Hade du pratat/skrivit länge med dem?Kan inte säga att de har något annat gemensamt än att de är kvinnor, tar han om sitt utsende och verkar ok inan man träffar dom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade du pratat/skrivit länge med dem?Kan inte säga att de har något annat gemensamt än att de är kvinnor, tar han om sitt utsende och verkar ok inan man träffar dom.
vissa ett par dagar, andra ett par timmarHade du pratat/skrivit länge med dem?
Det kanske är en idé att ändra på det då. Alltså att lära känna dem bättre innan ni ses för att kunna avgöra vilka som är stolpskott.vissa ett par dagar, andra ett par timmar
Jag är likadan
Vill betala allt själv och får lite ångest för att V alltid köper med sig saker till mig, även om det bara är en Redbull.
Då köper ändå jag all mat, han vill swisha mig för det men jag vägrar envist. Han har inte ens fått mitt nummer så han inte kan göra det ändå![]()
Det är ändå rätt skönt att inte vara ensam om såna fånigheter!![]()
det är svårt för de skriver inte att de förväntar sig att få betalt. en hade jag umgåtts med ett par veckor då jag plötsligt blev utskälld för att jag inte bjöd tillräkligt på saker, och var för snål.Det kanske är en idé att ändra på det då. Alltså att lära känna dem bättre innan ni ses för att kunna avgöra vilka som är stolpskott.
Låter helt gräsligt! När ämnet varit uppe med jämna mellanrum på buke under åren har de flesta tjejer undrat hur de ska hantera män som prompt ska bjuda. Men du råkar bara på motsatsen.det är svårt för de skriver inte att de förväntar sig att få betalt. en hade jag umgåtts med ett par veckor då jag plötsligt blev utskälld för att jag inte bjöd tillräkligt på saker, och var för snål.
det kan vara att det är normen som många lär sig. att mannen ska bjuda. Jag bjuder gärna om jag känner för det, men jag vill att det ska vara mitt val.Låter helt gräsligt! När ämnet varit uppe med jämna mellanrum på buke under åren har de flesta tjejer undrat hur de ska hantera män som prompt ska bjuda. Men du råkar bara på motsatsen.
Fast jag menar att det inte är normen längre, eftersom så många problematiserar det. Det är rester av nåt ålderdomligt gentlemannabeteende som har luckrats upp ordentligt. Det byggde på att kvinnor inte tjänade egna pengar men det gör de i dag.det kan vara att det är normen som många lär sig. att mannen ska bjuda. Jag bjuder gärna om jag känner för det, men jag vill att det ska vara mitt val.
Kan bara hålla med.Fast jag menar att det inte är normen längre, eftersom så många problematiserar det. Det är rester av nåt ålderdomligt gentlemannabeteende som har luckrats upp ordentligt. Det byggde på att kvinnor inte tjänade egna pengar men det gör de i dag.
Fast jag menar att det inte är normen längre, eftersom så många problematiserar det. Det är rester av nåt ålderdomligt gentlemannabeteende som har luckrats upp ordentligt. Det byggde på att kvinnor inte tjänade egna pengar men det gör de i dag.
Min kollega ska verkligen ha ett A for effort!
Bästis tror fortfarande det kommer sluta med att vi gifter oss till slut
Jag känner mig dock rätt tveksam till det, han har väldigt ofta rätt men här går han nog bet.
Är AW nästa fredag, det kommer bli väldigt intressant! Kan bästis och kollegan sitta och blänga på varandra![]()
Nej han har fel här faktisktOch hur tänkte han lösa detta ev giftermål eg? Ni båda med partners som inte vill umgås alls med er bästis?
![]()
Samtidigt ser åtm jag ett beteende jag inte tänkt på tidigare; när människor handlar beg på annons och ska både pruta och ha det fritt hemkört. Någon annan ska betala allt, på något vis. Kanhända den kulturen spiller över i dejtandet också på sina håll.Fast jag menar att det inte är normen längre, eftersom så många problematiserar det. Det är rester av nåt ålderdomligt gentlemannabeteende som har luckrats upp ordentligt. Det byggde på att kvinnor inte tjänade egna pengar men det gör de i dag.
Japp för jag gillar inte att se det i män är så eller kvinnor är så, det var ironiska inlägg. Jag tror inte att de flesta kvinnor är så mer än att de flesta män skulle vara idioter.Och när män ”beter sig” på något sätt så skriver du att sådär hade kvinnor också kunnat göra eller förklarar/försvarar det på annat sätt.
Eller hur! Så jävla ologisktDäremot så har man inga problem att bjuda, det är just att bli bjuden som tar emot!![]()
Samma här. Det har varit väldigt ofta som jag har fått propsa rejält för att få betala min del på första dejten.Jag hör det absolut fortfarande oftare. Att det förväntas och att man blir glad alt om man får betala själv blir lite stött. Min verklighet skiljer sig tyvärr väldigt mycket från bukeOch då har har jag ändå inga typiska puckon i min vardag. Jobbar hårt på att ifrågasätta detta.
Det är väl så. (inte) Alla män är gränslösa idioter och (inte) alla kvinnor är golddiggers.
Jämför du en kvinna som förväntar sig att få en kaka eller ett par skor betalda med män som ofredar och begår diverse andra sexbrott?Japp för jag gillar inte att se det i män är så eller kvinnor är så, det var ironiska inlägg. Jag tror inte att de flesta kvinnor är så mer än att de flesta män skulle vara idioter.
Däremot blir det intressant att det för dig blir naturligt och "tillåtet" att fråga om hur Tranan har gått tillväga. Det skulle vara totalt tabu att göra om det gällde kvinnor som har problem med män, då är det alltid männens ansvar att uppföra och bete sig alternativt "ja så är ju män alla är likadana".