Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det känner jag ju till. Jag har bara alltid uppfattat att det även finns en åldersaspekt när det gäller sugar daddies och jag kan inte föreställa mig att @Tranan dejtar småtjejer. Därför såg jag inte att det var sådant sällskap de här kvinnorna erbjuder honom.
De får gärna vara korta men inte för ungt.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag funderar på det du skrev i om stigmatisering när det gäller (möjliga) sugar babies, @Foinix .

Så klart bör ingen någonsin stigmatisera någon, eller bidra till stigman som redan finns där.

Men därutöver har jag en fundering. Det framstår för mig ändå som rimligt, när vi nu ägnar rätt mycket kritik åt och analys av stereotypa könsroller, att då faktiskt också se med viss skepsis när kvinnor tycks förvänta sig att bli bjudna, liksom när män envisas med att bjuda. I linje med det, så faller det sig ganska naturligt att @Tranan får sympatiserande medhåll när kvinnor inte bara förväntar sig att bli bjudna medan de umgås, utan rentav börjar göra anspråk på ytterligare pengar (till skor).

Jag är helt med dig i läsningen av sugar babies/dads som en sorts handel som dessutom är rätt logisk inom ramen för den typ av marknad vi lever med. Diskussioner kring kvinnors utlägg för kläder och skönhetsprodukter för att "kunna" dejta, och att det kan ses som en del av finansieringen som gör det rimligt att män bjuder, har jag befunnit mig i då och då.

Vad jag funderar på är hur det är rimligt att - i ett sammanhang som den här tråden - prata om de här sakerna. Det mest troliga är ju ändå att de flesta kvinnor som förväntar sig att bli bjudna, och att de flesta män som på ett självklart vis bjuder, inte kan ses som sugar babies/dads. Utan snarare som konservativa par, eller par in spe. Och att kritisera den konservatismen, måste man ju kunna göra.

Så jag behöver hanteringstips här, känner jag! Förstår du hur jag menar och har du några sådana "tips"?

Ja, det känner jag ju till. Jag har bara alltid uppfattat att det även finns en åldersaspekt när det gäller sugar daddies och jag kan inte föreställa mig att @Tranan dejtar småtjejer. Därför såg jag inte att det var sådant sällskap de här kvinnorna erbjuder honom.
I många fall finns det en åldersaspekt, särskilt på rena sugar dating plattformar, men långtifrån alltid. Han använde ordet golddiggers och det kanske man kan använda för de äldre men jag förknippar det mer med någon som har ett långsiktigt mål att ingå ett slags längre, mer traditionellt, monogamt förhållande och det tror jag att de allra flesta med en materialistisk inställning inte har nuförtiden. Jag tror det är vanligare att ha flera, kortare, relationer, gärna samtidigt, med tydligt bäst före datum.

Jag vet förstås inte, jag antar, men någon form av sugar baby/"eskort"/vad man nu vill kalla det är vad det verkar som för mig, särskilt när någon vill ha skor på första dejten. Klockorna ringer. Det var inte meningen att kapa tråden, jag är fel person att göra det dessutom för det var något år sedan jag var på något som ens påminner om en dejt, men jag tycker verkligen det sticker ut som potentiella jobb.

I många fall finns det en åldersaspekt, särskilt på rena sugar dating plattformar, men långtifrån alltid. Han använde ordet golddiggers och det kanske man kan använda för de äldre men jag förknippar det mer med någon som har ett långsiktigt mål att ingå ett slags längre, mer traditionellt, monogamt förhållande och det tror jag att de allra flesta med en materialistisk inställning inte har nuförtiden. Jag tror det är vanligare att ha flera, kortare, relationer, gärna samtidigt, med tydligt bäst före datum.

Jag vet förstås inte, jag antar, men någon form av sugar baby/"eskort"/vad man nu vill kalla det är vad det verkar som för mig, särskilt när någon vill ha skor på första dejten. Klockorna ringer. Det var inte meningen att kapa tråden, jag är fel person att göra det dessutom för det var något år sedan jag var på något som ens påminner om en dejt, men jag tycker verkligen det sticker ut som potentiella jobb.
Ja, golddigger är för mig något annat. En klart nedsättande term, förstås, som så många termer om kvinnor. Men det ordet drar för mig mer åt att vilja "gifta sig rikt", eller något åt det hållet. (Plus att jag tänker mig att mannen bör vara duktigt förmögen, om termen ska vara rimlig.)

Jag funderar på det du skrev i om stigmatisering när det gäller (möjliga) sugar babies, @Foinix .

Så klart bör ingen någonsin stigmatisera någon, eller bidra till stigman som redan finns där.

Men därutöver har jag en fundering. Det framstår för mig ändå som rimligt, när vi nu ägnar rätt mycket kritik åt och analys av stereotypa könsroller, att då faktiskt också se med viss skepsis när kvinnor tycks förvänta sig att bli bjudna, liksom när män envisas med att bjuda. I linje med det, så faller det sig ganska naturligt att @Tranan får sympatiserande medhåll när kvinnor inte bara förväntar sig att bli bjudna medan de umgås, utan rentav börjar göra anspråk på ytterligare pengar (till skor).

Jag är helt med dig i läsningen av sugar babies/dads som en sorts handel som dessutom är rätt logisk inom ramen för den typ av marknad vi lever med. Diskussioner kring kvinnors utlägg för kläder och skönhetsprodukter för att "kunna" dejta, och att det kan ses som en del av finansieringen som gör det rimligt att män bjuder, har jag befunnit mig i då och då.

Vad jag funderar på är hur det är rimligt att - i ett sammanhang som den här tråden - prata om de här sakerna. Det mest troliga är ju ändå att de flesta kvinnor som förväntar sig att bli bjudna, och att de flesta män som på ett självklart vis bjuder, inte kan ses som sugar babies/dads. Utan snarare som konservativa par, eller par in spe. Och att kritisera den konservatismen, måste man ju kunna göra.

Så jag behöver hanteringstips här, känner jag! Förstår du hur jag menar och har du några sådana "tips"?
Jag förstår och håller egentligen med om i princip allt! Rimligheten ligger i att det här är vad jag tror att det handlar om, inte konservatism, åtminstone i fallet med skorna. För mig verkar det som antingen ett lite desperat försök att skrapa ihop pengar eller ett test för att se om han är med på att spela det här spelet. Vilken kvinna gör annars något sådant i dagens samhälle, dvs vad är sannolikheten för och rimligheten i att det är en konservativ kvinna som genast kräver ett par skor? Jag tror att de flesta konservativa kvinnor inte har den rättframheten, de skulle inte våga, inte så omedelbart. Det får mig att att luta åt att det här är någon som satt det i system, det är någon som verkar i ett sammanhang där det här är ett normalt tillvägagångssätt, det är då det blir relevant. De flesta som satt det i system faller inom sexarbetar-paraplybegreppet (väldigt osmidigt att använda det ordet men i brist på annat).

Samtidigt förstår jag att det inte är vad man associerar till dejting och att man gärna utgår från att det är traditionell dejting det rör sig om, men det här förekommer ju i dejtingvärlden vare sig man vill det eller inte. Detsamma gäller de unga tjejer och killar och övriga som på tinder stöter på män som vill köpa sex, det är inte heller "dejting" men de tvingas hantera det. Världarna överlappar. Särskilt när det gäller sugar dating finns problemet med att många män på plattformarna specifikt för det har en slags illa dold rovdrift och är man inte så sugen på att ställas inför den sortens slipade typer kanske man sneglar på alternativ där man potentiellt kan hitta en relativt harmlös, ev lite konservativ men även ev en liberal man öppen för att "sponsra".

Jag försöker komma på något hanteringstips men är för tillfället värdelös på den punkten.

Senast ändrad av en moderator:
Har inte dejtat typ alls i år. Vet inte vad som hände. Hade ju grejen med gamla bekanten, sen kom en ny gammal bekant in i bilden. Men nä det blev ingenting någonstans. Swipear lite till och från men inte hittat någonting där heller. Funderar på att prova något annat än tinder. Vilka appar/sidor gillar ni?

Samtidigt förstår jag att det inte är vad man associerar till dejting och att man gärna utgår från att det är traditionell dejting det rör sig om, men det här förekommer ju i dejtingvärlden vare sig man vill det eller inte. Detsamma gäller de unga tjejer och killar och övriga som på tinder stöter på män som vill köpa sex, det är inte heller "dejting" men de tvingas hantera det. Världarna överlappar.
Det är helt klart bra att påminna sig om att detta förekommer där en kanske inte förväntar sig det.

V skrev igår att han får intrycket att jag inte vill ha en seriös relation.
Jag är väldigt kort i text och pratar som sagt ganska lite när vi ses.

Jag tycker det är en svår fråga, vad som egentligen är seriöst är så olika beroende på vem man frågar.
Är det enligt norm med sikte på samboskap, familjehäng och planer för gemensam framtid blir svaret nej.
Är det att vara bara vi, leva här och nu och inte fundera över framtiden så är svaret ja.
Jag får prata lite med honom om det hur han ser på det, vad han vill och tänker.

Vi ska ses idag efter jobbet och gå en promenad med hästen. Han är lite rädd för hästar men Molnis är både snällare och gladare än Ruben så det går säkert jättebra.

Är det avsiktligt? Du är ju verbal och känns pratsam här:)

• Gilla
Reactions: ptr
Har inte dejtat typ alls i år. Vet inte vad som hände. Hade ju grejen med gamla bekanten, sen kom en ny gammal bekant in i bilden. Men nä det blev ingenting någonstans. Swipear lite till och från men inte hittat någonting där heller. Funderar på att prova något annat än tinder. Vilka appar/sidor gillar ni?
Happy Pancake använder jag även om jag inte är så aktiv.

Det du säger är alltså att det är kvinnor som säljer sex som nappat på @Tranan?
Den här typen av kvinnor verkar inte tycka själva att det liknar rent hor att begära dv saker betalda för att lägga upp sig - eller för all del även föda fram barn, bara de får tillräckligt fint hem, tillräckligt tjusig bil, tillräckligt dyra kläder och semmestrar tillräckligt tjusigt jobb för karln att skryta med inför sina vänninnor osv. Sen är det givetvis inte mindre unket att där är karlar som gör allt detta för att få sig några nyp eller pokal att valla runt (vem som nu vallar vem i det läget).
Är de båda medvetna om det hela och båda gör ett aktivt val om hur de har det så kan det väl vara acceptabelt, men bra ofta verkar den ena eller den andre parten vara fullständigt duperad.
Misstänker dock att medelålders karlar utan kvinna vid sin sida är en alltför tacksam målgrupp för dessa kvinnor som medvetet vill utnytja andra. Överlag är nog perssoner som känner sig ensamma exponerade för sådana personers intresse.

Menmen - håller med om att vi kan lämna detta trista spår för tillfället. Koomer i vart fall att dyka upp igen förr eller senare på ett eller annat håll!

Jag försökte få till en vettig utbrytning, men eftersom det är lite luddigt var sidodiskussionen verkligen börjar och jag är förkylningstrött så gav jag upp. Nöjer mig med att uppmana de som vill fortsätta diskutera fenomenet att starta en egen tråd - eventuella vidare inlägg gällande detta kommer att plockas bort för att inte riskera att tråden blir helt övertagen.

/Mod

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 655
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Har ni någon olycksfallsförsäkring?
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat