Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
tror att jag skrev det tidigare, men de är alltid väl makade och sköter sitt yttre men det göt 99% av personer.
Om det nu är sugar babies/golddiggers som du beskrivit det som så används det yttre ibland som en del av motiveringen till varför mannen ska betala, det kanske kan vara bra att vara medveten om, inte alla resonerar på det viset men en del.

Kvinnor förväntas se bra ut och spenderar pengar på det. Vissa spenderar en hel del. Pengar som män inte nödvändigtvis behöver spendera på sitt yttre eftersom de inte bedöms i lika hög grad utifrån de parametrarna. Ur somligas perspektiv kommer du därför billigt undan om du betalar för exempelvis en fika, de kan anse att du är skyldig betydligt mer än så. Det kan verka krasst, men det innebär också att du relativt enkelt kan sålla bort åtminstone en del av de som anser att de presenterar ett yttre/en karaktär som män borde betala för.

Om det nu är sugar babies/golddiggers som du beskrivit det som så används det yttre ibland som en del av motiveringen till varför mannen ska betala, det kanske kan vara bra att vara medveten om, inte alla resonerar på det viset men en del.

Kvinnor förväntas se bra ut och spenderar pengar på det. Vissa spenderar en hel del. Pengar som män inte nödvändigtvis behöver spendera på sitt yttre eftersom de inte bedöms i lika hög grad utifrån de parametrarna. Ur somligas perspektiv kommer du därför billigt undan om du betalar för exempelvis en fika, de kan anse att du är skyldig betydligt mer än så. Det kan verka krasst, men det innebär också att du relativt enkelt kan sålla bort åtminstone en del av de som anser att de presenterar ett yttre/en karaktär som män borde betala för.
om de är överdrivet så sållas de, det är det inte riktigt vad jag söker.

• Gilla
Reactions: ptr
tror att jag skrev det tidigare, men de är alltid väl makade och sköter sitt yttre men det göt 99% av personer.

Jag kom att tänka på att jag swipear vänster på alla de där killarna med för snygg frilla på alla bilder. Det ger mig den där oäkta känslan som jag vill hålla mig borta ifrån. Förstår att det är svårare med kvinnor som swipear män, har fått höra en del av min kollega.

Jag är ju ingen selfiemänniska alls så har dålig koll på hela den biten (på sociala medier osv, har typ hästfolk och feminister där bara med blandade flöden). När jag swipear på enbart kvinnor är det bara ett fåtal med enbart snygga bilder och de har oftast, likt männen, inte heller någon pres. Däremot finns det massor men genuina, fina presentationer och naturliga, fina bilder som verkligen ger motsatt känsla av golddiggers. Men det är nog bara kvinnor som söker kvinnor då (förklarade ju typ @durachiny om jag minns rätt, jag fattade ju inte det själv 😂😅).

Jag kom att tänka på att jag swipear vänster på alla de där killarna med för snygg frilla på alla bilder. Det ger mig den där oäkta känslan som jag vill hålla mig borta ifrån. Förstår att det är svårare med kvinnor som swipear män, har fått höra en del av min kollega.

Jag är ju ingen selfiemänniska alls så har dålig koll på hela den biten (på sociala medier osv, har typ hästfolk och feminister där bara med blandade flöden). När jag swipear på enbart kvinnor är det bara ett fåtal med enbart snygga bilder och de har oftast, likt männen, inte heller någon pres. Däremot finns det massor men genuina, fina presentationer och naturliga, fina bilder som verkligen ger motsatt känsla av golddiggers. Men det är nog bara kvinnor som söker kvinnor då (förklarade ju typ @durachiny om jag minns rätt, jag fattade ju inte det själv 😂😅).
Ja kvinnor som söker kvinnor har lite mer intresse av bra presentation och bilder eftersom man söker på samma villkor. Heterokvinnor är oftare lata i sina presentationer eftersom de får massor av matchningar oavsett.

Jag sveper på de som ser normala ut, inga ankläppar på bilderna :cautious:. ok om de har någon på skoj men vissa alltså :banghead: . sen ska de inte har jag har alkoholist ansiktet! Det är för vanligt. sen ska de se någorlunda inteligenta ut! (svårt att förklara).

• Gilla
Wait what? Hur i helvete tänker man när man tigger skor? O_o
Hur vet vi att det var skorna hon ville ha?

En gång för länge sedan föreslog jag en kompis att göra ganska exakt det, jag använde skor som exempel. Hitta en man, vem som helst på gatan/i affären (det här var innan de smarta telefonernas tid) som verkade ha hyfsat ordnat liv, få honom att köpa något, exempelvis skor, gärna dyrt men vad som helst var förstås bättre än inget, ta sedan pengarna genom öppet köp eller att sälja vidare. Tanken var förstås att hon var i stort behov av pengar (och varken kände för att tigga i ordets rätta bemärkelse eller sälja sex).

Det kan finnas flera motiv förstås, det kan ha varit ett simpelt test för att se om han förstod och ville spela spelet, eller kanske ville hon bara ha skorna. Omöjligt att veta när vi inte vet något om människan, det är kanske också därför jag blir lite beklämd av att se alla fördömande ord, stolpskott, avart, pucko osv, det kanske känns bättre för stunden att uttrycka sig så men det för en inte direkt närmare en förståelse för människan bakom och vilka anledningar hen kan tänkas ha. Man måste inte sympatisera med fenomenet och det kan nog skilja sig en del av vilka anledningar man gör det men i många fall är det inget lättsamt liv och inga lättsamma resonemang som ligger bakom en sådan inställning.

Hur vet vi att det var skorna hon ville ha?

En gång för länge sedan föreslog jag en kompis att göra ganska exakt det, jag använde skor som exempel. Hitta en man, vem som helst på gatan/i affären (det här var innan de smarta telefonernas tid) som verkade ha hyfsat ordnat liv, få honom att köpa något, exempelvis skor, gärna dyrt men vad som helst var förstås bättre än inget, ta sedan pengarna genom öppet köp eller att sälja vidare. Tanken var förstås att hon var i stort behov av pengar (och varken kände för att tigga i ordets rätta bemärkelse eller sälja sex).

Det kan finnas flera motiv förstås, det kan ha varit ett simpelt test för att se om han förstod och ville spela spelet, eller kanske ville hon bara ha skorna. Omöjligt att veta när vi inte vet något om människan, det är kanske också därför jag blir lite beklämd av att se alla fördömande ord, stolpskott, avart, pucko osv, det kanske känns bättre för stunden att uttrycka sig så men det för en inte direkt närmare en förståelse för människan bakom och vilka anledningar hen kan tänkas ha. Man måste inte sympatisera med fenomenet och det kan nog skilja sig en hel del av vilka anledningar man gör det men i många fall är det inget lättsamt liv och inga lättsamma resonemang som ligger bakom en sådan inställning.
Hur vet jag det? om jag inte mins fel så pratar vi svenska och hon sa det.

• Gilla
Fast @Tranan letar efter en relation och träffar en tjej som vill att han ska köpa skor åt henne. Det är väl en nit, ett stolpskott, alldeles oavsett hennes motiv.
Ja och jag förstår som sagt att det är frustrerande, men om man tar till sig tanken att det inte är något personligt är det kanske också lättare att skaka av sig det. Sedan är jag partisk, jag läser nog inte neutralt eftersom jag vet vilket hat en del (syftar alltså inte på någon här utan generellt) har gentemot kvinnor som gör liknande saker. Gentemot alla kvinnor oftast, men särskilt dem. Det gör nog att jag reagerar mer än jag kanske ibland behöver på den här sortens diskussioner.

Ja och jag förstår som sagt att det är frustrerande, men om man tar till sig tanken att det inte är något personligt är det kanske också lättare att skaka av sig det. Sedan är jag partisk, jag läser nog inte neutralt eftersom jag vet vilket hat en del (syftar alltså inte på någon här utan generellt) har gentemot kvinnor som gör liknande saker. Gentemot alla kvinnor oftast, men särskilt dem. Det gör nog att jag reagerar mer än jag kanske ibland behöver på den här sortens diskussioner.
Ja, att det är bra att inte ta det personligt håller jag med om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka