägget.

Det var ju därför jag la till att det var min åsikt. Precis som att det är min åsikt att man hjälper folk som håller på att drunkna på Medelhavet, inte borde ha hästar ensamma i små hagar och ska låta barn välja vad de vill ha på sig oberoende av kön.
Det är ju inte alla som håller med mig, och det är ju okej, men jag kan ju välja att inte umgås med dem i någon högre utsträckning om jag vill.
Jag har själv haft kk-relationer, och även om jag och personen då har trevligt tillsammans så spelar det även roll för mig hur den personen behandlar andra. Är han en rövhatt men inte mot mig så får det vara.
Japp, jag sa bara att jag uppfattat det som något annat. Självklart väljer man själv vilka man vill umgås med.

Tack!

Töntcringe på hans kommentarer. Mitt minne idag, 9 år gammalt: "Har duschat, inväntar [exet] ❤" varav han kommenterat för en timme sedan, "sorry, fastnade framför Tv:n, men jag är på g!"

Kewl, grabben.

Om du faktiskt skulle vilja svara honom, och hinta om att du är upptagen, så skulle du kunna skriva något i stil med:

"För sent nu, någon annan hann före/har hittat en ersättare" :angel:

@Migo jag frågade nu, skrev " vad är det här? Vill du inte ses mer? Vill gärna ha ett ärligt svar." Fick svar direkt ; "jo. Har bara fullt upp med familj denna veckan".

Han ringde sent igår när jag somnat. Han bad om ursäkt för att han inte ringt, sa att han ringt en gång tidigare men kommit direkt till svararen. Det kan väl stämma, hade telefonen på flygplansläge några timmar i söndags. Det var lite spänt men jag försökte vara som vanligt bara.

Jag borde väl uppdatera hur det gått för mig och DB. Lång story kort - det blev ingen träff i helgen. Fastän jag anpassat mitt schema att kunna träffa honom i princip både fredag, lördag och söndag kväll...

Istället så "bråkade" vi på snapchat större delar av lördagskvällen, och nu är jag inte alls särskilt pepp på att träffa honom igen. Chattandet har varit ganska svalt sedan dess, men i dag skrev han att han vill träffa mig igen. Vi får se, han får styra upp det i så fall och bjuda ut mig på middag eller nåt (jag är oftast mutbar med mat :angel:). Hinner oavsett inte denna veckan då jag ska träna i kväll och packa i morgon inför tävling fredag - söndag. :up:

Man tror att man är hyfsat bra på ett språk, tills man hamnar i situationer där man plötsligt behöver tio olika nyanser istället för de där två som brukar räcka för att hanka sig fram.

Att sätta ord på känslor är svårt på modersmålet, det är banne mig inte lättare att göra på sitt andraspråk :nailbiting::D:rofl:

Man tror att man är hyfsat bra på ett språk, tills man hamnar i situationer där man plötsligt behöver tio olika nyanser istället för de där två som brukar räcka för att hanka sig fram.

Att sätta ord på känslor är svårt på modersmålet, det är banne mig inte lättare att göra på sitt andraspråk :nailbiting::D:rofl:

Själv tycker jag att det är lättare på mitt andraspråk! Tycker det låter skitlöjligt och fjantigt på svenska. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
428
Senast: Tilly_85
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat