Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det luktar det för mig eftersom han skriver om ett påhittat scenario som är helt orelaterat och opersonligt. Dvs han kan utan problem skicka det till vem som helst, utan att behöva ändra en enda bokstav i meddelandet. Han skriver inte ens ut hennes namn.
Exakt samma känsla hade jag. Totalt opersonligt dravel som på inget sätt relaterar till min profil(text).

Hmm, en kille jag skrev lite med för ett tag sen på HP, men som sen slutade skriva, skrev hej på badoo i morse. Först tänkte jag inte svara, men äsch skrev väl hej ändå nu då...

Hmm, fortsätter skriva med han hära, han menade att det var jag som slutade skriva och det kan visst stämma, han bytte till Badoo och jag svarade inte... frågade honom nu vad det var han sökte/söker...

Happ. Nu blev även denna helgens dejt med Musikern inställd. Visst, det fanns orsak men jag köper inte att det finns så lite tid till att ses eller ens prata i telefon. Ser inte hur detta ska kunna växa till något i den form jag söker. Så jag lägger nog ner det innan man lagt för mycket tid på nått som aldrig avancerar.

Men nej, vad tråkigt! :( Det har ju låtit så fint mellan dig och honom.

Happ. Nu blev även denna helgens dejt med Musikern inställd. Visst, det fanns orsak men jag köper inte att det finns så lite tid till att ses eller ens prata i telefon. Ser inte hur detta ska kunna växa till något i den form jag söker. Så jag lägger nog ner det innan man lagt för mycket tid på nått som aldrig avancerar.

Väldigt tråkigt, men du kanske ska ta upp dina bekymmer med honom innan du lägger ned? :) Så det finns en chans att lösa det helt enkelt. Han kanske inte ens är medveten om att du upplever det som ett problem?

Vad tror ni om det här då?
"Hej där i höstkylan! Åh, tänk om vi ändå bodde grannar du och jag... och jag vaknar tidigt en vintermorgon av att jag hör en bil som sitter fast i snön nedanför mitt fönster... jag tittar ut och ser att det är min snygga granne som kört fast med sin gamla Volvo där i snön på den dåligt plogade parkeringen... jag ser dej sitta bakom ratten och gunga och gasa och bakhjulen som bara snurrar och snurrar... slirar och slirar... gissa om jag skulle klä mej snabbt som attan och ge mej ut och hjälpa dej...😉😘 Bara ett av många sätt att mötas... och ett sätt jag mer en gärna skulle möta DEJ på!😘"

Jag, min otacksamma fan, svarade: "Det luktar massmeddelande" ...men då surnade han 😁
Hade tagit SÅ jävla illa upp om någon snubbe förutsatt att jag kör en gammal Volvo!
#vågavägravolvo

Väldigt tråkigt, men du kanske ska ta upp dina bekymmer med honom innan du lägger ned? :) Så det finns en chans att lösa det helt enkelt. Han kanske inte ens är medveten om att du upplever det som ett problem?
Jag har inte skrivit exakt allt här för att inte han ska kännas igen. Men tidsaspekten är som den är. Han jobbar heltid, driver ett företag som tar mycket tid, spelar i band och har spelningar på en del helger och har barn. Det finns liksom inte mer tid. För mig är inte att ses ett par tre timmar varannan vecka tillräckligt.

Hade tagit SÅ jävla illa upp om någon snubbe förutsatt att jag kör en gammal Volvo!
#vågavägravolvo

Haha, pratet om bilar påminde mig om en på badoo som skrev "ja, bilen på en av bilderna är min så slipper du fråga" och jag blev nyfiken o kollade förstås... o tyckte synd om stackarn som hade så dålig smak 🤣 de va nån såndär typisk snygg (ful) bil...

Hmm, fortsätter skriva med han hära, han menade att det var jag som slutade skriva och det kan visst stämma, han bytte till Badoo och jag svarade inte... frågade honom nu vad det var han sökte/söker...

Men nej, vad tråkigt! :( Det har ju låtit så fint mellan dig och honom.
Det är verkligen jättefint när vi ses. Men där emellan är det två veckor med sporadisk kontakt för sen ses 2-3 timmar.

Hade också lagt ner...
Det beror ju på vad man söker. Hade jag sökt KK så hade det varit perfekt. Men jag har levt i ett äktenskap där vi sista året inte gjorde ett skit ihop och jag har länge saknat det där att hitta på kul saker ihop. Det sociala. Gå och se en film, gå ut och ta en öl, laga lite käk ihop och hänga... Vilket jag har varit tydlig med. Efter över två månader av dejtande så har inte ett unns av tid funnits till att ens gå på bio och vi bor bara 40 min ifrån varandra.

Vad tror ni om det här då?
"Hej där i höstkylan! Åh, tänk om vi ändå bodde grannar du och jag... och jag vaknar tidigt en vintermorgon av att jag hör en bil som sitter fast i snön nedanför mitt fönster... jag tittar ut och ser att det är min snygga granne som kört fast med sin gamla Volvo där i snön på den dåligt plogade parkeringen... jag ser dej sitta bakom ratten och gunga och gasa och bakhjulen som bara snurrar och snurrar... slirar och slirar... gissa om jag skulle klä mej snabbt som attan och ge mej ut och hjälpa dej...😉😘 Bara ett av många sätt att mötas... och ett sätt jag mer en gärna skulle möta DEJ på!😘"

Jag, min otacksamma fan, svarade: "Det luktar massmeddelande" ...men då surnade han 😁

Men HUR kan man komma fram till att det där ett bra inledande meddelande? Vem fasen skulle falla för det där?

Så många frågor! :cautious:

Jag har inte skrivit exakt allt här för att inte han ska kännas igen. Men tidsaspekten är som den är. Han jobbar heltid, driver ett företag som tar mycket tid, spelar i band och har spelningar på en del helger och har barn. Det finns liksom inte mer tid. För mig är inte att ses ett par tre timmar varannan vecka tillräckligt.

Fy vad trist 😞
Men jag förstår att du blir less. Hade också lagt ner. Jag tycker ju att det är skit när jag inte kan träffa V på två dagar så några timmar varannan vecka hade känns meningslöst.

Fy vad trist 😞
Men jag förstår att du blir less. Hade också lagt ner. Jag tycker ju att det är skit när jag inte kan träffa V på två dagar så några timmar varannan vecka hade känns meningslöst.
Mmmm..poängen med att dejta är väl att man ska lära känna varandra och se om människan är nått att satsa på. Men då måste man ju ses lite mer än några duttar hit å dit. Sen är det fint av honom att han faktiskt tar in ersättare i företaget och flextid på jobbet mm för att ses men det är ju inte hållbart i längden.

Det beror ju på vad man söker. Hade jag sökt KK så hade det varit perfekt. Men jag har levt i ett äktenskap där vi sista året inte gjorde ett skit ihop och jag har länge saknat det där att hitta på kul saker ihop. Det sociala. Gå och se en film, gå ut och ta en öl, laga lite käk ihop och hänga... Vilket jag har varit tydlig med. Efter över två månader av dejtande så har inte ett unns av tid funnits till att ens gå på bio och vi bor bara 40 min ifrån varandra.

Men vad tråkigt :(. Men som @Malibu_Stacy skrev, ta upp det med honom först och hör hur han tänker...

Vad trist, men det låter ju då som om han gjort vad han kan för att frigöra tid men att det helt enkelt inte är tillräckligt med tid för dig :(
Det är alltid extra jobbigt när det är omständigheten som är problemet och inte något med relationen eller personen i sig. En annan gång i livet kanske det hade fungerat bättre för er.

Mmmm..poängen med att dejta är väl att man ska lära känna varandra och se om människan är nått att satsa på. Men då måste man ju ses lite mer än några duttar hit å dit. Sen är det fint av honom att han faktiskt tar in ersättare i företaget och flextid på jobbet mm för att ses men det är ju inte hållbart i längden.

Det är jättefint att han försöker.
Men med tanke på hur lång tid det tar att lära känna en människa så förstår jag att det inte ärtillräckligt för dig.

@tott Jag tycker att ditt svar om massmeddelande var jättesnällt, att det är ett massmeddelande skulle vara det minsta bekymret för mig. Hade antagligen svarat något på temat "Ett annat sätt att träffas vore att jag byter ett punkterat däck åt dig utan domkraft medan du står bredvid och GRÅTER"

Jag blir helt jävla orimligt provocerad av den där karln.
Det var min första tanke också. Jag hade utan tvekan skrivit något i den stilen (samt likt @gul_zebra blivit sur för att han tänkt sig att volvo var något för mig) :angel:

Lever fortfarande i nån form av celibat. Ärligt talat så är det jäkligt skönt just nu. Händer det så händer det.
Har snart inte legat på 1 månad!

Skrev förlåt till E då jag somnade bort från våran kväll och fick till svar att:
"Var väl ändå ingenting som var spikat 😄
så mår lika bra för de om inte bättre!"

Kände bara jahapp. Så blev väldigt osugen på träffa honom...

Lever fortfarande i nån form av celibat. Ärligt talat så är det jäkligt skönt just nu. Händer det så händer det.
Har snart inte legat på 1 månad!

Haha, kul o se hur olika det kan va. :p

Det är en månad sen jag sist låg med Sten nu och visst, nu känns det länge sen eftersom jag velat träffa honom igen, men innan jag träffade honom hade jag inte legat på ett halvår och innan dess inte på nästan ett år. Och då typ tre gånger med vegokillen, före det celibat ett år ^^... Hej frekvent sexliv 🤣.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 780
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka