Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som ett extremt tilltag att mörda barn för att gradera hur stresstålig relation man har 🤣

Jag har vuxit upp till typen som kan tänka mig att lägga relationskraven på den nivån där "vi" är som bekvämast och har som roligast, och så ta det därifrån. Borta är längtan jag hade som 20-åring där den klassiska samborelationen med tvåsamhet och monogami var målet...

Instämmer. Jag vet inte hur många gånger jag fått frågan när vi ska flytta ihop och när svaret är "aldrig tror jag" blir folk så förvånade. Särbon har också fått den frågan... samt när vi ska skaffa barn (det var tidigare, jag har ju fallit för åldersstrecket i det avseendet :D). Ingen har vågat fråga mig det sistnämnda :angel:

Där älskar jag verkligen min svärmor (som är enormt barnkär och en riktig bullmormor) att hon aldrig ens tagit upp saken.

Mina föräldrar byggde kök ihop för att -rädda- sitt rämnande äktenskap 🙄😆

Lite OT så tycker jag det är en lite skum inställning att ett förhållande bara är "värdigt nog" om det tål precis alla motgångar och håller en livstid.

Det som sker mellan vuxna, informerade och samtyckande parter och som gör dem lyckliga borde vara "bra nog"!

Man kan ju vara gift och särbo?

Tänkte samma, man kan ju gifta sig utan att bo ihop.
Sen går det utmärkt att skilja sig om man blir less.

Jag har vuxit upp till typen som kan tänka mig att lägga relationskraven på den nivån där "vi" är som bekvämast och har som roligast, och så ta det därifrån. Borta är längtan jag hade som 20-åring där den klassiska samborelationen med tvåsamhet och monogami var målet...

Håller helt med. Så ”gifta sig” som är själva manifestationen för klassisk tvåsamhet kommer väldigt långt ner på listan.

Jag är tämligen säker på att jag och A inte skulle vara ett par särskilt länge om vi fick för oss att bo ihop. Vi skulle gå varandra på nerverna.
Så då är det ju bra att vi är nöjda som det är, som särbos med ca 2 mil emellan :)
Det betyder ju inte att vi tycker om varandra mindre, eller att relationen är sämre. Den är jättebra. Så här.

Tillägg: Men när jag var 20 älskade jag att bo ihop. Jag gjorde det nästan i 20 år och det var mestadels super, jag verkligen gillade det. Men det betyder ju inte att jag måste sträva efter samma typ av relation igen. Och att jag nu inte vill vara sambo/gift betyder ju inte att min förra relation var dålig.

Jag är tämligen säker på att jag och A inte skulle vara ett par särskilt länge om vi fick för oss att bo ihop. Vi skulle gå varandra på nerverna.
Så då är det ju bra att vi är nöjda som det är, som särbos med ca 2 mil emellan :)
Det betyder ju inte att vi tycker om varandra mindre, eller att relationen är sämre. Den är jättebra. Så här.

Tillägg: Men när jag var 20 älskade jag att bo ihop. Jag gjorde det nästan i 20 år och det var mestadels super, jag verkligen gillade det. Men det betyder ju inte att jag måste sträva efter samma typ av relation igen. Och att jag nu inte vill vara sambo/gift betyder ju inte att min förra relation var dålig.
Jag skulle heller inte kunna tänka mig annat än särbo. Har aldrig varit det men det ser ut som den optimala formen för mig.

Precis! Relationen mellan mig och R är ju nu 5 månader gammal. Det är rent vänskapligt på så vis att det inte finns något uttalat om annat än "vän i alla väder", men extremt tight och hade definitivt triggat svartsjuka hos en partner om någon av oss haft en partner med tvåsamhetsambition (vilket ingen av oss vill ha som det är nu).

Det är ju ganska sannolikt att det är precis så det kommer fortsätta, även efter att vi träffats. Det gör ju inte relationen mindre värd, bara att vi troligen hittat en nivå som vi trivs med.

Det ömsesidiga förtroendet är stort. Jag har tex hans lösenord till prenumerationstjänster, inkl fri tillgång till betalkort och paypal 🙄😂 för att vi på så vis sparar in på en del prenumerationsavgifter, kan dela spelbibliotek osv osv.

Jag vet, och jag blir bara ledsen. tack.

Det är bara omtanke. Vi vet ju inte hur er relation ser ut eller hur väl ni känner varandra, men från buke-hållet har det gått väldigt fort. Om det är rätt eller inte vet ju bara ni och du behöver inte redovisa allt eller något här. Men att folk blir förvånade och lite undrande får man nästan räkna med när man avancerar så fort (som det ser ut).

Jag skulle heller inte kunna tänka mig annat än särbo. Har aldrig varit det men det ser ut som den optimala formen för mig.

Om jag nånsin blir singel och sen hittar nån igen så skulle jag bli mycket förvånad om jag skulle få lust att bo ihop med nån igen. Min sambo jobbar reser så mycket i jobbet att vi nästan är särbos - vilket jag tror är en av faktorerna till att vi klarat av att hålla ihop i så många år-

Killen jag dejtar nu är en utav dom första jag känner att jag faktiskt skulle kunna tänka mig skaffa barn med. Vi båda är fock överens om att det är för tidigt. Hade nog varit en stor skillnad om vi hade känns varandra länge innan som i @Tranan s fall. Men som i förgår var satt vi hemma hos honom och båda fixade med sitt. Båda tyckte det var trevligt att kunna umgås på det sättet.
Vi har umgåtts ganska mycke senaste veckorna.

Nej jag känner inte mig stressad till något. Tack för omtanken. Ska till henne i helgen. Av någon anledning har vi saker att planera. sen ska vi göra något roligt på lördag kväll.
GRATTIS Tranan :bump::banana: och lycka till !

Bara en nyfiken fråga - är det p g a det här som du inte kom med i TV-programmet? Att du hann bli bokad under tiden? MVH "Nyfiken-i-en-strut"

Jag är på väg till Sp nu för dygnshäng. Känns fint! Är nästan 2 veckor sen vi sågs, mest för att jag inte har kunnat, men vi har haft intensiv kontakt. Båda har gått all in på att njuta av hur det känns just nu, pirrigt och fint. Skönt att slippa fasader och rädsla att vara för på, och vi har samma inställning, finns inga garantier för att det kommer fortsätta klicka men det är ingen anledning att hålla tillbaks.
Sen finns det lite speciella omständigheter kring honom (Kommer inte gå in på vad här) som jag behöver veta mer om, och ta i beaktande ifall det skulle bli så att vi trillar in i varandras liv på allvar.
Men vi har ju bara precis börjat lära känna varann och först och främst ska det bli skönt att ses lite längre, utan barn och arbetstider att tänka på.

Killen jag dejtar nu är en utav dom första jag känner att jag faktiskt skulle kunna tänka mig skaffa barn med. Vi båda är fock överens om att det är för tidigt. Hade nog varit en stor skillnad om vi hade känns varandra länge innan som i @Tranan s fall. Men som i förgår var satt vi hemma hos honom och båda fixade med sitt. Båda tyckte det var trevligt att kunna umgås på det sättet.
Vi har umgåtts ganska mycke senaste veckorna.
Är det någon annan än han som var väldigt respektlös mot dig för ett tag sedan?

Jag känner också att särbo skulle kunna vara alldeles utmärkt!

Jag är på väg till Sp nu för dygnshäng. Känns fint! Är nästan 2 veckor sen vi sågs, mest för att jag inte har kunnat, men vi har haft intensiv kontakt. Båda har gått all in på att njuta av hur det känns just nu, pirrigt och fint. Skönt att slippa fasader och rädsla att vara för på, och vi har samma inställning, finns inga garantier för att det kommer fortsätta klicka men det är ingen anledning att hålla tillbaks.
Sen finns det lite speciella omständigheter kring honom (Kommer inte gå in på vad här) som jag behöver veta mer om, och ta i beaktande ifall det skulle bli så att vi trillar in i varandras liv på allvar.
Men vi har ju bara precis börjat lära känna varann och först och främst ska det bli skönt att ses lite längre, utan barn och arbetstider att tänka på.

Låter fint! ❤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 617
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 827
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka