Dejtingtråden 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med godistestet har jag vart utsatt för!
Anade att det skulle komma så jag hade passat på att inventera skåpen lite i lönndom för att reda ut vad det kunde vara som passade. Så kom en sådan dag när nu något sådant skulle kanske vara lämpligt. Köpte på mig en bunt choklad mm och hoppades det skulle bli bra. Bara det att det var inte nåt lager gott att hemma jag hittat utan sådant som blivit liggane för att det inte gått åt. Fjasko således som jagupplevde det som. Blev lite klappad på huvudet för att jag åtminstonne försökt.

Som exprement kan det väl vara lite roande men döm inte för hårt om det blir galet - det är helt enkelt inte rättvist!

Haha!
Här kan man inte hitta något godis alls, jag köper det jag gillar och äter upp det direkt 😅
Men vi har pratat mycket om godis, tror vi ptatar mest som sånt som går att äta, mat, godis, glass 😂
Så lite koll borde han ha.

Lägger in något jag inte bett om men ändå fått sagt till mig. Visst inte riktigt vad jag skulle svara, jag hade inte bett om en åsikt eller något, jag söker inte mycket men är medlem på en sajt där man kan söka vänner, vilket jag gjorde.

"Har ingen direkt tid över för kvinnor som sitter i livets Sandlåda där allting är på låtsas och får sin identitet mycket från reaktioner och anti-attityder utan riktning och utan mening - men ändå skall ha status och plats långt över deras egentliga status - och tror att världen skall snurra runt deras tyckanden och låtanden - utan djup och köper första bästa föreställning om hur saker är utan vidare - icke följsamma kvinnor är i grunden helt meningslöst - liksom feminiserade män i en relativiserad Overklighet som vi mycket lever i nu.

Trots allt finns det en hel del kvinnor som förstår allt det där så även om de inte är majoritet så dyker de upp löpande - intelligenta - resonerande och utforskande men följer i den gemensamma rörelsen/dansen som mannen för - de är mycket vackra och jag tycker om dem mycket... många kvinnör söker närmast total undergivenhet men de har inte bilden klar för sig utan söker och har en inre längtan...

Den stora fördelen är att i dagens läge behöver man inte träffas om man inte vill och i grunden får alla köra sitt eget race naturligtvis. Självklart kan jag se bjälken i mitt eget öga och alla har sina brister - du kanske missar lite för att du är lite för rigid och kan allting och behöver inte lyssna...(jag är lite det med) men jag vet inget om dig - kanske du är raka motsatsen i verkliga livet - när du har en relation. "
Var det vad han öppnade konversationen med?

...men ändå skall ha status och plats långt över deras egentliga status - och tror att världen skall snurra runt deras tyckanden och låtanden - utan djup och köper första bästa föreställning om hur saker är utan vidare - icke följsamma kvinnor är i grunden helt meningslöst - liksom feminiserade män i en relativiserad Overklighet som vi mycket lever i nu.
Jösses. 😳 Vilken tomte. Den typen står jag inte ut med ens som löst bekant.

Lägger in något jag inte bett om men ändå fått sagt till mig. Visst inte riktigt vad jag skulle svara, jag hade inte bett om en åsikt eller något, jag söker inte mycket men är medlem på en sajt där man kan söka vänner, vilket jag gjorde.

"Har ingen direkt tid över för kvinnor som sitter i livets Sandlåda där allting är på låtsas och får sin identitet mycket från reaktioner och anti-attityder utan riktning och utan mening - men ändå skall ha status och plats långt över deras egentliga status - och tror att världen skall snurra runt deras tyckanden och låtanden - utan djup och köper första bästa föreställning om hur saker är utan vidare - icke följsamma kvinnor är i grunden helt meningslöst - liksom feminiserade män i en relativiserad Overklighet som vi mycket lever i nu.

Trots allt finns det en hel del kvinnor som förstår allt det där så även om de inte är majoritet så dyker de upp löpande - intelligenta - resonerande och utforskande men följer i den gemensamma rörelsen/dansen som mannen för - de är mycket vackra och jag tycker om dem mycket... många kvinnör söker närmast total undergivenhet men de har inte bilden klar för sig utan söker och har en inre längtan...

Den stora fördelen är att i dagens läge behöver man inte träffas om man inte vill och i grunden får alla köra sitt eget race naturligtvis. Självklart kan jag se bjälken i mitt eget öga och alla har sina brister - du kanske missar lite för att du är lite för rigid och kan allting och behöver inte lyssna...(jag är lite det med) men jag vet inget om dig - kanske du är raka motsatsen i verkliga livet - när du har en relation. "
Men hjälp vilken obehaglig människa! Han låter ju verkligen helt rubbad! Jag hade tyckt att det var sjukt om han pratade om en hund, men nu pratar han om en människor. Usch!

Fjärde dejten med Jim igår alltså. Vi hade som vanligt supertrevligt, hängde på uteservering och var på spelning. Men knappt någon fysisk kontakt även om jag försökte initiera, och jag kände mig ganska vilsen. Den där avstämningen kändes alltmer ofrånkomlig, så jag tog tag i det, frågade typ "hur känns det här?" och sa att jag var osäker på signalerna. Han förstod mig, sa att han är ganska dålig både på att ge och ta emot signaler, och att han precis som mig varit rädd för att vara för på. I alla fall är han helt klart intresserad, och vill fortsätta ses. Han känner sig inte "jättekär" just nu, men gillar att hänga, tycker det är kul att vi har så mycket gemensamt. Sen är han lite osäker på praktiska saker kring hur en relation skulle fungera, att vi bor några mil från varann, hur schemat ser ut, att jag har barn. Och han är i en fas där det händer väldigt mycket, nytt jobb på gång och en massa annat engagemang. Men vi sa att vi tar det lite soft och fortsätter hänga så får vi se! Nästa gång ses vi hemma hos mig.

Det kändes jättebra att vi hade det där snacket. Även om det känns lite läskigt att jag så snabbt fått känslor för honom, och osäkert vad det ska bli av det, så vet vi i alla fall nu var vi står. Och så var det som att trycka på en knapp - han blev så mycket mer avslappnad fysiskt efter att vi pratat, tog närhetsinitiativ och blev kramig och mysig. och hejdåhånglet var :love:.

Hoppar in här jag med.
Vill ha era åsikter på en sak. Om man planerat en dejt som killen hela tiden skjuter up av olika anledningar, skulle ni då lägga det på hyllan å gå vandra vidare. Han bokar om omedelbart varje gång. 3:e gången det hänt nu att första dejten blivit uppskjuten.

Que? Vilken jävla fåntratt.

På temat fåntrattar stötte jag i helgen på en bekant till sin sambo som svamlade om väskor. Ja, alltså märkesväskor och vilka utan dem han köpt till sin flickvän. Han ansåg även att min sambo måste "step up och börja leverera" på sagda område.

Först skämdes jag lite över min icke-märkesväska som jag bar på armen, sedan kände jag att herregud vad tur hans tjej har som har en så fin pojkvän som köper så dyra saker till henne. Han måste verkligen vara rik. Eller inte :grin:

Tjejor, akta er för materialisterna där ute i dejtingsvängen.

Funderar på om jag ska fråga killen jag hamnade i säng med förra helgen om han är intresserad av att ses mer.. Vi gick på dejter ett par gånger under sommaren 17, men det blev aldrig något mer (då kramades vi knappt liksom), men har träffats ett par gånger under åren, chattat osv som vänner. Förra helgen sprang vi på varandra på en pub, snackade lite och sen så när vi skulle skiljas åt på kvällen (efter ett par öl, heh) så höll jag en liten monolog om att det är ju trevligt att sova tillsammans och sådant, och kanske ligga utan att det behöver betyda så mycket mer än så. Hans svar var "är det en invit" och jag svarade "ja, hem till dig" och så följde jag med honom hem. Vet dock inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela..

Fjärde dejten med Jim igår alltså. Vi hade som vanligt supertrevligt, hängde på uteservering och var på spelning. Men knappt någon fysisk kontakt även om jag försökte initiera, och jag kände mig ganska vilsen. Den där avstämningen kändes alltmer ofrånkomlig, så jag tog tag i det, frågade typ "hur känns det här?" och sa att jag var osäker på signalerna. Han förstod mig, sa att han är ganska dålig både på att ge och ta emot signaler, och att han precis som mig varit rädd för att vara för på. I alla fall är han helt klart intresserad, och vill fortsätta ses. Han känner sig inte "jättekär" just nu, men gillar att hänga, tycker det är kul att vi har så mycket gemensamt. Sen är han lite osäker på praktiska saker kring hur en relation skulle fungera, att vi bor några mil från varann, hur schemat ser ut, att jag har barn. Och han är i en fas där det händer väldigt mycket, nytt jobb på gång och en massa annat engagemang. Men vi sa att vi tar det lite soft och fortsätter hänga så får vi se! Nästa gång ses vi hemma hos mig.

Det kändes jättebra att vi hade det där snacket. Även om det känns lite läskigt att jag så snabbt fått känslor för honom, och osäkert vad det ska bli av det, så vet vi i alla fall nu var vi står. Och så var det som att trycka på en knapp - han blev så mycket mer avslappnad fysiskt efter att vi pratat, tog närhetsinitiativ och blev kramig och mysig. och hejdåhånglet var :love:.
Så himla bra det blev! Håller tummarna att det fortsätter på samma sätt :)

@enough Åh, det är så skönt när det lossnar sådär efter att man pratat!

Hoppar in här jag med.
Vill ha era åsikter på en sak. Om man planerat en dejt som killen hela tiden skjuter up av olika anledningar, skulle ni då lägga det på hyllan å gå vandra vidare. Han bokar om omedelbart varje gång. 3:e gången det hänt nu att första dejten blivit uppskjuten.

Jag hade inte ansträngt mig mer, upp till honom om det ska bli nåt nu. Hans förlust annars.

-----

Dödare än dödats på min dejtingfront. Trååååkigt. :(

På temat fåntrattar stötte jag i helgen på en bekant till sin sambo som svamlade om väskor. Ja, alltså märkesväskor och vilka utan dem han köpt till sin flickvän. Han ansåg även att min sambo måste "step up och börja leverera" på sagda område.

Först skämdes jag lite över min icke-märkesväska som jag bar på armen, sedan kände jag att herregud vad tur hans tjej har som har en så fin pojkvän som köper så dyra saker till henne. Han måste verkligen vara rik. Eller inte :grin:

Tjejor, akta er för materialisterna där ute i dejtingsvängen.
Men sånt märker man väl rätt snabbt? Om man har lika värderingar eller inte? Jag tyckte inte det var ett bekymmer alls när jag dejtade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka