Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
det är svårt för de skriver inte att de förväntar sig att få betalt. en hade jag umgåtts med ett par veckor då jag plötsligt blev utskälld för att jag inte bjöd tillräkligt på saker, och var för snål.
Låter helt gräsligt! När ämnet varit uppe med jämna mellanrum på buke under åren har de flesta tjejer undrat hur de ska hantera män som prompt ska bjuda. Men du råkar bara på motsatsen.

• Gilla
Reactions: ptr
det kan vara att det är normen som många lär sig. att mannen ska bjuda. Jag bjuder gärna om jag känner för det, men jag vill att det ska vara mitt val.
Fast jag menar att det inte är normen längre, eftersom så många problematiserar det. Det är rester av nåt ålderdomligt gentlemannabeteende som har luckrats upp ordentligt. Det byggde på att kvinnor inte tjänade egna pengar men det gör de i dag.

Fast jag menar att det inte är normen längre, eftersom så många problematiserar det. Det är rester av nåt ålderdomligt gentlemannabeteende som har luckrats upp ordentligt. Det byggde på att kvinnor inte tjänade egna pengar men det gör de i dag.
Kan bara hålla med.
Vissa är fast i gamla tankar, viss kultur är fast i gammalt betende. se film och tv.
lännge tjänade jag nästan inget. ett tag tjänade jag ok men nu efter 8 år studier och 1 års arbete börjar jag tjäna bra. jag hoppas bara att jag är en bra person fortfarande. tvivlar ibland på det. men hur som helst. om jag träffar någon för första gången så vist en fika kan jag bjuda på men du får inga pluspoäng om du förväntar dig det. Om vi känner varandra väl och jag vill bjuda på middag, så kan man tacka nej. Håller det inte emot dig.

Min kollega ska verkligen ha ett A for effort!
Bästis tror fortfarande det kommer sluta med att vi gifter oss till slut 😂
Jag känner mig dock rätt tveksam till det, han har väldigt ofta rätt men här går han nog bet.
Är AW nästa fredag, det kommer bli väldigt intressant! Kan bästis och kollegan sitta och blänga på varandra 😁

Jag hör det absolut fortfarande oftare. Att det förväntas och att man blir glad alt om man får betala själv blir lite stött. Min verklighet skiljer sig tyvärr väldigt mycket från buke :( Och då har har jag ändå inga typiska puckon i min vardag. Jobbar hårt på att ifrågasätta detta.

Min kollega ska verkligen ha ett A for effort!
Bästis tror fortfarande det kommer sluta med att vi gifter oss till slut 😂
Jag känner mig dock rätt tveksam till det, han har väldigt ofta rätt men här går han nog bet.
Är AW nästa fredag, det kommer bli väldigt intressant! Kan bästis och kollegan sitta och blänga på varandra 😁

Nej han har fel här faktiskt 😂 Och hur tänkte han lösa detta ev giftermål eg? Ni båda med partners som inte vill umgås alls med er bästis? 😂

Samtidigt ser åtm jag ett beteende jag inte tänkt på tidigare; när människor handlar beg på annons och ska både pruta och ha det fritt hemkört. Någon annan ska betala allt, på något vis. Kanhända den kulturen spiller över i dejtandet också på sina håll.

Och när män ”beter sig” på något sätt så skriver du att sådär hade kvinnor också kunnat göra eller förklarar/försvarar det på annat sätt.
Japp för jag gillar inte att se det i män är så eller kvinnor är så, det var ironiska inlägg. Jag tror inte att de flesta kvinnor är så mer än att de flesta män skulle vara idioter.

Däremot blir det intressant att det för dig blir naturligt och "tillåtet" att fråga om hur Tranan har gått tillväga. Det skulle vara totalt tabu att göra om det gällde kvinnor som har problem med män, då är det alltid männens ansvar att uppföra och bete sig alternativt "ja så är ju män alla är likadana".

Så den här snubben jag skulle träffa... Det sket sig pga annat som dök upp. Så vi skulle se om vi kan ses den här veckan istället.
Så vad händer? Bc kraschar eller nåt. Och vi har inte utbytt annat kontaktsätt, så nu sitter vi här utan kontakt. Och mitt i irritationen är jag ärligt talat lite road av att bc av alla sidor cockblockar mig :p

Jag hör det absolut fortfarande oftare. Att det förväntas och att man blir glad alt om man får betala själv blir lite stött. Min verklighet skiljer sig tyvärr väldigt mycket från buke :( Och då har har jag ändå inga typiska puckon i min vardag. Jobbar hårt på att ifrågasätta detta.
Samma här. Det har varit väldigt ofta som jag har fått propsa rejält för att få betala min del på första dejten. :down::turd:

Det är väl så. (inte) Alla män är gränslösa idioter och (inte) alla kvinnor är golddiggers.
Japp för jag gillar inte att se det i män är så eller kvinnor är så, det var ironiska inlägg. Jag tror inte att de flesta kvinnor är så mer än att de flesta män skulle vara idioter.

Däremot blir det intressant att det för dig blir naturligt och "tillåtet" att fråga om hur Tranan har gått tillväga. Det skulle vara totalt tabu att göra om det gällde kvinnor som har problem med män, då är det alltid männens ansvar att uppföra och bete sig alternativt "ja så är ju män alla är likadana".
Jämför du en kvinna som förväntar sig att få en kaka eller ett par skor betalda med män som ofredar och begår diverse andra sexbrott?

Jag förstår att det är tröttsamt att råka ut för det här men någonstans måste man bromsa lite innan det får orimliga proportioner, man måste också vara väldigt medveten om vilka det är man ger ammunition när man försöker jämställa de här två fenomenen. För det finns definitivt de som på fullaste allvar tycker att de är jämförbara och konsekvenserna kan bl a bli sexualiserat våld gentemot kvinnor som förväntar sig ekonomisk kompensation.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 833
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka