Här har allt gjort ett oväntat lappkast
Musikern och jag skrev i går morse (hans initiativ) och då var han fortfarande kass i feber och jobbig hosta. Så att det inte skulle bli nån dejt var ju rätt uppenbart. Och jag hade som sagt gett upp vidare dejtande med tanke på tidsbristen.
Så jag packade väskan och åkte till min bror för en trevlig kväll med mat, dryck och musik.
Vid tiosnåret på kvällen skickade jag ett kort "hoppas du mår bättre och får en god natts sömn"
Fick tillbaka att han sovit i massor, var feberfri och mådde mycket bättre. Och så undrade han när jag hade nån plan för så som idag. Det hade jag inte så han ville ses. Det blev bestämt att jag skulle ringa när jag var på hemväg.
Så, jag ringde på förmiddagen, bestämdes att han skulle komma vid 12-tiden på lunch vilket han gjorde och han stannade i 5 timmar, sen fick han skynda till jobbet. Vi fick pratat en del och han föreslog att nästa steg i detta var att ringa varandra istf chatt
Han frågade också om jag ville ses nästa barnfria helg (om två veckor) och då bara hänga hemma i mysbrallor och umgås mycket. Han tömde kalendern och sa att han ville prioritera detta
Dessutom ville han att vi skulle försöka ses innan dess med, även om det bara blev lite kortare
Bara i dag kom vi mycket närmare varandra och med telefonsnicksnack och mer dejter känns det betydligt mer hoppfullt.
Men fasiken, den här mannen kan jag bränna mig på. Tycker väldigt mycket om honom redan