Vad är egentligen att fundera över framtiden? Jag undviker fortfarande frågor som rör permanenta planer s a s. Ingen har tagit upp barn- eller boendefrågor, för behovet finns fortfarande inte. Men det hindrar åtminstone inte mig från att säga ”nästa gång får vi gå dit” om ett arrangemang som ligger två år fram i tiden. Det är ju på inga sätt ett bindande avtal.V skrev igår att han får intrycket att jag inte vill ha en seriös relation.
Jag är väldigt kort i text och pratar som sagt ganska lite när vi ses.
Jag tycker det är en svår fråga, vad som egentligen är seriöst är så olika beroende på vem man frågar.
Är det enligt norm med sikte på samboskap, familjehäng och planer för gemensam framtid blir svaret nej.
Är det att vara bara vi, leva här och nu och inte fundera över framtiden så är svaret ja.
Jag får prata lite med honom om det hur han ser på det, vad han vill och tänker.
Vi ska ses idag efter jobbet och gå en promenad med hästen. Han är lite rädd för hästar men Molnis är både snällare och gladare än Ruben så det går säkert jättebra.
Jag anser att det här är en jätteseriös relation. MEN jag har aldrig kommunicerat så mycket och så ärligt förut. Kanske är det vad han önskar?