Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utan tvekan! Jag är bara så jävla less på män som på fullaste allvar tror att "porrskadad" är något bra.
Finns det såna? Inte porrskadade män utan folk som på fullaste allvar tror att det är någonting positivt alltså. Skulle nog inte blivit fullt så arg men skulle frustande av skratt påpekat att det aldrig skulle bli någonting eftersom jag aldrig skulle kunna få den här bilden ur huvudet...
36851

Du var ju det, så varför skulle inte andra vara det tänker du?

----

Otrevliga kvinnor finns det gott om, har fått höra massor av omotiverade otrevligheter (som ditt svar) som män får som respons på ett helt vanligt "hej, hur är det/hur är läget", så det är inte det minsta ovanligt.

Okej, det där känner jag inte alls igen mig i. Jag reagerade på en personbeskrivning jag tycker är fullständigt vidrig men jag har aldrig varit otrevlig och sågat någons utseende så som du och någon till här i tråden beskrev att andra har råkat ut för.

Inte direkt riktat till dig Red_Chili

Men det vore väl ganska olämpligt om kollegor skulle kommentera hur man såg ut, även om man är vänner utanför jobbet ? Men jag är också en sån som blir obekväm om någon kommenterar mitt utseende.

Har en kollega från Australien, han är också singel så vi har väl pratat lite om dejter man varit på. Han menar dock att han får betydligt mindre matchningar här än sitt hemland. Jag menade på att det kan vara för att alla inte känner sig bekväma med engelska.
Han tror dock att han skulle få mycket mera matchningar om han såg ut som xx på vårt företag (som ser väldigt svensk ut). Personligen förstår jag inte varför kollegan inte får matchningar, min första tanke när jag såg honom var att han såg bra ut :o men hade känts ganska olämpligt att säga det.
Tänker att ingen vill väl vara sitt utseende.

Nej det tycker jag inte.
Jag får ofta kommentarer om mitt utseende av kollegor och ger kommentarer till dem jag vet uppskattar det.
Tycker bara det är trevligt, jag känner inte att jag är mitt utseende eller att jag är ful om jag inte blir kommenterad.

Finns det såna? Inte porrskadade män utan folk som på fullaste allvar tror att det är någonting positivt alltså. Skulle nog inte blivit fullt så arg men skulle frustande av skratt påpekat att det aldrig skulle bli någonting eftersom jag aldrig skulle kunna få den här bilden ur huvudet...
Visa bifogad fil 36851

Jag har mest sett det hos yngre män, de som vuxit upp förstår tack och lov att det inte är något att stoltsera med om man vill få ligga.

Men den bilden! :eek::rofl: Jag vet inte hur det är med er andra men här behöver jag inte hänga ut trosorna på tork, det är mer ökenklimat så att säga.

Nej, jag har ingen aning om varför han skrev det men vilken anledning han än hade kan jag inte se att det skulle kunna vara en bra sådan som skulle kunna få mig att skämmas för mitt svar. Jag ser någon som beskriver sig som porrskadad som någon med en väldigt skev syn på sex & samlevnad, som på allvar tror att tjejer får ut något välbefinnande av att behandlas som i porrfilmer men som i verkligheten har minimal erfarenhet av hur det egentligen fungerar.

Tror du själv på fullaste allvar att han menade något bra med den beskrivningen?
Han kanske inte menade något bra med det, det kan faktiskt vara så att det är ett problem och något han vill vara tydlig med redan från början.

För mig är en porrskadad man någon som har svårt att få/behålla ett stånd och/eller har svårare att bli upphetsad överlag pga överdrivet porrtittande.

Okej, det där känner jag inte alls igen mig i. Jag reagerade på en personbeskrivning jag tycker är fullständigt vidrig men jag har aldrig varit otrevlig och sågat någons utseende så som du och någon till här i tråden beskrev att andra har råkat ut för.

Det är i af så du/ ditt svarsmail på ett "tjena, läget" uppfattas, helt oavsett du känner igen dig i det eller inte och jag har inte sagt något om att folk sågas pga hur de ser ut, så du blandade nog ihop mig med någon annan. Däremot är det som jag skrev inte alls ovanligt att män på enkla mail i stil med "hejsan, hur är det" får otrevlig respons -likt den du gav-.

Men du vet inte varför han skrivit så du bara förutsätter att det är något vidrigt och korkat baserat på ingenting förrutom dina egna förutfattade meningar och vad får man ut av att skriva så som du gjorde? Om det nu är en sådan person som du gissat att det är så kommer inte ta personen ta åt sig och om det är en person som på något sätt är ärlig och bara vill outa en brist så har du varit väldigt plump och förolämpande för ingenting.

Och jag tycker att jag gjorde rätt. Med tanke på hur porren ser ut och vilken generell bild den ger av förhållandet mellan en man och en kvinna måste killar som tror att det är något bra att vara porrskadad få höra att det inte är ett dugg jävla coolt.

Men vad har det överhuvudtaget med ditt svar till honom att göra? Om du nu måste ödsla din tid på att meddela den här killen vad du tänker (bara det känns ju konstigt) så kan man ju göra det på ett helt annat sätt än vad du gjorde. Det är nästan så att jag skäms för din skull, faktiskt.

Det är i af så du/ ditt svarsmail på ett "tjena, läget" uppfattas, helt oavsett du känner igen dig i det eller inte och jag har inte sagt något om att folk sågas pga hur de ser ut, så du blandade nog ihop mig med någon annan. Däremot är det som jag skrev inte alls ovanligt att män på enkla mail i stil med "hejsan, hur är det" får otrevlig respons -likt den du gav-.

Okej, jag läser från mobilen och det var många svar på en och samma gång så jag kan säkert ha blandat ihop vem som skrev vad. Ber om ursäkt, det var inte min mening att lägga ord i munnen på dig.

Han kanske inte menade något bra med det, det kan faktiskt vara så att det är ett problem och något han vill vara tydlig med redan från början.

För mig är en porrskadad man någon som har svårt att få/behålla ett stånd och/eller har svårare att bli upphetsad överlag pga överdrivet porrtittande.

Jag har aldrig stött på porrskadad i den bemärkelsen du tar upp (därmed såklart inte sagt att det inte kan vara så också, jag har bara aldrig hört det innan!) utan när ordet dykt upp i min omgivning har det endast handlat om män som vill göra alltmer avancerade saker i sängen, oftast utan deras partners fullständiga medgivande, så för mig är det väldigt negativt laddat.

När jag enstaka gånger träffat på det på dejtingsidorna är min uppfattning att det, precis som i det här fallet, handlar om yngre män som använder ordet för att beskriva sig själva även om jag nog aldrig sett det på någons presentation förut utan det har dykt upp först efter lite messande med personen ifråga. De gånger jag har fått höra av killar att de är porrskadade har det varit i stil med: "-Gillar du DT? Jag tycker att det är det bästa som finns men jag är ju porrskadad också, höhö", därav min något explosiva reaktion.

Inte bestämt datum, men jobbar på det.

Okej! 👍

I morgon är det två år sedan jag var på en första dejt med min sambo, även kallad frukostdejtkillen i dessa trådar. Vi firar traditionsenligt med... ja, lyxfrukost :D Tack för allt er stöd här ifrån :heart

Åååh ❤❤ vad roligt! 😍

Jag träffade den nya killen igen igår, och får nog säga att det är ett under att han fortfarande vill ha kontakt efter den kaosdejten... O_o
Tanken var att vi på andra dejten skulle ses lite avslappnat hemma hos mig, lyssna på musik, laga mat tillsammans, ja lite hångel fanns väl också i huvudet. Jag hade städat upp i hemmets soptipp och skickat honom före och efter-bilder, och skulle precis gå och möta honom på busshållplatsen, när mitt ex ringde och hade blivit akut sjuk, jag blev tvungen att ha sonen. Det bara låste sig i mitt huvud. Ska jag skicka hem dejten nu efter att han åkt 2,5 timme för att träffa mig (kollektivtrafik, flera byten)? Eller kan han komma hit ändå fast det säkert är oansvarigt idiotiskt? Det blev så att jag messade och förklarade läget, skrev att han var välkommen men att kändes det alltför skumt och han hellre drog hem så förstod jag det såklart. Han valde att komma, och vi hann prata en stund innan jag blev tvungen att lämna honom i ett främmande kök där han lagade mat medan jag stack och hämtade sonen på förskolan. :p Sen fortsatte han laga käk medan jag gick mellan kök och lekrum, och vi åt middag framför barnprogrammen, lekte lite på gården, tills det var dags för honom att dra hem. Flöt faktiskt på helt okej, även om jag var mycket splittrad av situationen och dessutom orolig över exet. För sonen var det ingen big deal att mamma hade en ny kompis på besök.

Senare på kvällen messade vi ett par timmar, och tänka sig, han hade INTE blivit avskräckt. Vi kunde i stället skämta om hur det blev och hade en jättehärlig konversation. Vi triggar samma knäppa sidor hos varann, och de sociala reglerna hamnar lite på sned, det är så skönt. Samtidigt har han allvarliga och fina sidor. Idag när vi hördes var t.ex. det första han frågade "har du hört nåt mer om hur ditt ex mår?" (ingen fara med honom.) Kan det vara ett kap detta, eller är det en galning, just nu vet jag inte riktigt, bara att han är speciell och att vi ska ses på söndag igen.:) Det blir ingen hemmadejt då men hoppas väl ändå att vi kanske kan få känna lite på varann även fysiskt, igår blev det av förklarliga skäl väldigt distanserat på den fronten.

Han låter som en bra kille!

Okej, jag läser från mobilen och det var många svar på en och samma gång så jag kan säkert ha blandat ihop vem som skrev vad. Ber om ursäkt, det var inte min mening att lägga ord i munnen på dig.

Jag har aldrig stött på porrskadad i den bemärkelsen du tar upp (därmed såklart inte sagt att det inte kan vara så också, jag har bara aldrig hört det innan!) utan när ordet dykt upp i min omgivning har det endast handlat om män som vill göra alltmer avancerade saker i sängen, oftast utan deras partners fullständiga medgivande, så för mig är det väldigt negativt laddat.

När jag enstaka gånger träffat på det på dejtingsidorna är min uppfattning att det, precis som i det här fallet, handlar om yngre män som använder ordet för att beskriva sig själva även om jag nog aldrig sett det på någons presentation förut utan det har dykt upp först efter lite messande med personen ifråga. De gånger jag har fått höra av killar att de är porrskadade har det varit i stil med: "-Gillar du DT? Jag tycker att det är det bästa som finns men jag är ju porrskadad också, höhö", därav min något explosiva reaktion.
Vad är DT?

Var ut en sväng igår, träffade en barndomskompis och hon var där med sin killkompis som jag träffat på ute förut. Hann bara ses en kort sväng då jag var där med andra vänner.
Fick sen detta meddelande:

Hej det är J jag har kidnappat E telefon medans hon är på toa. Du var väldigt vacker ikväll, jag hade gärna spenderat mer tid med dig. Synd att omständigheterna var emot oss. Tycker du försvan aldeles för fort pratar gärna mer med dig...

Haha, herregud.

Var ut en sväng igår, träffade en barndomskompis och hon var där med sin killkompis som jag träffat på ute förut. Hann bara ses en kort sväng då jag var där med andra vänner.
Fick sen detta meddelande:

Hej det är J jag har kidnappat E telefon medans hon är på toa. Du var väldigt vacker ikväll, jag hade gärna spenderat mer tid med dig. Synd att omständigheterna var emot oss. Tycker du försvan aldeles för fort pratar gärna mer med dig...

Haha, herregud.
Men vad fint ändå!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 628
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 871
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 636
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka