Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett meddelande från Musikern att han ville försöka lösa en dejt i morgon men kunde inte garantera något (han är sjuk) men att han hoppades att en natts sömn skulle lösa det. Han skrev också att han förstod om jag inte kunde hålla helgen öppen för en eventuell dejt. Jag svarade att det var lugnt, jag vet hur det känns att vara sjuk (jag tvivlar inte på att han är kass) och om han mår bättre så kan han ringa mig (jag vill inte chatta mer)

Jag hade hoppats på att jag och S skulle kunna spendera större delen av nästa sommar tillsammans, men nu ser det ut som att han ska satsa på att försöka få ett paid internship och jobba hela sommaren. Jättetråkigt, men samtidigt förstår jag ju varför och kan inte protestera mot det. Bra för hans framtida karriär + bra inkomst, om det är tufft att klara sig som student i Sverige, hur tufft är det inte då i USA? Jag för väl också satsa på att jobba, och kanske bara åka dit någon vecka :(

Jag hade hoppats på att jag och S skulle kunna spendera större delen av nästa sommar tillsammans, men nu ser det ut som att han ska satsa på att försöka få ett paid internship och jobba hela sommaren. Jättetråkigt, men samtidigt förstår jag ju varför och kan inte protestera mot det. Bra för hans framtida karriär + bra inkomst, om det är tufft att klara sig som student i Sverige, hur tufft är det inte då i USA? Jag för väl också satsa på att jobba, och kanske bara åka dit någon vecka :(

Hur går era tankar sen när ni pluggat klart? Alltså vad har ni för framtidsplaner ihop? Det kommer ju vara ännu svårare att ses sen när ni bådat skaffat jobb. Flytta till USA och få jobb är ju inte det lättaste tyvärr.

Hur går era tankar sen när ni pluggat klart? Alltså vad har ni för framtidsplaner ihop? Det kommer ju vara ännu svårare att ses sen när ni bådat skaffat jobb. Flytta till USA och få jobb är ju inte det lättaste tyvärr.

Tanken är ju att han ska komma hit när han är klar i skolan, vilket blir runt ett halvår efter mig. Så förhoppningsvis har jag hunnit få jobb där emellan :) Han utbildar sig inom ett internationellt område där det finns mycket jobb i Sverige där de anställer folk utifrån, så helt hopplöst är det inte.

Sen tycker jag inte att det måste vara svårare att hinna träffas för att man har jobb. Med jobb skulle jag ha 5 veckor ledighet att disponera över, nu har jag enbart någon vecka över jul samt obetald ledighet på sommaren där jag måste jobba för att ha någon inkomst alls. Jag kände mig mycket friare på det sättet när jag hade heltidsjobb.

Haft ytterligare ett dygnshäng med Sp. Fattar inte hur vi lyckades laga så gott käk som vi gjorde, för vi var helt snurriga i köket och drogs till varann som magneter hela tiden. Sen hade vi planerat åka till stan och gå på en spelning, men vi hade mycket att utforska i sängen, så där blev vi kvar. Mycket härligt, så mycket närhet och njutning och så långt från orgasmjaktstress, penetrationsprestation o.s.v. Att kunna smajla mot varann mitt i allt och bara känna att det här är så grymt bra. :love:
Idag har vi också haft det bra. Men sen var det ändå nåt som skavde när han åkt, lite oklart vad. Kanske att vi snackat lite om hans issues, eller så var det bara att jag hade stress i mig över att behöva återgå till min vardag med mycket att ta tag i. Känns bättre nu i alla fall.

Jag känner en trygghet faktiskt i vårt geografiska avstånd, att vi trots snabbt och starkt känsloläge inte ramlar in i varandras liv alltför fort och mycket utan får tid att lära känna varann. Sen kanske tryggheten byts ut mot frustration så småningom, men med det liv jag lever nu känns det på en helt ok nivå att ses ett fokuserat ledigt dygn några gånger i månaden.

Julflirten har hört av sig och undrar om jag kommer förbi nåt i höst. Vi hörs i stort sett inte alls mellan gångerna men sen är det ju väldigt fint när vi väl ses. Får ta en funderare snart med Sp hur vi ska ha det, om vi vill träffa andra eller inte. Känns det bra för honom skulle jag nog föredra att hålla det öppet, även om jag inte har nåt jättesug efter det just nu, så här i förälskelsefas blir jag nog lite enkelspårig.
Pussades lite med Kk när vi sågs på en fest för ett par veckor sen, och det var trevligt, men när jag plockade svamp med Friluftskillen förra helgen var attraktionen helt bortblåst. Jag berättade att jag träffat nån, och det var ju ingen big deal för honom.

Tanken är ju att han ska komma hit när han är klar i skolan, vilket blir runt ett halvår efter mig. Så förhoppningsvis har jag hunnit få jobb där emellan :) Han utbildar sig inom ett internationellt område där det finns mycket jobb i Sverige där de anställer folk utifrån, så helt hopplöst är det inte.

Sen tycker jag inte att det måste vara svårare att hinna träffas för att man har jobb. Med jobb skulle jag ha 5 veckor ledighet att disponera över, nu har jag enbart någon vecka över jul samt obetald ledighet på sommaren där jag måste jobba för att ha någon inkomst alls. Jag kände mig mycket friare på det sättet när jag hade heltidsjobb.
Finns det någon möjlighet för dig att plugga eller sommarjobba där nu? Tänker att det kanske kan vara ett alternativ att få mer tid ihop.

Blev inte så bra ikväll. Tjejen stannade bara på middag då hon skulle iväg sedan, det är okej. Istället kom en kille över som jag messat vänskapligt med länge. Tyvärr kunde han inte förstå att jag inte ville ligga med honom. Så det slutade skit.

Är nu hemma hos en vän och hanterar skiten. Chock och rädsla. Och äckel. Vet inte hur jag ska kunna hantera det eller vad jag ska göra nu. ☹
Men tills dess jag vet stannar jag i tryggheten hos min vän.

Blev inte så bra ikväll. Tjejen stannade bara på middag då hon skulle iväg sedan, det är okej. Istället kom en kille över som jag messat vänskapligt med länge. Tyvärr kunde han inte förstå att jag inte ville ligga med honom. Så det slutade skit.

Är nu hemma hos en vän och hanterar skiten. Chock och rädsla. Och äckel. Vet inte hur jag ska kunna hantera det eller vad jag ska göra nu. ☹

Men fy vad hemskt! Vilket as!
Vet ju inte vad som är bäst för dig. Men vän man är trygg med känns som bland det bästa som finns i såna lägen.
Kram om du vill ha! :heart

Men fy vad hemskt! Vilket as!
Vet ju inte vad som är bäst för dig. Men vän man är trygg med känns som bland det bästa som finns i såna lägen.
Kram om du vill ha! :heart
Ja, han är ett as. Jag ville verkligen inte och jag sa det flera gånger, så även att jag har mens. Gjorde motstånd utan resultat.

Åkte direkt hem till min vän efteråt och bearbetade det. Ligger nu på hans soffa och försöker sova.

Ja, han är ett as. Jag ville verkligen inte och jag sa det flera gånger, så även att jag har mens. Gjorde motstånd utan resultat.

Åkte direkt hem till min vän efteråt och bearbetade det. Ligger nu på hans soffa och försöker sova.

Om det var så att han tog vad han ville ha iaf och du vill anmäla så kanske din vän kan hjälpa dig genom processen.

Blir så ledsen och arg för din skull! Och alla andra kvinnor som utsätts för skit givetvis.
Usch för asen!

Finns det någon möjlighet för dig att plugga eller sommarjobba där nu? Tänker att det kanske kan vara ett alternativ att få mer tid ihop.

Min skola erbjuder stipendie för en termins plugg på en skola i USA, men den ligger 10 timmar bort från honom så det känns inte som någon idé tyvärr. Sommarjobb har jag faktiskt inte kollat upp men det skulle jag kunna göra, men å andra sidan har jag ju mitt jobb här och då måste jag säga upp mig, och det vill jag inte. Däremot kommer jag ha en termins praktik om 1,5 år som jag skulle kunna göra där om jag kan hitta något relevant.

Men nej! Vilket jäkla as, ja! Kramar till dig! Tur du har din vän. Tycker du ska anmäla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 775
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka