Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast min kontakt verkade ju inte ens dricka ett glas vill maten.
Dricker du själv?
Om du har en sargad kropp lät ju inte alkohol optimalt. Det kan jag hålla med om ?
Men vi vet ju inte om det var därför han sluta skrev.
Finns kanske endel som har nolltolerans när det gäller alkohol.

Jag dricker Vin till maten ibland. Inte varje helg kanske, men ganska ofta på helger :).
Det framgår även i min profil. Jag har även märkt att många tjejer tycks göra det så jag ser det som ett plus att ha med i profilen.

Men finns det vuxna människor som gör det? Alltså sitter och dricker varenda helg för att bli fulla? Är det periodare du talar om?
Jag har en arbetskompis som gör det då han inte har barnen, tyvärr. Han kan inte ha vin hemma för då dricker han upp det, och han kan dricka ca 2 flaskor vin i sin ensamhet.

@tott din kontakt kanske tolkade dig väldigt bokstavligt? Som att du på allvar menade att alkoholen skulle vara hälsosam för dig, och att hans kommentar var en spontan reaktion utifrån det?

Ibland blir det ju missförstånd när man skriver med människor man inte kännar så väl.

Min planerade "dejt" i helgen ville inte träffas över en öl pga att han försöker dra ner på drickandet.... Det gav mig lite dåliga vibbar.... :cautious:

Men finns det vuxna människor som gör det? Alltså sitter och dricker varenda helg för att bli fulla? Är det periodare du talar om?

Min killkompis gjorde det två ggr i veckan och han var över 30 år. Tills han fick barn och nu går han inte ut mer än 1-2 ggr i månaden.

@tott din kontakt kanske tolkade dig väldigt bokstavligt? Som att du på allvar menade att alkoholen skulle vara hälsosam för dig, och att hans kommentar var en spontan reaktion utifrån det?

Ibland blir det ju missförstånd när man skriver med människor man inte kännar så väl.

Min planerade "dejt" i helgen ville inte träffas över en öl pga att han försöker dra ner på drickandet.... Det gav mig lite dåliga vibbar.... :cautious:
En sådan person orkar man ju inte heller med, alltså en person som det krävs att man talar på ett annat sätt än sitt normala med för att den ska förstå.

Ja vad som räknas som många är en relativ fråga men du får uppenbarligen tillräckligt många för att fortsätta på sätter dom du gör. Andra har gjort en annan värdering och använder andra strategier :)

Jag blir nyfiken, använder du andra dejtingappar/sajter också, t.ex. happypancake?
jag har varit på andra dejtingsidor också.
men ser var du som absolut tyckte jag skulle prova Tinder för det var så lätt för tjejer där.
grejen är att mitt mål är inte att få så många matches som möjligt. Målet är att matcha med rätt personer och tex den dejt som jag ska på visar just det.
jag har swipat varje dag och inte fått matches varje dag.

En sådan person orkar man ju inte heller med, alltså en person som det krävs att man talar på ett annat sätt än sitt normala med för att den ska förstå.
Precis min tanke. Hänger han inte med i mitt snack så är han inget för mig. Men jag tror kanske inte så mycket på @sorbifolia s teori, för mannen verkade annars nog hänga med bra i svängarna. funkade bra, liksom.

jag har varit på andra dejtingsidor också.
men ser var du som absolut tyckte jag skulle prova Tinder för det var så lätt för tjejer där.
grejen är att mitt mål är inte att få så många matches som möjligt. Målet är att matcha med rätt personer och tex den dejt som jag ska på visar just det.

Självklart är inte målet i sig att få så många matches som möjligt. Var det ett dumt förslag av mig?

Precis min tanke. Hänger han inte med i mitt snack så är han inget för mig. Men jag tror kanske inte så mycket på @sorbifolia s teori, för mannen verkade annars nog hänga med bra i svängarna. funkade bra, liksom.

Så länge man inte vet anledningen är det ganska meningslöst att analysera .
Jag har skrivit med många många där det "funkat bra" . Sen har dom slutat skriva utan någon förklaring fast det flöt på jättebra. Misstänker att dom hittat nån mer intressant bara.

Så länge man inte vet anledningen är det ganska meningslöst att analysera .
Jag har skrivit med många många där det "funkat bra" . Sen har dom slutat skriva utan någon förklaring fast det flöt på jättebra. Misstänker att dom hittat nån mer intressant bara.
Jag tror många inte orkar fortsätta med tinder eller dejtingsidor efter ett tag. Så då slutar de bara..

jag förstår nog inte vad du menar? :D
Jag tolkar dig som att det var bra att få många matches.
Om vi utgår från att man vill träffa någon seriöst så är det inte så intressant med mängden matches i sig utöver att man får ett större urval så att säga. Antalet matches blir egentligen bara ett problem om man får så få att man inte kan få något utbyte alls ur det.

Får man mycket matches så har man större urval och möjligheter såklart men man når nog ganska snabbt en gräns där fler matches blir mindre intressant än bättre matches. Då kan man såklart tänka att bättre matches är alltid bättre men det är den där mänskliga faktorn man får räkna med som inte alltid speglar sig så bra i en profil och att det ofta händer att man blir positivt och negativt överraskad.

Angående dumt förslag av mig så undrar jag om du i retrospekt tycker att tinder var dumt av mig att föreslå :)

• Gilla
Reactions: ptr
Att bli full två gånger i veckan varje veckar är defintivt riskbeteende. Om det pågår flera år så är det stor risk för att det är ett missbruk.
Under 12-13-års tid kanske.
Jag tycker ju att det är sjukt mkt. Skulle inte vilja träffa nån som höll på så...
Men han har ju dragit ner rejält sen han fick barn iaf. Verkar dock inte ha bästa relationen till alkohol fortfarande då han fick gå hem tidigare då han mådde dåligt sist vi var ute. Sen att han hade lite minnesluckor.

Här är det nog mest att jag inte har intresse av alkoholen. Den finns där och att öppna en flaska som bara blir taget lite ur har inte varit nåt problem. Går att ta en skvätt i maten och står det längre har det gått att hälla på salladen.
Men de som förstår sig på ser förskräckta ut när jag häller dyr whisky på köttbiten en vanlig vardag. Men vad ska jag göra med det då? Konsumtionen är betydligt mindre än de flaskor jag fått i olika sammanhang.
Har provat att vara ihop med tjejer som hade lite för lätt för att hälla i sig, även om det inte var alkis det var frågan om så blev det irriterande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 714
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka