Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi bor i samma stad.
Tack för erbjudandet och stödet!
Men just nu behöver jag tid för att bearbeta det. Vet att jag borde anmäla så snabbt som möjligt, men jag känner att det inte är läge nu. Utan jag behöver tid för att känna vad som är rätt beslut för mig.
Jag förstår och jag vill absolut inte sätta press på dig.

OM du landar i att mitt förslag är bra, kanske om ett halvt år, så skicka ett pm.

Jag lovar att inte tjata. Jag litar på din process, vilken väg den nu än tar sig.

Blir helt jävla blackout arg när jag läser om sånt som @parellikusken har varit med om. Blir totalt säg vem det va ska klippa snopp mode.
Det är ju bra. Men bättre att se systemet bakom som skapar och stöttar de här männen och vad de gör. Det är inte en enskild knäppgök, isolerad från samhället och vettiga normala människor, som gör det här.

Jag beklagar verkligen @parellikusken , det är förjävligt! :(
Skönt att du har vänner och stöd, se till att använda dem massor.

Det är ju bra. Men bättre att se systemet bakom som skapar och stöttar de här männen och vad de gör. Det är inte en enskild knäppgök, isolerad från samhället och vettiga normala människor, som gör det här.
Fast det ena utesluter inte det andra :)

Fast det ena utesluter inte det andra :)

Nej, men om man bara visar den ena reaktionen ser jag inte riktigt varför vi ska förutsätta att det finns någon djupare reflektion också? Jag tycker att det är att göra det enormt lätt för sig, att reagera på det där sättet. Vi är alla en del av problemet, vi bidrar till att skapa förövare. Ett behändigt sätt att slippa se det är att fokusera känslomässigt på förövaren som individ.

Den sortens reaktion är den utsattas rätt, vi som inte är personligt involverade - den här gången - borde lyfta blicken.

Nej, men om man bara visar den ena reaktionen ser jag inte riktigt varför vi ska förutsätta att det finns någon djupare reflektion också? Jag tycker att det är att göra det enormt lätt för sig, att reagera på det där sättet. Vi är alla en del av problemet, vi bidrar till att skapa förövare. Ett behändigt sätt att slippa se det är att fokusera känslomässigt på förövaren som individ.

Den sortens reaktion är den utsattas rätt, vi som inte är personligt involverade - den här gången - borde lyfta blicken.
Statistiken (med väldigt stort mörkertal) talar dessutom emot att det är enskilda knäppgökar som våldtar. Isåfall finns det väldigt många enskilda knäppgökar, och knäppgökarna verkar ofta vara knäppgökar just i förhållande till våldtäkt, de är socialt normalfungerande på andra sätt. Och sen har vi ju den lilla detaljen med könsmaktordningen också ...)

Helt rätt!

En vän erbjöd sig redan samma natt att åka dit och bryta sönder asets knän, även om det är lockande så är jag emot att ta lagen i egna händer.

Men å andra sidan har jag inte låtit lagen ta hand om det heller..

Här har allt gjort ett oväntat lappkast :o

Musikern och jag skrev i går morse (hans initiativ) och då var han fortfarande kass i feber och jobbig hosta. Så att det inte skulle bli nån dejt var ju rätt uppenbart. Och jag hade som sagt gett upp vidare dejtande med tanke på tidsbristen.
Så jag packade väskan och åkte till min bror för en trevlig kväll med mat, dryck och musik.
Vid tiosnåret på kvällen skickade jag ett kort "hoppas du mår bättre och får en god natts sömn"

Fick tillbaka att han sovit i massor, var feberfri och mådde mycket bättre. Och så undrade han när jag hade nån plan för så som idag. Det hade jag inte så han ville ses. Det blev bestämt att jag skulle ringa när jag var på hemväg.

Så, jag ringde på förmiddagen, bestämdes att han skulle komma vid 12-tiden på lunch vilket han gjorde och han stannade i 5 timmar, sen fick han skynda till jobbet. Vi fick pratat en del och han föreslog att nästa steg i detta var att ringa varandra istf chatt :up:
Han frågade också om jag ville ses nästa barnfria helg (om två veckor) och då bara hänga hemma i mysbrallor och umgås mycket. Han tömde kalendern och sa att han ville prioritera detta :up:
Dessutom ville han att vi skulle försöka ses innan dess med, även om det bara blev lite kortare :love:

Bara i dag kom vi mycket närmare varandra och med telefonsnicksnack och mer dejter känns det betydligt mer hoppfullt.
Men fasiken, den här mannen kan jag bränna mig på. Tycker väldigt mycket om honom redan :nailbiting:

Här har allt gjort ett oväntat lappkast :o

Musikern och jag skrev i går morse (hans initiativ) och då var han fortfarande kass i feber och jobbig hosta. Så att det inte skulle bli nån dejt var ju rätt uppenbart. Och jag hade som sagt gett upp vidare dejtande med tanke på tidsbristen.
Så jag packade väskan och åkte till min bror för en trevlig kväll med mat, dryck och musik.
Vid tiosnåret på kvällen skickade jag ett kort "hoppas du mår bättre och får en god natts sömn"

Fick tillbaka att han sovit i massor, var feberfri och mådde mycket bättre. Och så undrade han när jag hade nån plan för så som idag. Det hade jag inte så han ville ses. Det blev bestämt att jag skulle ringa när jag var på hemväg.

Så, jag ringde på förmiddagen, bestämdes att han skulle komma vid 12-tiden på lunch vilket han gjorde och han stannade i 5 timmar, sen fick han skynda till jobbet. Vi fick pratat en del och han föreslog att nästa steg i detta var att ringa varandra istf chatt :up:
Han frågade också om jag ville ses nästa barnfria helg (om två veckor) och då bara hänga hemma i mysbrallor och umgås mycket. Han tömde kalendern och sa att han ville prioritera detta :up:
Dessutom ville han att vi skulle försöka ses innan dess med, även om det bara blev lite kortare :love:

Bara i dag kom vi mycket närmare varandra och med telefonsnicksnack och mer dejter känns det betydligt mer hoppfullt.
Men fasiken, den här mannen kan jag bränna mig på. Tycker väldigt mycket om honom redan :nailbiting:

Men vad härligt!! 😍😀😀👍

Jaha, jag var ju på en första-dejt idag...
Den gick bra... Han hade förvarnat innan om att han kunde vara lite svårpratad/tystlåten, vilket stämde... så jag fick väl babbla jag då :p. Först fika och sen tog vi en fin promenad, underbart väder här idag.

Jag får fundera lite känner jag, ingen omedelbar känsla åt endera hållet.
Han skrev nyss o hörde så jag kom hem ordentligt (jag cyklar), sånt gillar jag :).

20191013_193420.webp

Leker med design programmet

Hur går det för dig @ekra ? 🙃🙃
Bra tror jag! Är fortfarande väldigt glad efter förra helgen, vi hörs nästan dagligen med små uppdateringar. Vi har inte bokat nytt möte än. Det finns en del omständigheter som gör att det kan dröja lite. (Typ 2-3v) Men mitt intryck är att han är lika glad som jag över att vi tog saker ett steg vidare i helgen. :heart

Så jag ligger och luktar på kudden så länge och har inte förmått mig att hälla ut hans vattenglas som står vid sängen. :love:

Här finns nog potential för både happily ever after after och brutal hjärtesorg. Oavsett vilket så är jag all in! Livet är för kort för att fega ur.

Bra tror jag! Är fortfarande väldigt glad efter förra helgen, vi hörs nästan dagligen med små uppdateringar. Vi har inte bokat nytt möte än. Det finns en del omständigheter som gör att det kan dröja lite. (Typ 2-3v) Men mitt intryck är att han är lika glad som jag över att vi tog saker ett steg vidare i helgen. :heart

Så jag ligger och luktar på kudden så länge och har inte förmått mig att hälla ut hans vattenglas som står vid sängen. :love:

Här finns nog potential för både happily ever after after och brutal hjärtesorg. Oavsett vilket så är jag all in! Livet är för kort för att fega ur.
Va glad jag blir för din skull! Håller tummarna att ni fortsätter på den här vägen :):heart

Vad fint!! Jag tycker det känns fint att ni tar det slow, även om det nu kanske beror lite på omständigheterna.
Och yes, klart du ska gå all in! Bättre att känna och bli ledsen, än inte känns nåt alls, så tänker jag.

---

Jag har förresten satt mig in i nu att Sten inte vill ses mer. Visst, nu ville han ligga lågt tills han varit och testat sig, men äsch där verkar inte finnas något intresse ändå så... Skulle han vilja ses igen blir jag förvånad.

Men, jag kände/känner nog lite mer för honom än jag trodde, för märkte jag satt o jämförde dejten idag med honom... 😐🙄😆...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare