Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det där är dubbelt.
För när jag var med på dejtingsidor tex match så kunde man kryssa i önskemål hos personen man sökte. En sådan var "kroppform" och en annan var vikt.
Jag minns att jag räknade på det och jag tror det var typ i alla fall nio av tio som hade kryssat i "smal, normalviktig, några extra kilo." Inte ens en av tio hade kryssat i stor eller extra stor eller att det kvittar.
Så jag kan förstå varför såna saker får stora att känna sig bortvalda. Man kunde också fylla i önskad vikt hos partner. Och även där var ju inte direkt stora välkomna.
:eek: Det låter ju helt galet att kunna sitta och fylla i sådant...

För när jag var med på dejtingsidor tex match så kunde man kryssa i önskemål hos personen man sökte. En sådan var "kroppform" och en annan var vikt.
Jag minns att jag räknade på det och jag tror det var typ i alla fall nio av tio som hade kryssat i "smal, normalviktig, några extra kilo." Inte ens en av tio hade kryssat i stor eller extra stor eller att det kvittar.
Så jag kan förstå varför såna saker får stora att känna sig bortvalda. Man kunde också fylla i önskad vikt hos partner. Och även där var ju inte direkt stora välkomna.

:crazy:

Så vidrigt ytligt att jag kräks lite.

:P Blä, var det fler utseende parametrar med?

Jag vet då att jag sett att man kan kryssa för etnicitet också... 🤢

Jag och S kör en app tänkt för par där man får olika frågor varje dag. Överlag gillar jag appen, det har varit många intressanta frågor som gjort att vi lärt oss saker om varandra som nog aldrig skulle komma upp annars, men en gång fick vi frågan om huruvida vi skulle kunna tänka oss att ligga med någon av en annan ras :yuck: Jag minns inte riktigt svarsalternativen men de brukar gå i stil med "absolut inte", "nej", "kanske", "förmodligen". Vi reagerade ganska starkt på den frågan båda två. Liksom vad I helvete spelar det för roll.

Jag och S kör en app tänkt för par där man får olika frågor varje dag. Överlag gillar jag appen, det har varit många intressanta frågor som gjort att vi lärt oss saker om varandra som nog aldrig skulle komma upp annars, men en gång fick vi frågan om huruvida vi skulle kunna tänka oss att ligga med någon av en annan ras :yuck: Jag minns inte riktigt svarsalternativen men de brukar gå i stil med "absolut inte", "nej", "kanske", "förmodligen". Vi reagerade ganska starkt på den frågan båda två. Liksom vad I helvete spelar det för roll.
Jag hoppas de menar Cro-Magnon eller Neanderthal! men troligen inte.

Dejtingtråden har 100.587 visningar och det är 97 användare som deltagit i diskussionerna. Vi borde ta betalt för underhållningen. :laugh: Eller åtminstone börja sälja popcorn.
Nu har det gått en vecka sedan jag skrev det här så jag såg efter hur många nya visningar det blivit... Lite drygt+ 24400!!

För övrigt städar jag och fixar i lägenheten och ser fram mot helgen. Jag är fortfarande alldeles glad och förvånad att det blev så fantastiskt fin respons på mitt ”hur tänker du mess”. ❤

Ok... Jag är lite korkad :D För någon vecka sedan såg jag en toksnygg man på "mitt" klätterställe. Han såg nog inte mig för det var många på plats då. Det var en tävling där och folk precis överallt. Hur som helst så började jag fundera på om det fanns något sätt att ta reda på vem han var, det blir lite lätt att alla känner alla på såna där ställen. Idag upptäckte jag att vi redan följer varandra på instagram :rofl: Jag har bara inte tänkt på det eftersom han på instagram enbart lägger upp klätterrelaterade saker och därför mest visar sin rygg för följarna där. Inte direkt någon som lägger upp selfies eller så. Men ja, nu ska jag snoka runt lite mer :angel:

Ok... Jag är lite korkad :D För någon vecka sedan såg jag en toksnygg man på "mitt" klätterställe. Han såg nog inte mig för det var många på plats då. Det var en tävling där och folk precis överallt. Hur som helst så började jag fundera på om det fanns något sätt att ta reda på vem han var, det blir lite lätt att alla känner alla på såna där ställen. Idag upptäckte jag att vi redan följer varandra på instagram :rofl: Jag har bara inte tänkt på det eftersom han på instagram enbart lägger upp klätterrelaterade saker och därför mest visar sin rygg för följarna där. Inte direkt någon som lägger upp selfies eller så. Men ja, nu ska jag snoka runt lite mer :angel:

Följer han dig så lär han ju inte finna dig totalt ointressant iaf :)
Skicka en dejtfråga och hoppas på det bästa :up:

Alltså mitt dejtingliv definieras av att jag ägnar mig åt att titta på Sandra som delades här för något år sedan. Tinder i Norrland typ. Jag skrattar så jag gråter typ varje video 😅🤣

Jag upplevde det som att min senaste dejt helst ville prata om TRO, HOPP och Kärlek och blev illa till mods när jag ville prata om incels för sedan har vi inte hörts mera 🙄

När jag väl tänker att jag kanske borde (normer) fundera över det där med tvåsamhet så irriterar jag mig en gnutta på att kollegan @Bison dejtade borde passa mig så bra på pappret och att den andra kollegan med fru o barn har just fru och barn 🙄

Fast mest ägnar jag mig mer och mer åt min häst och är väldigt nöjd med att klicka gilla på alla era inlägg här 😁

@Tranan Jag tycker det låter helt fantastiskt, grattis 😍 Tänker att det kan nog gå fort utan att det behöver vara dåligt när man ändå känt varandra såpass länge? Bara du inte känner dig stressad in i något!

@Migo Jag beundrar dig och är faktiskt bara orolig för vad "the land of the free" kan tänkas hitta på pga ev insikt om att du ska träffa R. Det känns helt overkligt att du ska åka dit!! ❤️ Och känns så fel att skriva som en typisk mansnegativ feminist men jag är ju inte känd för att kunna ljuga så jag skriver ändå 😅

@Migo Jag beundrar dig och är faktiskt bara orolig för vad "the land of the free" kan tänkas hitta på pga ev insikt om att du ska träffa R. Det känns helt overkligt att du ska åka dit!! ❤ Och känns så fel att skriva som en typisk mansnegativ feminist men jag är ju inte känd för att kunna ljuga så jag skriver ändå 😅
Ja, en aning overkligt! Jag vidtar självklart en massa säkerhetsåtgärder, precis som vid allt dejtande, och har ögonen öppna. Men det känns helt rätt att åka och träffa den här människan. Om inte annat för några dagars billig semester från fårbajs och novemberlera...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 617
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 833
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V