Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tanken är ju att han ska komma hit när han är klar i skolan, vilket blir runt ett halvår efter mig. Så förhoppningsvis har jag hunnit få jobb där emellan :) Han utbildar sig inom ett internationellt område där det finns mycket jobb i Sverige där de anställer folk utifrån, så helt hopplöst är det inte.

Sen tycker jag inte att det måste vara svårare att hinna träffas för att man har jobb. Med jobb skulle jag ha 5 veckor ledighet att disponera över, nu har jag enbart någon vecka över jul samt obetald ledighet på sommaren där jag måste jobba för att ha någon inkomst alls. Jag kände mig mycket friare på det sättet när jag hade heltidsjobb.

Vad skönt att ni har en plan! Det är ju lättare för honom att flytta och jobba i Sverige också.
Tycker ni är imponerande som kämpar på trots det långa avståndet emellan! Heja er :)

Finns det någon möjlighet för dig att plugga eller sommarjobba där nu? Tänker att det kanske kan vara ett alternativ att få mer tid ihop.

Sommarjobba är ju inte så enkelt som det låter, man får inte visum bara för att man har en anställning där tyvärr och för en så kort anställning som sommarjobb är det nog kört.
Plugga eller praktisera är dock lättare.

Men nej! Vilket jäkla as, ja! Kramar till dig! Tur du har din vän. Tycker du ska anmäla.
Jag vet inte om jag klarar av att anmäla. Suttit och pratat om det hela natten med min vän och bearbetat. Han sa att han lovade att finnas där som stöd om jag anmälde och tyckte det vore bra för mig att göra det. Men jag vet inte.
Är rätt chockad fortfarande, så det får nog lägga sig först.

Tanken är ju att han ska komma hit när han är klar i skolan, vilket blir runt ett halvår efter mig. Så förhoppningsvis har jag hunnit få jobb där emellan :) Han utbildar sig inom ett internationellt område där det finns mycket jobb i Sverige där de anställer folk utifrån, så helt hopplöst är det inte.

Sen tycker jag inte att det måste vara svårare att hinna träffas för att man har jobb. Med jobb skulle jag ha 5 veckor ledighet att disponera över, nu har jag enbart någon vecka över jul samt obetald ledighet på sommaren där jag måste jobba för att ha någon inkomst alls. Jag kände mig mycket friare på det sättet när jag hade heltidsjobb.

Finns mycket jobb för engelsktalande i Sverige! Min sambo har pga detta fortfarande inte lärt sig Svenska till 100% efter x antal år här då han jobbar på ett internationellt företag där man bara pratar engelska. :p

Sommarjobba är ju inte så enkelt som det låter, man får inte visum bara för att man har en anställning där tyvärr och för en så kort anställning som sommarjobb är det nog kört.
Plugga eller praktisera är dock lättare.
Att det är svårt är jag väl medveten om, men jag tycker ändå det kan vara värt att kika på sina möjligheter för att få mer tid tillsammans. Nu var det inte möjligt med de förutsättningar som finns, men det vet man inte innan man kollar.

Jag tog bort mitt Tinderkonto i går morse. Kände att skulle jag ge mig på Tindrandet igen så ville jag göra det med helt ny profil, andra foton och utan gamla matchningar. Under kvällen i går började Musikern chatta som tusan. Han var rejält kass i feber mm men höll humorn uppe. Jag skrev då att hur mysigt det än är att skriva med varandra så föredrar jag lite samtal i telefon när hans hals är bättre. Han höll med. Han hade laddat upp med hostmedicin och hoppades på att sova bort eländet så vi kunde ses i dag. Men han vaknade med feber. :( Men han är mer "på" nu. Jag kommer dock inte sitta och vänta på att han har tid att dejta så jag har startat upp en ny profil och sveper vidare. Skulle läget med tidsaspekten ändra sig så lägger jag gärna ner Tinder men det får komma på initiativ och prioritering från honom.

Finns mycket jobb för engelsktalande i Sverige! Min sambo har pga detta fortfarande inte lärt sig Svenska till 100% efter x antal år här då han jobbar på ett internationellt företag där man bara pratar engelska. :p

Det största problemet är att hans drömjobb finns på den ort i Sverige som har den enda dialekten jag verkligen inte står ut med.. Ser framför mig hur det är därifrån han kommer lära sig svenska och plocka upp den vedervärdiga dialekten :cry::rofl:

Tycker att det är väldigt vanligt att många engelsktalande aldrig lär sig ordentlig svenska just för att det går så bra med engelska.
Beroende på vilken bransch man jobbar i kan det dock vara rätt knivigt.
Min kompis flickvän skulle aldrig kunna flytta hit då hennes jobb inte riktigt finns här och samma med en kollega som hade distansförhållande i flera år som tvingades flytta utomlands då partnern ej fann jobb här (båda gäller film- och tv-branschen som typ är obefintlig här).

Tycker att det är väldigt vanligt att många engelsktalande aldrig lär sig ordentlig svenska just för att det går så bra med engelska.
Beroende på vilken bransch man jobbar i kan det dock vara rätt knivigt.
Min kompis flickvän skulle aldrig kunna flytta hit då hennes jobb inte riktigt finns här och samma med en kollega som hade distansförhållande i flera år som tvingades flytta utomlands då partnern ej fann jobb här (båda gäller film- och tv-branschen som typ är obefintlig här).

Det är det säkert! Många av våra amerikanska/engelska vänner jobbar mycket med t.ex. IT och analytiska grejjor.

Jag vet inte om jag klarar av att anmäla. Suttit och pratat om det hela natten med min vän och bearbetat. Han sa att han lovade att finnas där som stöd om jag anmälde och tyckte det vore bra för mig att göra det. Men jag vet inte.
Är rätt chockad fortfarande, så det får nog lägga sig först.

Fina älskade du. Vilket svin. Jag hoppas att du orkar anmäla honom, men det viktigaste är att du kan prata med någon om det. Din psykolog?

Fina älskade du. Vilket svin. Jag hoppas att du orkar anmäla honom, men det viktigaste är att du kan prata med någon om det. Din psykolog?
Har varit hemma hos en vän hela dagen och haft min bästa vän här också. Ringt polisen, men klarade inte av att göra en anmälan. Men min vän pratade med dom så vet hur processen ser ut iallafall.
Även fått stöd av kvinnofridslinjen som jag blev tvingad av mina vänner att ringa.

Så nu handlar det om att få bort rädslan så jag vågar anmäla. Är rädd då han ju vet var jag bor och har min portkod. Så om jag anmäler ska jag åka till en vän i Malmö och vara där efteråt.

Men måste samla mig mer först.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 764
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka