Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja på ett eller annat sätt måste jag nog prata om det, men känns tidigt att göra det. Jag kämpar ju med att försöka chilla och se tiden an och inte tvunget sönderanalysera, förutse och klargöra vad det ska bli av saker och ting. Och det är svårt att ta upp en sån här grej utan att hamna i en "needy"-position. Men det påverkar mig för mycket märker jag, att inte veta var jag har honom alls emellanåt.
Nu hördes vi inte på två dar efter senaste dejten, sen skrev jag och så kom vi igång igen som vanligt med långa mess... Så blev han plötsligt väldigt kort igen (och självklart efter att jag skrivit nåt och frågat vad han hade för planer för lördan, som skulle kunna tolkas som fiskande efter att ses redan då, fast det inte var min mening, men nu fick jag ju anledning att tro att det var därför han blev kort). Men så har vi skrivit lite igen igår och det är ju sen innan bestämt att vi ska ses idag, så just nu känns det rätt lugnt. Men jag kan ju inte hålla på så här och ändra humör efter vår aktuella meddelandestatus. Varenda dejt vi haft har känts klockren, och det är ju det man borde gå efter, men jag behöver nog nåt slags ytterligare bekräftelse tror jag, nu har jag full beredskap för att det ska gå åt skogen när som helst, och det tar ju bort den goa känslan. Men får se hur allt känns imorgon. Kanske vi borde göra nån liten avstämning snart trots att det som sagt känns tidigt, för det är ju vad allt handlar om egentligen, att jag är osäker på hur intresserad han är och om det alls finns nån chans att det kan bli nåt. Och det kan också vara så att även han är osäker på min inställning.

Jag tycker också du ska ta upp det. Bättre att framstå som lite needy än känna sig osäker och må dåligt.
Säg det du skriver här, att det känns klockrent när ni ses men att kontakten emellan gör dig osäker.

Jag och V är usla på att skriva, totalt genomdåliga 😅 Vi har verkligen inget att skriva om, samtidigt så är det viktigt för mig med mycket kontakt. Vi har pratat om det och vi skriver varje dag på snap. Det blir mer än lägesrapport utan något större innehåll men det är viktigt för mig att få den.

Det kan vara jobbigt att slå knut på sig själv för att skriva nåt vettigt med, behöver inte vara mer med det. Att sitta i andra änden och lägga in en massa värderingar i det kan bli knasigtså in i onödan. Prata om det blir liksom oundvikligt, och vad som skulle framsåt som extra "needy" med det är för mig en gåta. Gissningslekar på det viset är jag dödligt trött på då de oftast ändå leder till felgissningar konsekvent.

Inte hört något från den brasilianska kille sen vi sågs sist, jag har inte heller hört av mig. Är enligt min erfarenhet ovanligt att båda (iaf verkar) känna lika till att inte vilja ses mer. Men skönt tycker jag.

Har varit ganska aktiv på tinder i veckan och var faktiskt på en dejt igår med en annan kille från Brasilien :p har faktiskt inte en "thing" för killar från Brasilien även om det kanske verkar så :o.
Han var väldigt trevlig det var lättsamt osv, men attraktionsmässigt rent fysiskt så vet jag inte... Attraktion är ju dock mer än utseendet.
Att han var/är intresserad av mig var väldigt tydligt redan igår (utan att han gjorde något opassande). Nu undrade han om jag vill ses i morgon igen. Vet inte om jag kan i morgon, men blir också lite stressad när det går så snabbt....

Ja på ett eller annat sätt måste jag nog prata om det, men känns tidigt att göra det. Jag kämpar ju med att försöka chilla och se tiden an och inte tvunget sönderanalysera, förutse och klargöra vad det ska bli av saker och ting. Och det är svårt att ta upp en sån här grej utan att hamna i en "needy"-position. Men det påverkar mig för mycket märker jag, att inte veta var jag har honom alls emellanåt.
Nu hördes vi inte på två dar efter senaste dejten, sen skrev jag och så kom vi igång igen som vanligt med långa mess... Så blev han plötsligt väldigt kort igen (och självklart efter att jag skrivit nåt och frågat vad han hade för planer för lördan, som skulle kunna tolkas som fiskande efter att ses redan då, fast det inte var min mening, men nu fick jag ju anledning att tro att det var därför han blev kort). Men så har vi skrivit lite igen igår och det är ju sen innan bestämt att vi ska ses idag, så just nu känns det rätt lugnt. Men jag kan ju inte hålla på så här och ändra humör efter vår aktuella meddelandestatus. Varenda dejt vi haft har känts klockren, och det är ju det man borde gå efter, men jag behöver nog nåt slags ytterligare bekräftelse tror jag, nu har jag full beredskap för att det ska gå åt skogen när som helst, och det tar ju bort den goa känslan. Men får se hur allt känns imorgon. Kanske vi borde göra nån liten avstämning snart trots att det som sagt känns tidigt, för det är ju vad allt handlar om egentligen, att jag är osäker på hur intresserad han är och om det alls finns nån chans att det kan bli nåt. Och det kan också vara så att även han är osäker på min inställning.
Jag tänker såhär, att om du är ärlig och säger att du bara undrar, så kan det inte vara för needy. Du kan ju rent av säga att det är något du absolut inte vill vara.

Jag har en fikadejt inbokad i veckan. Vi skulle setts förra veckan, men jag har varit sjuk. Sen har planen varit att träffa en gammal fling imorgon, men jag blir inte klok på människan och blev inte det förr i tiden heller när vi var en ”fling” så lutar åt att jag kommer skita i det. Får dock dåligt samvete när man planerat in något om än väldigt löst planerat, jag är en sån som håller vad jag lovat till typ varje pris. Den ”lösa” planeringen är det som stör mig för även när jag försökt styra upp det så får jag inga tydliga besked och så har han varit hela tiden. Känner att jag bara blir irriterad och att umgänget då inte ger mig något.

Jag har en fikadejt inbokad i veckan. Vi skulle setts förra veckan, men jag har varit sjuk. Sen har planen varit att träffa en gammal fling imorgon, men jag blir inte klok på människan och blev inte det förr i tiden heller när vi var en ”fling” så lutar åt att jag kommer skita i det. Får dock dåligt samvete när man planerat in något om än väldigt löst planerat, jag är en sån som håller vad jag lovat till typ varje pris. Den ”lösa” planeringen är det som stör mig för även när jag försökt styra upp det så får jag inga tydliga besked och så har han varit hela tiden. Känner att jag bara blir irriterad och att umgänget då inte ger mig något.

Förstår precis.
Jag vill ha raka besked annars kan det vara. Blir galen på svävande svar och vi får se lite närmare. Jag har inte tid med sånt 😑

Tack @starcraft , @Bison, @ptr och @Milosari för er input, ni är väldigt kloka!
Känns svårt ändå. Lättare när man legat några ggr och kan ha lite pillow talk, typ "ligger vi bara eller är det nåt mer?". Nu ligger vi inte ens (ännu) och då vet jag inte riktigt vad det är jag vill få bekräftat och hur jag ska ta upp det, men det löser sig väl.

Är pepp inför ikväll i alla fall och det är ju en bra start!

Det känns som det var skitlänge sen jag träffade V, har inte ens gått fyra dagar 😅
Livet i jobbbubblan ger ett lite konstigt tidsperspektiv 😁

Men i morgon tar jag helg och jag ska be honom köpa med sig godis. Bästa testet, be honom köpa gott godis och se hur väl han lyckas 😁

En kille la till mig på instagram och skrev sen på chatten, vi har visst varit grannar för 16 år sen när jag gick gymnasiet.
Vem kommer ens ihåg sånt?

Till min kompis hade han visst sagt att "hon ser sjukt snygg ut" 😅

Haha, jag är en typisk sån person som "kommer ihåg sånt".
På gott och ont. Blir lite läskigt när jag alltid känner igen folk som inte har en aning om vem jag är, haha.

Det känns som det var skitlänge sen jag träffade V, har inte ens gått fyra dagar 😅

Men i morgon tar jag helg och jag ska be honom köpa med sig godis. Bästa testet, be honom köpa gott godis och se hur väl han lyckas 😁
Helt enig med dig på godisfronten. Jag köper i princip bara saltlakrits till mig själv, möjligen någon enstaka chokladbit. Får jag en påse hallonbåtar och sura äckliga godisar så blir jag nog ledsen på riktgt.

Köpenhamn kommer och stannar hela påsken :love:, dvs torsdag-måndag. Längsta med marginal som vi spenderat ihop. Han kommer antagligen träffa mamma då också, och sonen är här fre-sön. Mitt vanliga liv tuffar på i 190 och han får bara haka på.

Killen jag mailade har svarat och vi har hörts några gånger nu. Fast jag är tveksam. Får se hur det utvecklar sig.

Lägger in något jag inte bett om men ändå fått sagt till mig. Visst inte riktigt vad jag skulle svara, jag hade inte bett om en åsikt eller något, jag söker inte mycket men är medlem på en sajt där man kan söka vänner, vilket jag gjorde.

"Har ingen direkt tid över för kvinnor som sitter i livets Sandlåda där allting är på låtsas och får sin identitet mycket från reaktioner och anti-attityder utan riktning och utan mening - men ändå skall ha status och plats långt över deras egentliga status - och tror att världen skall snurra runt deras tyckanden och låtanden - utan djup och köper första bästa föreställning om hur saker är utan vidare - icke följsamma kvinnor är i grunden helt meningslöst - liksom feminiserade män i en relativiserad Overklighet som vi mycket lever i nu.

Trots allt finns det en hel del kvinnor som förstår allt det där så även om de inte är majoritet så dyker de upp löpande - intelligenta - resonerande och utforskande men följer i den gemensamma rörelsen/dansen som mannen för - de är mycket vackra och jag tycker om dem mycket... många kvinnör söker närmast total undergivenhet men de har inte bilden klar för sig utan söker och har en inre längtan...

Den stora fördelen är att i dagens läge behöver man inte träffas om man inte vill och i grunden får alla köra sitt eget race naturligtvis. Självklart kan jag se bjälken i mitt eget öga och alla har sina brister - du kanske missar lite för att du är lite för rigid och kan allting och behöver inte lyssna...(jag är lite det med) men jag vet inget om dig - kanske du är raka motsatsen i verkliga livet - när du har en relation. "

Lägger in något jag inte bett om men ändå fått sagt till mig. Visst inte riktigt vad jag skulle svara, jag hade inte bett om en åsikt eller något, jag söker inte mycket men är medlem på en sajt där man kan söka vänner, vilket jag gjorde.

"Har ingen direkt tid över för kvinnor som sitter i livets Sandlåda där allting är på låtsas och får sin identitet mycket från reaktioner och anti-attityder utan riktning och utan mening - men ändå skall ha status och plats långt över deras egentliga status - och tror att världen skall snurra runt deras tyckanden och låtanden - utan djup och köper första bästa föreställning om hur saker är utan vidare - icke följsamma kvinnor är i grunden helt meningslöst - liksom feminiserade män i en relativiserad Overklighet som vi mycket lever i nu.

Trots allt finns det en hel del kvinnor som förstår allt det där så även om de inte är majoritet så dyker de upp löpande - intelligenta - resonerande och utforskande men följer i den gemensamma rörelsen/dansen som mannen för - de är mycket vackra och jag tycker om dem mycket... många kvinnör söker närmast total undergivenhet men de har inte bilden klar för sig utan söker och har en inre längtan...

Den stora fördelen är att i dagens läge behöver man inte träffas om man inte vill och i grunden får alla köra sitt eget race naturligtvis. Självklart kan jag se bjälken i mitt eget öga och alla har sina brister - du kanske missar lite för att du är lite för rigid och kan allting och behöver inte lyssna...(jag är lite det med) men jag vet inget om dig - kanske du är raka motsatsen i verkliga livet - när du har en relation. "
Bara nej. Jag orkar inte ens läsa det till slut. Kvinnoföraktande stora egon :down:

Herregud. Vilket ordbajsande. Undra vad han egentligen ville ha ut av det där :confused: jag fattade typ inget 😂

Hade utan minsta tveksamhet avbokat sådant trams. Och jag känner precis som du o vill hålla vad jag sagt in absurdum! Men velighet tolkar jag direkt som ointresse och då kan det vara. Och så blir jag snabbt ofantligt sur att folk inte bara kan säga rakt ut vad de vill!

Jag hade skrivit något jävligt otrevligt och blockat. Vilken jävla apa.

Ska tydligen träffa min matchning på söndag. Vi har noll flyt i vår konversation, lika illa från båda håll men det är faktiskt rätt bekvämt 😁 jag tycker det mesta är hopplöst och ointressant innan man ens sets irl. Tycker bara det är jobbigt om man skrivit en massa o sedan är det vara NO när man ses.

Det där med godistestet har jag vart utsatt för!
Anade att det skulle komma så jag hade passat på att inventera skåpen lite i lönndom för att reda ut vad det kunde vara som passade. Så kom en sådan dag när nu något sådant skulle kanske vara lämpligt. Köpte på mig en bunt choklad mm och hoppades det skulle bli bra. Bara det att det var inte nåt lager gott att hemma jag hittat utan sådant som blivit liggane för att det inte gått åt. Fjasko således som jagupplevde det som. Blev lite klappad på huvudet för att jag åtminstonne försökt.

Som exprement kan det väl vara lite roande men döm inte för hårt om det blir galet - det är helt enkelt inte rättvist!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka