Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jämför du en kvinna som förväntar sig att få en kaka eller ett par skor betalda med män som ofredar och begår diverse andra sexbrott?

Jag förstår att det är tröttsamt att råka ut för det här men någonstans måste man bromsa lite innan det får orimliga proportioner, man måste också vara väldigt medveten om vilka det är man ger ammunition när man försöker jämställa de här två fenomenen. För det finns definitivt de som på fullaste allvar tycker att de är jämförbara och konsekvenserna kan bl a bli sexualiserat våld gentemot kvinnor som förväntar sig ekonomisk kompensation.
Jag jämställer ingenting utöver att båda sidor kan råka ut för puckon utan att det är definierade för hela gruppen och ingen skulle undra hur en kvinna hade tagit eller hålla kontakten med problematiska män.

Jag jämställer ingenting utöver att båda sidor kan råka ut för puckon utan att det är definierade för hela gruppen och ingen skulle undra hur en kvinna hade tagit eller hålla kontakten med problematiska män.
Öh jo? Om någon ständigt råkar ut för en viss typ av män (nåt så specifikt som @Tranan beskriver) så är det inte konstigt att fråga var och hur man hittat dem. Är det dock skare som är typiskt för män generellt är det inte nån som höjer ögonbrynen.

Öh jo? Om någon ständigt råkar ut för en viss typ av män (nåt så specifikt som @Tranan beskriver) så är det inte konstigt att fråga var och hur man hittat dem. Är det dock skare som är typiskt för män generellt är det inte nån som höjer ögonbrynen.
Precis men räknar du det som Tranan råkat ut för som typiskt för kvinnor? Om inte varför inte baserat på vad?

Nej. Det gör jag inte. Jag känner ingen kvinna som hade gjort så. Därför förstår jag att @mandalaki reagerar. Jag känner och vet många män som är sexistiska idioter. Jag
Precis men då hamnar du i samma läge som de flesta män att de skulle inte göra så och säger sig inte känna någon som beter sig så och även att många män har råkat ut för kvinnor som vill ha freebies.

• Gilla
Reactions: ptr
Jaha, då var det dags för mig att ge mig ut på tinder! Hur funkar det egentligen med att profilen är kopplad till mitt Facebook-konto? Syns min Facebook-profil och de uppgifter som står där, på tinder? Eller är det bara mitt foto? Eller inget?

Jag är inte så sugen på att vänner och bekanta ska se att jag hänger på tinder.

Jaha, då var det dags för mig att ge mig ut på tinder! Hur funkar det egentligen med att profilen är kopplad till mitt Facebook-konto? Syns min Facebook-profil och de uppgifter som står där, på tinder? Eller är det bara mitt foto? Eller inget?

Jag är inte så sugen på att vänner och bekanta ska se att jag hänger på tinder.

Det syns inte att du hänger där :) är bara förnamnet som hänger med.
Du kan ju dock koppla upp dig via telefonnummer istället om du vill!

Det syns inte att du hänger där :) är bara förnamnet som hänger med.
Du kan ju dock koppla upp dig via telefonnummer istället om du vill!
Menar du att folk på tinder bara ser mitt förnamn om jag inte lägger upp någon info själv?

Japp för jag gillar inte att se det i män är så eller kvinnor är så, det var ironiska inlägg. Jag tror inte att de flesta kvinnor är så mer än att de flesta män skulle vara idioter.

Däremot blir det intressant att det för dig blir naturligt och "tillåtet" att fråga om hur Tranan har gått tillväga. Det skulle vara totalt tabu att göra om det gällde kvinnor som har problem med män, då är det alltid männens ansvar att uppföra och bete sig alternativt "ja så är ju män alla är likadana".
Som jag skrev så frågade jag @Tranan för att se om det kunde finnas varningstecken han kunde identifiera och slippa gå på samma nit en sjätte gång. Vem som har ansvar borde däremot vara självklart.

Håll dig vad jag skrev, är du snäll. Vad jag undrade var hur länge @Tranan haft kontakt med de här kvinnorna innan han träffade dem, och föreslog att han skulle lära känna dem bättre nästa gång. Du kan verkligen inte se att jag försöker hjälpa honom, att det är honom det handlar om, inte kvinnorna? Hur jag på motsvarande vis skulle kunna hjälpa en buketjej att inte få dickpics vet jag inte.

Borde inte ha sagt något, ville inte att det skulle bli en konflikt här. ville bara få ur mig en frustration jag fick igår.
Jag tycker det var bra att du tog upp det.

Man skulle bli vettig själv. och smal.
Det har knappast med dig som person att göra, det är inställningen som skiljer sig (om de är sugar babies ser de snarare "dejting" som ett jobb, dvs det är inget personligt) och det skulle den antagligen göra oavsett hur mannen ser ut eller beter sig. Var du dig själv, om du vill hitta någon som tycker om dig för den du är. Det vore onödigt att tvivla på dig själv pga det här, det har ju egentligen inte med dig som person att göra alls, men jag förstår att det blir frustrerande. Umgås med människor som tycker om dig för dig, tanka energi, påminn dig själv om att du duger som du är.

Jag tycker det var bra att du tog upp det.

Det har knappast med dig som person att göra, det är inställningen som skiljer sig (om de är sugar babies ser de snarare "dejting" som ett jobb, dvs det är inget personligt) och det skulle den antagligen göra oavsett hur mannen ser ut eller beter sig. Var du dig själv, om du vill hitta någon som tycker om dig för den du är. Det vore onödigt att tvivla på dig själv pga det här, det har ju egentligen inte med dig som person att göra alls, men jag förstår att det blir frustrerande. Umgås med människor som tycker om dig för dig, tanka energi, påminn dig själv om att du duger som du är.
Tack, snällt sagt. jag ska försöka det men inte så lätt just nu för mig.

Var ute med Jim igår, det var trevligt. Blev ett lite halvjobbigt moment bara när "brytihop-killen" dök upp. För ungefär ett halvår sen om nån minns så träffade jag en kille på en fest som jag blev lite såld på och sen letade upp numret och hörde av mig till, och vi gick ut och drack öl, en från början bra kväll som tyvärr slutade med att han frös till, bröt ihop och grät när jag försökte ta hans hand. Vi har inte hörts/setts sen dess, men jag har förstått att Jim känner honom så det var inte jätteöverraskande att vi nån gång skulle stråla ihop. Blev lite awkward. "Va, hur känner ni varann? vilken liten värld" tyckte Jim, och jag sa nåt om "gemensamma kompisar...", sen var det ganska lugnt, och vi satt och snackade ett tag alla tre. Men han är så himla fin, jag kände att jag fortfarande har en stark dragning till honom.
Sov över hos Jim sen, smal säng och massa jobbrelaterat snurr i huvet gav väldigt lite sömn och jag får lätt lite ångest av det, men egentligen var det mysigt. Vi har knappt sex men det är väldigt skönt med närheten. och hänget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka