Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
vi har känt varandra i 9 år, men har varit upptagna på olika håll med andra partners. vi har jobbat nära 2 år. och vi har umgåtts med våra ex partners i 7 år. sen när jag försvann från staden så hade vi bara msm kontakt. sen när vi machade varandra så var det inte mycket mer med det.
Jag tänker att man ändå, under de premisserna du beskriver, inte alls vet hur det är att leva med den andra. Eller!? Jag har många relativt nära vänner, vet inte hur det skulle vara att leva med någon av dem. Jag kan ha fel, men tror inte det! Däremot går det säkert kanon för er. Friskt vågat, hälften vunnet :)
Och förstår fortfarande inte varför du vill gifta dig så snabbt, men det behöver du så klart inte redovisa för mig!

Herregud vad jag är öm idag. Killen bjöd precis som utlovat på banan, frikostigt nog flera gånger under natten. 🍌 :D
Det var rent ut sagt jävligt jobbigt att behöva vakna och ta sig ur sängen imorse men jag kan ju inte gärna sjukskriva mig för "ledvärk orsakat av erotik".

Gamla tanter ska tydligen inte hålla på med gymnastiska övningar. :meh::rofl:

Musikern föreslog dejt på Onsdag nästa vecka samt att ses nån dag den helgen.
Jag var inte nödbedd!
Nu har jag något att se fram emot under denna veckan :love:
Men jag gav honom mina baciller för han är sjuk nu. Tur han har en vecka på sig att bli frisk :)

Jag inser att Tinder inte är något för mig. Ingen skriver till mig, och börjar jag skriva får jag sällan svar och nuförtiden max en matchning varannan vecka. Trodde iof inget annat heller så är inte besviken. Men däremot undrar jag om någon här har erfarenhet av Elitsinglar?

Vet inte om det är något för mig för jag är inte elit på något vis. Bara undrat vad det är? Är det bara för "fina" människor och smarta? Jag är en tjock, studerande hästnörd, tvspelsnörd och filmnörd. Inget elit i något av det haha :D

Jag inser att Tinder inte är något för mig. Ingen skriver till mig, och börjar jag skriva får jag sällan svar och nuförtiden max en matchning varannan vecka. Trodde iof inget annat heller så är inte besviken. Men däremot undrar jag om någon här har erfarenhet av Elitsinglar?

Vet inte om det är något för mig för jag är inte elit på något vis. Bara undrat vad det är? Är det bara för "fina" människor och smarta? Jag är en tjock, studerande hästnörd, tvspelsnörd och filmnörd. Inget elit i något av det haha :D
Elite är inget bra.
dyrt med lågt resultat.

Fast jag undrar om det här med kroppsform verkligen spelar så stor roll?
Jag har överviktiga vänner som lyckats jättebra och går på massa dejter. Själv är jag normalbyggd eller vad man ska kalla det liksom min bror som är mer åt det vältränade hållet och få skriver till oss. Matchningar får man förvisso. Men få vill konversera.

Jag har överviktiga vänner som lyckats jättebra och går på massa dejter. Själv är jag normalbyggd eller vad man ska kalla det liksom min bror som är mer åt det vältränade hållet och få skriver till oss. Matchningar får man förvisso. Men få vill konversera.
Det blir väl relativt, vad är få och vad innebär att de inte vill konversera?

Det blir väl relativt, vad är få och vad innebär att de inte vill konversera?

Bor man off som min bror så har han kanske en matchning el två i månaden.
Jag bor nära flera storstäder och har kanske 5-7 st.
Jag upplever det som rätt få när jag pratar med dejtande vänner.
Jag tror andra faktorer än vikt spelar in. Folk går ju igång på alla möjliga kroppar, hårfärger, utseenden osv.

Skriver man så svarar väldigt få. Ännu färre tar initiativet att skriva först. Tror bara två har skivit först till mig sen jag skaffade tinder i Juni. (Bla Musikern :love: )
Många svarar bara ett par gånger och försvinner sen. För mig känns det inte så konversationsuget.

Bor man off som min bror så har han kanske en matchning el två i månaden.
Jag bor nära flera storstäder och har kanske 5-7 st.
Jag upplever det som rätt få när jag pratar med dejtande vänner.
Jag tror andra faktorer än vikt spelar in. Folk går ju igång på alla möjliga kroppar, hårfärger, utseenden osv.

Skriver man så svarar väldigt få. Ännu färre tar initiativet att skriva först. Tror bara två har skivit först till mig sen jag skaffade tinder i Juni. (Bla Musikern :love: )
Många svarar bara ett par gånger och försvinner sen. För mig känns det inte så konversationsuget.
Fast 5-7st matches är ingen information i sig. Sveper du höger på 10 och får 5 matches så är det väl inte få?

Tror inte heller kroppsform är superavgörande. Min kompis är ganska rejält överviktig men både matchar och dejtar betydligt friskare än jag som "bara" ligger runt övre gränsen för normalvikt enligt BMI. Tror man är olika "bra" på att klicka i skrift tex.
Jag tycker det där är dubbelt.
För när jag var med på dejtingsidor tex match så kunde man kryssa i önskemål hos personen man sökte. En sådan var "kroppform" och en annan var vikt.
Jag minns att jag räknade på det och jag tror det var typ i alla fall nio av tio som hade kryssat i "smal, normalviktig, några extra kilo." Inte ens en av tio hade kryssat i stor eller extra stor eller att det kvittar.
Så jag kan förstå varför såna saker får stora att känna sig bortvalda. Man kunde också fylla i önskad vikt hos partner. Och även där var ju inte direkt stora välkomna.

Fast 5-7st matches är ingen information i sig. Sveper du höger på 10 och får 5 matches så är det väl inte få?

Om man ska räkna matchningar på vad jag har svept höger så är det få ja. Oändligt långt ifrån 5 av 10 :laugh:

Jag tycker det där är dubbelt.
För när jag var med på dejtingsidor tex match så kunde man kryssa i önskemål hos personen man sökte. En sådan var "kroppform" och en annan var vikt.
Jag minns att jag räknade på det och jag tror det var typ i alla fall nio av tio som hade kryssat i "smal, normalviktig, några extra kilo." Inte ens en av tio hade kryssat i stor eller extra stor eller att det kvittar.
Så jag kan förstå varför såna saker får stora att känna sig bortvalda. Man kunde också fylla i önskad vikt hos partner. Och även där var ju inte direkt stora välkomna.

Det där är nog baksidan av nätdejting. Alla val om yta som gör att folk sållar bort såna de egentligen hade gillat. Att ens valet finns gör mig upprörd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 617
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 835
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V