Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår ägnade jag min rast åt astrologi och läsa om stjärntecken och vilka som passar ihop med vilka.
Jag tror inte ett dugg på sånt men det var ett väldigt roligt tidsfördriv 😁

Jag och V är en utmärkt konbination åt bägge håll.
Tyckte det var lite konstigt att ett stjärntecken kan ha ett som perfekt match men det å andra sidan har ett helt annat, svårt att få ihop 😅
Måste var svaret på varför relationer spricker!

Jag och kollegan är en katastrof, det skulle leda till olycka och misär. Det ska jag berätta nästa gång han tjatar 😁
En grej var lite roligt.
"Du kommer inte visa medkänsla när han tjurar"
Det är helt sant, varje gång han piper om saker säger jag åt honom att sluta vara så jävla gnällig, noll medkänsla 😁
Haha, sånt där är så jäkla kul. Min mor älskar sådant, så när jag tex berättat om kollegorna på jobbet så har hon börjat fråga vad de är för stjärntecken, sedan ska jag läsa högt om det och berätta för henne hur väl det stämmer :p

Nu skrev en kille på instagram (vi har matchat på tinder)
Träffade honom ute förra helgen också, han frågade om vi ska ha filmkväll med eller utan käk nån dag framöver..

Känner inget när vi skriver och inget när vi kramades ute.
Måste nog säga tack men nej tack...

Jag har fått en del gnäll av män under åren pga jag sällan är hemma, jobbar eller är iväg med hästen.

Tog upp det med V igår att jag gärna vill ses oftare men att hästen är så himla viktig för mitt välbefinnande.
Han var lika chill som alltid och tyckte det var självklart att jag ska lägga den tid jag vill på hästen och så ses vi när vi kan.
Bra kille!

Så har det varit för mig också, alltid! Sen jobbar jag dessutom konstiga tider, ibland dygn, och kl 16-08, dvs så börjar jag jobba när andra oftast slutar jobbet, sen slutar jag när dom börjar osv...

Detta var jag väldigt snabb att förklara för hojkillen, och han svarade att det var heeeelt lugnt, och att han hade ju sina intressen som också tar tid, bla motorcykeln. Är det fint väder en sommardag så vill ju han ut och åka utan att ha något dåligt samvete över det, och det kändes SKITSKÖNT att han faktist HAR egna intressen. Nu är ju inte motorcykelsäsongen igång än (här) men jag får ju helt enkelt räkna med att han är borta en del när den väl är igång, och det gör mig ingenting!

Har också sagt att jag behöver massa egentid också, utöver jobb och stall liksom, och det accepterar han också fullt ut, och vi har pratat mycket om det att vi ska vara ärliga i det och inte rädda för att säga nej, utan att behöva trassla in det, eller ”kanske sen”, utan känner vi inte för det så säger vi helt enkelt bara det. Som idag frågade han om vi skulle ses, och jag behövde bara svara ”nej, inte idag” utan att han tar illa upp, eller att jag går runt med dåligt samvete.

Han är bara helt....Perfekt! :love:

Insomnia orsakad av tandvärk. Sitter och slösurfar och plöstligt råkar jag på en mycket intressant profil. Poly, har inte ett enda stav- eller syftningsfel i sin text och många andra bitar som stämmer. Slängt iväg ett mail :). Håll tummarna för att det åtminstone leder till ett svar!

Ni minns "rimjob"?

Låg med han nyss, så fruktansvärt dåligt :D
Han gillar snuskprat, jag fick be han hålla tyst, ingen kom.
(Inget rimjob kom på talan)

Sen efteråt så pratade vi bara som kompisar, haha.
Herr pudel gillade honom :D 🤔

Vet inte om jag skrev om killen som skickade en film på en galen katt i en fruktansvärd lägenhet (skitig och stökig)? Idag efter midnatt fick jag en bild helt out of the blue från den enda matchningen jag orkat skriva till (några meddelanden i veckan i snitt med veckovisa uppehåll 🙄). Ville inte öppna den men gjorde såklart det ändå.

Har insett att jag tycker verkligen illa om när folk jag inte känner öht skickar bilder (ännu värre filmer såklart) till mig. Alla andras gränser är så mycket vidare än mina på okej innehåll 😅 surar till @Bison som kallar mig känslig och säger åt mig att sluta gnälla 😑🙈

Tycker typ ett träd i en skog är lagom. Inga ögonblicksbilder på dig själv, ditt hem eller framförallt inte ditt jävla badrum tack 🤢

Hej igen ...

Även om nu inte så många kanske "egentligen" bryr sej :p Så tänkte jag uppdatera vad som hänt i mitt liv sen jag försvann... Varning långt inlägg :angel:

Exet gjorde ju slut efter att min "kompis" sen 18 år gått bakom ryggen och "tagit honom"( slutet av maj 2018)..
Såååå han lämnad mej med 2 lägenheter varav han stod med på den ena. Men det var den billiga..
Då han vägrade hjälpa till med hyran ansökte jag via KFM och det hela gick till tingsrätten.
I tingsrätten förlikades vi (dec 2018, jag hade krav på ca 19000kr fick 11000kr) det hade då gått 6 månader sen jag såg honom "sist" ... Jag trodde på allvar att jag inte skulle överleva "separationen" ... Hade självmordsbreven klara och även planen för hur jag skulle genomföra självmordet. (mycket mer som låg bakom än bara förhållandets slut) men när de "jävlades" så vände min "tycka synd om mej själv" till "i helvete heller att ni ska komma undan enkelt".
Åt inte på 2 veckor efter att han gjorde slut (vatten och juice enbart) sen började jag sakta äta "lite i taget"...
Reslutatet blev en viktnedgång (totalt på ca 30-35 kg men över några månader) som inte varit negativ dock...
När jag kom i "hämnd mode" så kom även "tycka om mej själv"
Jag mådde mycket bättre redan i juli, träffade en kille som jag inledde en relation med, dock inte på det intima sättet utan mer "vänner" (med ett "kanske kan bli nåt ?") Sex va inte aktuellt "what so ever" oavsett. Kände INGEN längtan efter "pojkvän" eller sexuellt umgänge (jag som varit så anti "jag är singel" va HELNÖJD med att bara "landa") Flyttade ihop med honom då de gynnade både mej och honom att köra "sambogrejen" men efter några månader med honom så insåg jag att NEJ där kommer det inte hända nåt, snarare började jag se sidor jag INTE tyckte om... Har bott i Norrköping hela tiden (jobbat kvar i Sthlm) och beslutat mej för att jag vill bo i Norrköping. TROTS att exet och "kompisen" bor där. Jul & Nyår va droppen med "sambon" och jag insåg att det här funkar INTE ALLS ... Då va vi inte ens vänner. Vi bodde i samma lägenhet men han hade fått ett eget rum att bo i istället.
I mitten/slutet av jan träffar jag ett gäng pokemonspelare på en raid. En av killarna ger "den där vill jag veta mer om" känsla... Jag lyckas även då hitta en ny mindre lgh så säger upp den jag har med "sambon" och säger då till honom att han har 3 månader på sej att hitta nytt boende.
Sitter och börjar chatta mer i pokemonchatten så jag får mer info om pokemonkillen...
I mitten på februari så får jag in en "fot" så vi kan umgås mer och from 23/2 är vi ihop.
Han är den enda som fått mej att ens vilja veta av killar och jag lyckades hitta en som visade sej tycka lika om mej ;) (han ville säkert ha tjejer som sååååå men ändå :p )
Min vana trogen är han yngre, han fick inte reda på min ålder förrens en vecka in i förhållandet då han inte alls bryr sej om min ålder. Vi kommer flytta ihop i maj när jag får min nya lägenhet. Men rent krasst bor jag redan i hans lägenhet (en etta ;) )
Jag är så glad att jag träffat honom. Han är verkligen HELT UNDERBAR. Han säger både grodor och bra saker men de gånger han säger bra saker så är det inte bara BRA, det är "jösses vad han kan säga RÄTT ord". På riktigt ! Och hans blickar... De är inte bara "ja jag tittar på dej" utan han kan titta på en så man förstår att man är den ENDA han ser... Som sagt... Helt UNDERBAR :love:

Så ni kommer inte se mej i den här tråden mer då jag verkligen hoppas det här håller. Och jag tänker leva för att det SKA hålla... Även om vi går fort fram så ser jag ingen anledning till att "ta de lugnt" utan vi "kör på"...

Och som sagt... Mycket som hänt under senaste året och jag trodde verkligen inte jag skulle sitta där jag sitter idag.. Men med facit så kunde det inte ha blivit bättre... Jag ångrar inget...

Jag tycker att du ska säga det. Alltså att du blir osäker på vad han vill, och att du får hjärnspöken av för långa uppehåll i konversationen. Lägg inte fram det som någon sorts klagomål, utan som ett önskemål så tror jag man hamnar i ett bättre läge för att prata om det.
Ja på ett eller annat sätt måste jag nog prata om det, men känns tidigt att göra det. Jag kämpar ju med att försöka chilla och se tiden an och inte tvunget sönderanalysera, förutse och klargöra vad det ska bli av saker och ting. Och det är svårt att ta upp en sån här grej utan att hamna i en "needy"-position. Men det påverkar mig för mycket märker jag, att inte veta var jag har honom alls emellanåt.
Nu hördes vi inte på två dar efter senaste dejten, sen skrev jag och så kom vi igång igen som vanligt med långa mess... Så blev han plötsligt väldigt kort igen (och självklart efter att jag skrivit nåt och frågat vad han hade för planer för lördan, som skulle kunna tolkas som fiskande efter att ses redan då, fast det inte var min mening, men nu fick jag ju anledning att tro att det var därför han blev kort). Men så har vi skrivit lite igen igår och det är ju sen innan bestämt att vi ska ses idag, så just nu känns det rätt lugnt. Men jag kan ju inte hålla på så här och ändra humör efter vår aktuella meddelandestatus. Varenda dejt vi haft har känts klockren, och det är ju det man borde gå efter, men jag behöver nog nåt slags ytterligare bekräftelse tror jag, nu har jag full beredskap för att det ska gå åt skogen när som helst, och det tar ju bort den goa känslan. Men får se hur allt känns imorgon. Kanske vi borde göra nån liten avstämning snart trots att det som sagt känns tidigt, för det är ju vad allt handlar om egentligen, att jag är osäker på hur intresserad han är och om det alls finns nån chans att det kan bli nåt. Och det kan också vara så att även han är osäker på min inställning.

Ja på ett eller annat sätt måste jag nog prata om det, men känns tidigt att göra det. Jag kämpar ju med att försöka chilla och se tiden an och inte tvunget sönderanalysera, förutse och klargöra vad det ska bli av saker och ting. Och det är svårt att ta upp en sån här grej utan att hamna i en "needy"-position. Men det påverkar mig för mycket märker jag, att inte veta var jag har honom alls emellanåt.
Nu hördes vi inte på två dar efter senaste dejten, sen skrev jag och så kom vi igång igen som vanligt med långa mess... Så blev han plötsligt väldigt kort igen (och självklart efter att jag skrivit nåt och frågat vad han hade för planer för lördan, som skulle kunna tolkas som fiskande efter att ses redan då, fast det inte var min mening, men nu fick jag ju anledning att tro att det var därför han blev kort). Men så har vi skrivit lite igen igår och det är ju sen innan bestämt att vi ska ses idag, så just nu känns det rätt lugnt. Men jag kan ju inte hålla på så här och ändra humör efter vår aktuella meddelandestatus. Varenda dejt vi haft har känts klockren, och det är ju det man borde gå efter, men jag behöver nog nåt slags ytterligare bekräftelse tror jag, nu har jag full beredskap för att det ska gå åt skogen när som helst, och det tar ju bort den goa känslan. Men får se hur allt känns imorgon. Kanske vi borde göra nån liten avstämning snart trots att det som sagt känns tidigt, för det är ju vad allt handlar om egentligen, att jag är osäker på hur intresserad han är och om det alls finns nån chans att det kan bli nåt. Och det kan också vara så att även han är osäker på min inställning.
Jag förstår dig precis! Och jag tycker du absolut ska ta upp det. Även om min erfarenhet är att om folk ger signaler att vara ambivalenta så innebär det att de antingen inte är så intresserade eller är väldigt osäkra själva. Men jag tänker att det är alltid bättre att veta oavsett vad svaret är i ett sånt här läge. Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka