Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så vad skulle du bli nöjd med?
Jag undrar för att för mig är det jobbigt att bli ifrågasatt, särskilt när det är något jag blir glad över.
Om jag är nu lycklig över detta och hon med. Kan man inte få vara det utan att möta den ena och andra ifrågasättande kommentaren.
Detta är en av de få saker som jag har känt mig säker på under senare tid.
Men hur skulle det se ut om jag ska göra dig nöjd?
Hur länge skulle vi ha bott tillsammans?
Hur många resor behöver vi ha gjort?
Är det några andra mål vi behöver uppnå?

Min mamma träffade sin nuvarande man (inte min pappa) för 18 år sedan via sitt jobb... På kvällen ringde hon honom, tre dagar senare bodde de ihop, två veckor senare var de gifta och de är gifta än idag.

Det gick extremt fort, men det var också extremt rätt. Därför anser jag att du gör exakt det du känner är rätt för dig. <3 Ingen annan vet hur ni känner eller fungerar. Se på min mamma, hon fann den rätta och de var gifta inom en månad :) Så jag tycker du ska köra ditt race, och förresten. GRATTIS :)

Jag chattar med 3 olika killar just nu. Skulle egentligen vilja träffa en tjej (helst hästtjej), men hittar inga som känns interessanta på Tinder....

Så, den ena killen letar seriöst (typ - någon att bli gammal ihop med), vet inte än om vi har något särskilt gemensamt. Chatten har inte varit så interessant hittils, bara standardfrågor. Inkl. "Har du tid med en mann med så många djur?" och "vad söker du?" Svarade att jag söker någon som är värd att spendera tid på... :angel: (lite tveksam dock om det är honom).

Nummer två var en som hade superlike'at mig, som visade sig vara en kille jag och min kompis hängde ihop med lite grann för sisådär 20 år sedan... Jag minns honom som en trevlig snubbe, och tror det vore kul att träffas igen. Men han har ett barn, så känns inte helt lyckad att inleda en seriös relation där.

Nummer tre som jag chattar med söker enbart sex, men vi klickar riktigt bra i text och han verkar inte alls sliskig eller för "på" jämfört med många "vanliga" killar på Tinder. Han ser dessutom ruskigt snygg och vältränad ut, så jag hoppas kunna få till en träff med honom så småningom.

Jag önskar dig all lycka @Tranan, jag träffade min sambo i England i ca två veckor, två månader efter att jag åkt hem så tog han sitt pick och pack och flyttade in hos mig. Blir 6-7 år sedan det hände och det har gått utmärkt. Men hade jag berättat för buke om det så hade det väl blivit ramaskri över hur korkat det var. :) Ibland är det bara rätt även om folk tycker att dom har rätt att kritisera allt.

Det har varit tyst ifrån mig här ett tag. Har varit sur och ledsen på Värmland, eftersom jag fortfarande inte vet vart jag har honom. Det har ju känts bra när vi setts, men kommunikationen mellan har ju oftast varit obefintlig. Han ställde in en träff förra helgen, och jag tänkte att han kunde dra åt helvete. Jag kan hitta en annan karl som avgudar mig, åtminstone för ett tag.

Men så skrev han och frågade om vi skulle ses i veckan. Vi sågs i torsdags. Det kändes lika bra som alltid just när vi ses. Vi pratar mycket, har en egen jargong, egna interna skämt vid det här laget.
När vi gick och lade oss tog jag modet till mig och frågade om han tänkt på vårat umgänge. Han sa att han gjort det mycket på sistone. Sa att han velar och vacklar i vad han vill eftersom han ska flytta tillbaka till Värmland så fort han pluggat klart (om 1-1,5 år).
Jag pausade honom där.
"Du, jag frågade om inte om vi är eller ska bli ihop, jag undrar mest om vi är kompisar som ligger eller... mer?"
Han sa att han tycker om mig och gillar att umgås med mig. Att om han inte skulle flytta så hade han nog gått all in. Men att han varken vill såra mig eller sig själv, och att det är dödsdömt att starta något seriöst.
Jag sa att jag förstår honom, och delar hans tankar. Att flytten inte var någon nyhet för mig, han har ju sagt det tidigare. Svarade att jag inte riktigt heller vet vad jag vill, jag vet inte ens hur jag vill att ett förhållande ska se ut. Men jag gillar ju honom också.
Vi kom fram till att vi ska fortsätta att ses som vi gör. Försöka att inte tänka så mycket på framtiden, utan ge varandra det vi känner just nu.

Det var nog ett lättnad för både honom och mig att prata om det. Jag har ju varit lite tvekis eftersom han inte tagit så mycket initiativ till närhet. Både efter samtalet och på morgonen så rörde han vid mig, kramade mig och kysste mig mer än någonsin, typ. Han gav mig den bekräftelse jag vill ha.

Så, på morgonen när han gick härifrån fick jag en puss.
Upptäckte sedan att han lämnat kvar sin tandborste, och skickade ett sms till honom och frågade om han glömt den. "Nä, jag tänkte att jag kan ha den hos dig", svarade han. :D

Igår hittade jag faktiskt några killar på badoo som jag skrev till och idag hade iaf en av dem svarat. Får se om det leder till nåt.

Jag har minskat mitt sökområde avsevärt. Nu får de bo här eller i "grannbyn", jag pallar inte träffa nån som bor tio mil bort längre.

Det är synd att du och brorsan bor så långt ifrån varandra, annars hade jag tåtat ihop er. Tror ni hade varit en bra matchning.

Jag träffar fortfarande samma snubbe. Rätt så mycket träffas vi, den här veckan verkligen varje dag.. bägge tycker det är jobbigt att det är en veckas paus nu (pga han har sina barn). Han smälter mig mer och mer och det känns både underbart och inte. Mina känslor är verkligen högt, lågt och överallt när jag väl är där, och det har varit rätt skönt att slippa det i ett antal år när jag istället varit inkapslad i is eller nåt. 🥶😂

Men känner att det ändå börjar bli dags att ha nån typ av snack om förväntningar o var vi vill vara. Jag vill fortfarande hålla det något mindre uttalat eftersom jag inte ser hur det kan bli något traditionellt vettigt framtid av det. Jag har i dagsläget inget behov av just den framtiden, dock börjar jag få ett behov av att prata om det...

Igår skulle jag träffat E, men somnade med kläderna och linserna på...

Idag skrev jag till J att jag också köpt biljett till Jakob Hellman, han kontrade med att skicka bilder på sina loppisfynd!
Sen tipsade jag om en loppis han inte alls visste om, och försökte förklara vägen dit :D

Det var riktigt fint att hänga med Sp. :love:
Först var det lite spänt men efter första ligget (som gick mycket bra) ordnade det sig och vi hade det så otroligt mysigt. Han är så omtänksam, fin och kommunikativ. Vi synkar bra. Och han bekräftar mig på ett väldigt fint sätt. jag kan vara mig själv och tycker om den jag är i hans sällskap, och han känner likadant med mig.
Ska jag börja övertänka så kan jag ju tänka att eftersom jag längtat så mycket efter just det här, att träffa nån som ger sig hän och vågar släppa fram alla känslor och visa dem, så kanske det är känslan jag blir kär i och inte honom. Eller att jag blir kär i mig själv i den bekräftelse jag får. Men är det så, så kommer det visa sig snart ändå, det är kanske inte nödvändigt med det övertänkandet just nu.

Sen vad det skulle kunna bli av detta - nåt slags distansförhållande antar jag, och det är väl helt ok. Vi bor drygt två timmars resväg från varann (men reser i alla fall billigt pga månadskort), jag har mycket i mitt liv jag måste anpassa mig efter, han är mer flexibel, men verkar chill med det. När jag beklagade mig över att det kommer dröja igen tills vi kan ses sa han "jamen det är ju bara som det är", han verkar inte speciellt bekymrad över det, och det är skönt, jag känner ingen press. Jag har fått loss en kväll nästa vecka i alla fall, känns långt dit, men skrivkontakten är tät så vi fortsätter ju att lära känna varann ändå.

Det var riktigt fint att hänga med Sp. :love:
Först var det lite spänt men efter första ligget (som gick mycket bra) ordnade det sig och vi hade det så otroligt mysigt. Han är så omtänksam, fin och kommunikativ. Vi synkar bra. Och han bekräftar mig på ett väldigt fint sätt. jag kan vara mig själv och tycker om den jag är i hans sällskap, och han känner likadant med mig.
Ska jag börja övertänka så kan jag ju tänka att eftersom jag längtat så mycket efter just det här, att träffa nån som ger sig hän och vågar släppa fram alla känslor och visa dem, så kanske det är känslan jag blir kär i och inte honom. Eller att jag blir kär i mig själv i den bekräftelse jag får. Men är det så, så kommer det visa sig snart ändå, det är kanske inte nödvändigt med det övertänkandet just nu.

Sen vad det skulle kunna bli av detta - nåt slags distansförhållande antar jag, och det är väl helt ok. Vi bor drygt två timmars resväg från varann (men reser i alla fall billigt pga månadskort), jag har mycket i mitt liv jag måste anpassa mig efter, han är mer flexibel, men verkar chill med det. När jag beklagade mig över att det kommer dröja igen tills vi kan ses sa han "jamen det är ju bara som det är", han verkar inte speciellt bekymrad över det, och det är skönt, jag känner ingen press. Jag har fått loss en kväll nästa vecka i alla fall, känns långt dit, men skrivkontakten är tät så vi fortsätter ju att lära känna varann ändå.

Låter ju ändå riktigt härligt, nästan allt av det! Just att inte övertänka och bara vara har varit sååå nyttigt för mig att träna på. Och så skönt när man lyckas!

Aaw, vad roligt! Men du hade väl lite känningar här uppe ? Han kan väl hälsa på dig (och mig) :D.

Vi är från Orsa så vi är uppe då och då. Sist var Cykelvasan. Han kör den varje år. Men nu dröjer det nog innan han åker upp. Fullt upp med firman.

Oki, ja just ja. Men du kan ju hojta till ifall han (och du med) hade velat ses på en fika eller nåt. Blir ju nyfiken när du tror vi passat ihop :). Han kan ge mig tips, jag debuterade ju i CV-sammanhang i år.

Ja jag tänkte ju på det här med cykel, som ni båda gillar ;)
Och han är en outdoor-person.

Dessutom grym kock, spelar gitarr och är sund i åsikter och livet i övrigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 816
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka