Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du måste gå genom 1000 profiler för att få en match så är det inte lika värt att studera varje profil innan då det helt enkelt tar för lång tid.
Nej då är det värt mer att jobba på sin profil och lägga energi där så man får fler matchningar än att svepa på alla och slösa folks tid utan att bry sig om det kommer leda nånstans

Och får man inte matchningar efter att man ansträngt sig och har fixat bra och tydliga bilder, en presentation som beskriver en bra och så , då kanske tinder är fel ställe bara........

Det behöver inte vara nåt fel bara för att man inte lyckas på tinder ---> det kan vara så att man har fina sidor som liksom trots bra presentation och bilder inte hinner komma fram på en sekundsnabb visning av en profil. Eller att personerna som man skulle passa med inte har tinder.. för alla har ju inte det

Nej då är det värt mer att jobba på sin profil och lägga energi där så man får fler matchningar än att svepa på alla och slösa folks tid utan att bry sig om det kommer leda nånstans

Och får man inte matchningar efter att man ansträngt sig lite och har fixat bra och tydliga bilder, en presentation som beskriver en bra och så , då kanske tinder är fel ställe bara........

Det behöver inte vara nåt fel bara för att man inte lyckas på tinder ---> det kan vara så att man har fina sidor som liksom trots bra presentation och bilder inte hinner komma fram på en sekundsnabb visning av en profil. Eller att personerna som man skulle passa med inte har tinder.. för alla har ju inte det
Man kan göra både och det behöver inte vara antingen eller :) Hur slösar man folks tid?

Man kan göra både och det behöver inte vara antingen eller :) Hur slösar man folks tid?
Om man inte "studerar varje profil" som du skriver och sveper på alla för att man är desperat efter matchningar så kan man svepa på nån som man, OM man hade tagit sig en sekund att läsa profilen, hade fattat att man inte passar med...... Då kan det bli så att man slösar den personens tid

Alltså till exempel när män verkar vara ute efter ens totala motsats men ändå ska dom försöka prata och få till något som man efter typ 3 frågor VET aldrig skulle fungera

Hade dom varit tydligare med vad dom söker och vilka dom är på sin profil och eller om dom hade läst profilen dom sveper på så hade dom inte slösat ens tid

Om man inte "studerar varje profil" som du skriver och sveper på alla för att man är desperat efter matchningar så kan man svepa på nån som man, OM man hade tagit sig en sekund att läsa profilen, hade fattat att man inte passar med...... Då kan det bli så att man slösar den personens tid

Alltså till exempel när män verkar vara ute efter ens totala motsats men ändå ska dom försöka prata och få till något som man efter typ 3 frågor VET aldrig skulle fungera

Hade dom varit tydligare med vad dom söker och vilka dom är på sin profil och eller om dom hade läst profilen dom sveper på så hade dom inte slösat ens tid
Hur slösar man den personens tid för att man gillar deras profil? Det är ju upp till den personen att gilla din profil oavsett? Det kommer inte ta mer eller mindre tid för den personen oberoende på hur man gör.

På tal om rödvin och dealbreakers...
Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!
...och han vill nog träffa en som dricker väldigt sällan.
Vi har inte hörts sedan den dagen... Synd, men vi är nog fel för varandra.

Är alkohol en dealbreaker för er? Att dricka/att inte dricka?
Beror på. En snubbe som måste supa varje helg går fetbort. Nån gång ibland eller lite vin till maten, absolut. Bara han inte envisas med att vi måste dricka ihop - jag gillar inte vin :p Likaså får han vara nykterist om han vill det, sålänge han inte moraliserar över vad jag väljer att hälla i mig.
Skulle fan vara guld med en man som gillar likör dock! Jag dricker gärna en skvätt Sheridans eller så men det blir aldrig av iom att jag bara dricker typ ett snapsglas och så får resten hällas ut. Det blir en dyr skvätt så jag dricker bara när jag blir bjuden :D

Får ni också mail från män i stil med: "Alla killar här verkar bara vara ute efter sex... Men inte jag minsann!" *Slår sig för bröstet och verkar tycka att han är sååå himla gentlemannamässig och tusen gånger bättre än alla andra*?
Yes, och jääääävlar vad sura såna snubbar blir om de inte får svar eller om man tackar nej till kontakt! :laugh:

Men finns det vuxna människor som gör det? Alltså sitter och dricker varenda helg för att bli fulla? Är det periodare du talar om?
Oh they exist alright. Jag föll för en :cautious: Ytterst dålig typ att kära ner sig i.

På tal om rödvin och dealbreakers...
Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!
...och han vill nog träffa en som dricker väldigt sällan.
Vi har inte hörts sedan den dagen... Synd, men vi är nog fel för varandra.

Är alkohol en dealbreaker för er? Att dricka/att inte dricka?
Nej. Men att någon har åsikter om mitt alkoholintag (eller i mitt fall brist på det) skulle det vara ett problem.

Jag tror många inte orkar fortsätta med tinder eller dejtingsidor efter ett tag. Så då slutar de bara..
Eller så händer det något annat i deras liv som gör att de inte orkar. Båda gångerna mina hundar har blivit allvarligt sjuka har jag helt tappat lusten. Och visst, jag borde sagt något men ärligt talar orkade jag inte.

Hur slösar man den personens tid för att man gillar deras profil? Det är ju upp till den personen att gilla din profil oavsett? Det kommer inte ta mer eller mindre tid för den personen oberoende på hur man gör.
Förut hade jag katt vilket jag då skrev i profilen. Om någon mailade mig så tog jag för givet att personen läst min profil och inte var allergisk.
Så jag pratade glatt på vid flera tillfällen och sen kom det visst fram att han var allergisk.
Sen låter det kanske trist att säga att man slösar någons tid. Men om någon hör av sig så tar jag för givet att de läst och passar in i min profil på vad jag söker.

Eller så händer det något annat i deras liv som gör att de inte orkar. Båda gångerna mina hundar har blivit allvarligt sjuka har jag helt tappat lusten. Och visst, jag borde sagt något men ärligt talar orkade jag inte.
Ja det kan vara saker som händer i livet eller så var sidan trist eller andra saker.

Jag skrev ju det? Det slösar min tid och därför slösar det bådas tid!! Det kommer ju inte leda till nåt alltså slösar det allas tid

Hade personen LÄST MIN PROFIL och respekterat den då hade inte jag behövt lägga nån tid på att fråga ut snubben om vad han vill ha och då få reda på att han söker min totala motsats eller att han är någon som jag inte vill ha och att det var dödsdömt från the get-go

Den tiden som båda två lägger på kommunikation som inte kommer leda till nåt är bortslösad för alla inblandade och ja det stör mig!!! Ha lite jävla respekt för andras tid och lägg typ 2 sekunder på att läsa en annan människas profil! Hur svårt kan det vara?!

Det förvånar mig inte ett skit om såna här män inte får dejter eller matchningar för allt det säger är att han är en självisk jävel som sätter sig själv i första rummet och ignorerar andra och deras önskningar

Jag skrev ju det? Det slösar min tid och därför slösar det bådas tid!! Det kommer ju inte leda till nåt alltså slösar det allas tid

Hade personen LÄST MIN PROFIL då hade inte jag behövt lägga nån tid på att fråga ut snubben om vad han vill ha och då få reda på att han söker min totala motsats eller att han är någon som jag inte vill ha och att det var dödsdömt från the get-go

Den tiden som båda två lägger på kommunikation som inte kommer leda till nåt är bortslösad för alla inblandade och ja det stör mig!!! Ha lite jävla respekt för andras tid och lägg typ 2 sekunder på att läsa en annan människas profil! Hur svårt kan det vara?!

Det förvånar mig inte ett skit om såna här män inte får dejter eller matchningar för allt det säger är att han är en självisk jävel som sätter sig själv i första rummet och ignorerar andra och deras önskningar
Nej du skrev inte hur du lägger mer eller mindre tid bara för att han har svept höger på allt. Du lägger fortfarande ner precis lika mycket eller lite tid på hans profil oavsett om han svept höger eller vänster på dig.

Nej du skrev inte hur du lägger mer eller mindre tid bara för att han har svept höger på allt. Du lägger fortfarande ner precis lika mycket eller lite tid på hans profil oavsett om han svept höger eller vänster på dig.
Öh ursäkta???

Om han sveper på mig trots att jag inte är vad han vill ha och det är kombinerat med att han har en halvdålig presentation som inte är tydlig så JO då slösar det ALLAS tid när jag måste fråga ut honom om vad han vill ha och vem han är och när jag på det sjukt onödiga sättet får reda på att vi inte passar ihop vilket han redan hade vetat om han hade lagt 2 sekunder på att läsa min profil

Men hur ska jag veta att han är allergiker om han inte har skrivit det?
Det är ju därför jag vill ha profiltext samt att han ska läsa min profiltext.
Det jag pratar om är att svepa höger på allt och sortera (dvs läsa profiler och ta bort om man inte är intresserad) efter match och hur det slösar eller inte slösar tid. Jag anser inte att det direkt slösar någons tid.

Du får ingen match eller möjlighet att fråga honom om inte DU är intresserad av HONOM.
Vilket jag inte vet om jag är eller inte om han har en ofullständig presentation och om han inte orkar lägga 2 sekunder på att läsa och respektera min presentation

Då måste jag ju liksom ta reda på om jag är intresserad genom att skriva

Men hur ska jag veta att han är allergiker om han inte har skrivit det?
Det är ju därför jag vill ha profiltext för att svepa höger samt att han ska läsa min profiltext.
Jag läser inte alltid profiltexterna. Utan brukar ibland bara läsa när det blir match. Sen är jag inte allergiker men det är aldrig något jag har skrivit ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 714
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka