Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland är det bara sådant man säger? Ja tydligen så säger ju vissa så och du tycks kunna relatera @Foinix så helt ovanligt är det väl tydligen inte.
Det betyder att när någon ber om skor är det inte alltid skorna hen vill ha, det betyder att allt inte alltid är som det ser ut att vara.

Ja till skillnad från dig och troligtvis övriga majoriteten kan jag relatera till båda perspektiv eftersom jag har den bakgrund jag har, men om du för din egen statistik av minst sagt tvivelaktig kvalitet bör jag kanske också för sakens skull påpeka att jag även är den som bjudit på precis allt på mina senaste "dejter" med män. Även taxin så de kommer säkert hem efter vår alltigenom moraliskt korrekta träff.

Det betyder att när någon ber om skor är det inte alltid skorna hen vill ha, det betyder att allt inte alltid är som det ser ut att vara.

Ja till skillnad från dig och troligtvis övriga majoriteten kan jag relatera till båda perspektiv eftersom jag har den bakgrund jag har, men om du för din egen statistik av minst sagt tvivelaktig kvalitet bör jag kanske också för sakens skull påpeka att jag även är den som bjudit på precis allt på mina senaste "dejter" med män. Även taxin så de kommer säkert hem efter vår alltigenom moraliskt korrekta träff.
Båda perspektiv som i vilka perspektiv?

Då är det bäst att man är en av mina två döttrar. annars blir det inget.
Jag är nog inget vidare på att förklara, jag argumenterar alltså inte och jag tycker verkligen inte att du hade någon skyldighet att betala. Vill man sedan inte försöka förstå de sammanhang som saker sker i eller möjliga motiv behöver man förstås inte heller göra det, men utifrån vad jag har sett av män i liknande situation verkar det som om det lätt blir en onödigt kall värld när man lämnas att dra sina egna potentiellt skadliga slutsatser om både sig själv och de man möter utifrån knapphändig information och egna antaganden om dem.

Med det sagt förklarar jag sidospåret avklarat för min del.

Jag är nog inget vidare på att förklara, jag argumenterar alltså inte och jag tycker verkligen inte att du hade någon skyldighet att betala. Vill man sedan inte försöka förstå de sammanhang som saker sker i eller möjliga motiv behöver man förstås inte heller göra det, men utifrån vad jag har sett av män i liknande situation verkar det som om det lätt blir en onödigt kall värld när man lämnas att dra sina egna potentiellt skadliga slutsatser om både sig själv och de man möter utifrån knapphändig information och egna antaganden om dem.

Med det sagt förklarar jag sidospåret avklarat för min del.
kan även vara så att jag inte förstår.

V skrev igår att han får intrycket att jag inte vill ha en seriös relation.
Jag är väldigt kort i text och pratar som sagt ganska lite när vi ses.

Jag tycker det är en svår fråga, vad som egentligen är seriöst är så olika beroende på vem man frågar.
Är det enligt norm med sikte på samboskap, familjehäng och planer för gemensam framtid blir svaret nej.
Är det att vara bara vi, leva här och nu och inte fundera över framtiden så är svaret ja.
Jag får prata lite med honom om det hur han ser på det, vad han vill och tänker.

Vi ska ses idag efter jobbet och gå en promenad med hästen. Han är lite rädd för hästar men Molnis är både snällare och gladare än Ruben så det går säkert jättebra.

Om det nu är sugar babies/golddiggers som du beskrivit det som så används det yttre ibland som en del av motiveringen till varför mannen ska betala, det kanske kan vara bra att vara medveten om, inte alla resonerar på det viset men en del.

Kvinnor förväntas se bra ut och spenderar pengar på det. Vissa spenderar en hel del. Pengar som män inte nödvändigtvis behöver spendera på sitt yttre eftersom de inte bedöms i lika hög grad utifrån de parametrarna. Ur somligas perspektiv kommer du därför billigt undan om du betalar för exempelvis en fika, de kan anse att du är skyldig betydligt mer än så. Det kan verka krasst, men det innebär också att du relativt enkelt kan sålla bort åtminstone en del av de som anser att de presenterar ett yttre/en karaktär som män borde betala för.
Precis vad jag tänkte.

kan även vara så att jag inte förstår.
Det är det generellt få som gör när det här diskuteras, sannolikt eftersom det dels finns ett stigma men också för att det är en minoritet som många aldrig möter på det viset alternativt saknar kunskap om. Det bästa är antagligen om du helt kan undvika att hamna i det läget igen, exempelvis genom att sålla extra hårt som föreslagits tidigare.
Precis vad jag tänkte.
Ja, hade jag varit i den sitsen hade jag grovsorterat bort alla som verkar lägga energi på sitt yttre, samt alla yngre. Man sorterar då troligtvis också bort många kvinnor som hade kunnat vara intresserade av ett genuint förhållande, men allt har ett pris och är man trött på dejting kan det vara värt att vända sig till en mindre målgrupp. Kvar finns de som är i samma ålder eller äldre och som inte har samma fokus på sitt utseende, de är kanske en mindre grupp (det kan förstås finnas en och annan "materialist" i den gruppen med, men risken är nog ändå mindre) särskilt om man är van att inkludera fler, men de räknas! Även om de lätt blir lite osynliga i ett samhälle som i hög grad premierar ungdom och yta. Har man turen att vara monogam kan man dessutom motivera sig med att det bara behövs en. :D

Kanske skulle det i vissa fall också hjälpa att prata mer innan, åtminstone om de "bara" är konservativa kvinnor som faktiskt går att lära känna. Då kan man fråga om deras syn på könsroller och liknande, utröna om de verkar traditionella. Är de verkligen sugar babies/golddiggers finns det däremot en risk att de inte avslöjar sig förrän det blivit en träff då många plattformar för dejting stänger av användare som de misstänker är där enbart för att tjäna pengar, vilket kan vara en motivation för dem att vara mer diskreta.
Utan att ha någon större personlig erfarenhet då jag mest hört kompisars berättelser och träffat deras sugar daddies tycker jag det verkar vara en de hårdare aspekterna av sexindustrin men med låg tröskel, vilket nog också är anledningen till att en del sugar babies söker sig till just dejtingsidor där de har ett större utbud och kanske också tror sig lättare kunna få ett slags övertag gentemot männen som köper (det finns förstås en efterfrågan bland män, annars hade de inte varit där).

Det är det generellt få som gör när det här diskuteras, sannolikt eftersom det dels finns ett stigma men också för att det är en minoritet som många aldrig möter på det viset alternativt saknar kunskap om. Det bästa är antagligen om du helt kan undvika att hamna i det läget igen, exempelvis genom att sålla extra hårt som föreslagits tidigare.

Ja, hade jag varit i den sitsen hade jag grovsorterat bort alla som verkar lägga energi på sitt yttre, samt alla yngre. Man sorterar då troligtvis också bort många kvinnor som hade kunnat vara intresserade av ett genuint förhållande, men allt har ett pris och är man trött på dejting kan det vara värt att vända sig till en mindre målgrupp. Kvar finns de som är i samma ålder eller äldre och som inte har samma fokus på sitt utseende, de är kanske en mindre grupp (det kan förstås finnas en och annan "materialist" i den gruppen med, men risken är nog ändå mindre) särskilt om man är van att inkludera fler, men de räknas! Även om de lätt blir lite osynliga i ett samhälle som i hög grad premierar ungdom och yta. Har man turen att vara monogam kan man dessutom motivera sig med att det bara behövs en. :D

Kanske skulle det i vissa fall också hjälpa att prata mer innan, åtminstone om de "bara" är konservativa kvinnor som faktiskt går att lära känna. Då kan man fråga om deras syn på könsroller och liknande, utröna om de verkar traditionella. Är de verkligen sugar babies/golddiggers finns det däremot en risk att de inte avslöjar sig förrän det blivit en träff då många plattformar för dejting stänger av användare som de misstänker är där enbart för att tjäna pengar, vilket kan vara en motivation för dem att vara mer diskreta.
Utan att ha någon större personlig erfarenhet då jag mest hört kompisars berättelser och träffat deras sugar daddies tycker jag det verkar vara en de hårdare aspekterna av sexindustrin men med låg tröskel, vilket nog också är anledningen till att en del sugar babies söker sig till just dejtingsidor där de har ett större utbud och kanske också tror sig lättare kunna få ett slags övertag gentemot männen som köper (det finns förstås en efterfrågan bland män, annars hade de inte varit där).
Det du säger är alltså att det är kvinnor som säljer sex som nappat på @Tranan?

Kvinnor förväntas se bra ut och spenderar pengar på det. Vissa spenderar en hel del. Pengar som män inte nödvändigtvis behöver spendera på sitt yttre eftersom de inte bedöms i lika hög grad utifrån de parametrarna. Ur somligas perspektiv kommer du därför billigt undan om du betalar för exempelvis en fika, de kan anse att du är skyldig betydligt mer än så.
Jag förstår nog inte heller riktigt, trots din förklaring, och uppfattar något av ett cirkelresonemang. Kvinnor måste lägga mycket pengar på sitt yttre för att kunna attrahera män, som sedan förväntas kompensera kvinnorna ekonomiskt för att de lagt mycket pengar på sitt yttre?

Jag förstår nog inte heller riktigt, trots din förklaring, och uppfattar något av ett cirkelresonemang. Kvinnor måste lägga pengar på sitt yttre för att attrahera män, som sedan förväntas kompensera kvinnorna ekonomiskt för att de lagt pengar på sitt yttre?
Det låter ... jättekonstigt. Och menar man den lilla grupp som säljer sex så tycker jag att man ska vara tydlig med det. Väldigt många kvinnor lägger väldigt mycket pengar på sitt yttre - men att förvänta sig att få betalt för det?

Det du säger är alltså att det är kvinnor som säljer sex som nappat på @Tranan?
Ja, mer eller mindre. För mig låter det som solklara sugar babies. Särskilt hon med skorna. De säljer sällskap/sex, eventuellt är det kvinnor som så långt det är möjligt försöker undvika att sälja sex, men sugar babies faller definitivt inom sexarbetar-paraplybegreppet oavsett vilka exakta "tjänster" de säljer. Möjligtvis kan hon som efter en vecka skällde ut honom om snålhet ha varit en konservativ kvinna, i övrigt tror jag det finns en stor risk att det är någon form av arbetare som alltså aldrig var intresserade av en genuin relation till att börja med.

Även det att han beskriver sig inte varit så driven att dejta stämmer in, för de som vill tjäna pengar är ofta ganska drivande.

Ja, mer eller mindre. För mig låter det som solklara sugar babies. Särskilt hon med skorna. De säljer sällskap/sex, eventuellt är det kvinnor som så långt det är möjligt försöker undvika att sälja sex, men sugar babies faller definitivt inom sexarbetar-paraplybegreppet oavsett vilka exakta "tjänster" de säljer. Möjligtvis kan hon som efter en vecka skällde ut honom om snålhet ha varit en konservativ kvinna, i övrigt tror jag det finns en stor risk att det är någon form av arbetare som alltså aldrig var intresserade av en genuin relation till att börja med.

Även det att han beskriver sig inte varit så driven att dejta stämmer in, för de som vill tjäna pengar är ofta ganska drivande.
Tack för tydlig förklsring, tror det är bra för @Tranan att veta.

Jag förstår nog inte heller riktigt, trots din förklaring, och uppfattar något av ett cirkelresonemang. Kvinnor måste lägga mycket pengar på sitt yttre för att kunna attrahera män, som sedan förväntas kompensera kvinnorna ekonomiskt för att de lagt mycket pengar på sitt yttre?
Jag återger ett resonemang jag hört och sett apropå hur man kan sortera bort sugar babies/golddiggers, då blir det inte nödvändigtvis komplett eller ens representativt för alla som gör liknande saker. Dra alltså inte alltför stora växlar på det.

Min tolkning och enkla sammanfattning av det resonemanget är iaf att vissa menar att en man som väljer en kvinna för hennes utseende (vilket många som söker sugar babies gör, dvs de går på yta, de vill ha en vacker, gärna ung, kropp och någon som är villig att smeka deras ego) ska betala för det. De erbjuder den tjänsten, vilket kostar pengar, de sätter en social norm i ett kapitalistiskt sammanhang. Dvs jag tror att en del av dem kanske inte nödvändigtvis hade valt att vara kvinnor i en värld som säger att kvinnor ska göra sig attraktiva för män men när de befinner sig i den världen vill de utnyttja de kort de tilldelats, de säljer alltså en tjänst, de möter en efterfrågan. De är inte nödvändigtvis intresserade av att "korrigera" mäns/samhällets värderingar, en del av dem är inte intresserade av män alls på sin fritid, de vill antingen överleva eller dra nytta av sin lott och de utnyttjar ett patriarkalt system för att göra det.

De säljer förstås en karaktär också, illusionen av att de är intresserade av mannen ifråga, men eftersom just ytan är något man kan sortera bort tog jag upp den aspekten.

Det låter ... jättekonstigt. Och menar man den lilla grupp som säljer sex så tycker jag att man ska vara tydlig med det. Väldigt många kvinnor lägger väldigt mycket pengar på sitt yttre - men att förvänta sig att få betalt för det?
Alla sugar babies säljer inte sex (men förr eller senare gör de flesta det gissar jag) och vill inte heller se sig själva på det viset. Jag kommer ihåg en debattartikel om det för inte så länge sedan när sugar dating var i nyheterna. Det var en sugar baby som argumenterade för att hon absolut inte sålde sex, bara utmärkt sällskap! Så det finns definitivt en gräns mellan sugar babies och människor som säljer sex och kallar det för vad det är, även om den gränsen är flytande.

Detsamma gäller ju de som köper, de vill inte nödvändigtvis se det som att de köper sex när de köper "sällskap" av en sugar baby.

Alla sugar babies säljer inte sex (men förr eller senare gör de flesta det gissar jag) och vill inte heller se sig själva på det viset. Jag kommer ihåg en debattartikel om det för inte så länge sedan när sugar dating var i nyheterna. Det var en sugar baby som argumenterade för att hon absolut inte sålde sex, bara utmärkt sällskap! Så det finns definitivt en gräns mellan sugar babies och människor som säljer sex och kallar det för vad det är, även om den gränsen är flytande.

Detsamma gäller ju de som köper, de vill inte nödvändigtvis se det som att de köper sex när de köper "sällskap" av en sugar baby.
Ja, det känner jag ju till. Jag har bara alltid uppfattat att det även finns en åldersaspekt när det gäller sugar daddies och jag kan inte föreställa mig att @Tranan dejtar småtjejer. Därför såg jag inte att det var sådant sällskap de här kvinnorna erbjuder honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka