Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag pratar om är att svepa höger på allt och sortera (dvs läsa profiler och ta bort om man inte är intresserad) efter match och hur det slösar eller inte slösar tid. Jag anser inte att det direkt slösar någons tid.
Men det är ju snarare taskigare tycker jag mot den andra parten.
Den blir glad att den får en match och kanske tom skickar ett meddelande. Och sen ska man ta bort matchningen...
Nä... ärligare att inte matcha allt och alla tycker jag.

Jag läser inte alltid profiltexterna. Utan brukar ibland bara läsa när det blir match. Sen är jag inte allergiker men det aldrig något jag har skrivit ut.
Och då förstår jag att killar sveper höger fler gånger om ni gör så.
Jag tycker dock det beteendet är otrevligt. Personen blir glad av att den får match och sen besviken för att det tas bort.
Så vill inte jag göra...

Och då förstår jag att killar sveper höger fler gånger om ni gör så.
Jag tycker dock det beteendet är otrevligt. Personen blir glad av att den får match och sen besviken för att det tas bort.
Så vill inte jag göra...

Det är sällan jag plockar bort någon. I så fall är det pga en dealbreaker. Ex, att hon har barn.

Varför gör jag det????? :confused:

Jag skriver ju för att ta reda på om jag är intresserad
Har du använt tinder någon gång? Om så är fallet var det här ett vanligt problem för dig att du matchade med folk som absolut inte var intresserade av dig och det sedan utmynnade i konversationer där detta hade kunnat undvikas om de hade läst din presentation?

Det är sällan jag plockar bort någon. I så fall är det pga en dealbreaker. Ex, att hon har barn.
Och då har vi olika metoder. Jag hade inte tyckt det kändes bra att göra som du gör.
Och jag tycker det är trist när jag fått matches och majoriteten har tagits bort direkt.
Hade ingen aning om att folk tryckte höger på alla..

Och då har vi olika metoder. Jag hade inte tyckt det kändes bra att göra som du gör.
Och jag tycker det är trist när jag fått matches och majoriteten har tagits bort direkt.
Hade ingen aning om att folk tryckte höger på alla..

Och jag ser hellre att tjejerna plockar bort mig än att jag ödslar tid på att skriva nåt trevligt till dom och sen svarar dom inte överhuvudtaget. Hade hon plockat bort mig direkt hade jag sluppit ödsla mer tid på henne.

@Hero
Då är ju statistik på hur många man sveper höger helt meningslöst. Det handlar bara om huruvida man gör sållningen innan eller efter man sveper.
Sen ska jag inte säga något mer om det.
Det är en följd av hur många matches man får själv - en anpassning till spelet. Så det är ett beteende format av förutsättningarna.

Fast varför inte läsa profiltexten innan du sveper?
Därför att det tar mkt tid när ändå bara 1/50 swipes blir match eller vad det är... Det är effektivare att swipa och sen läsa om det blir match. Nu läser jag oftast profilerna iaf om hon ser intressant ut. Då jag har lite för mkt tid dötid just nu :p

Alltså @durachiny om jag sveper på killar som inte har en perfekt eller komplett presentation så betyder ju det alltså att jag är nyfiken efter den lilla info dom ger med bilder och presentation

Det finns liksom många som har en jättekort presentation eller ingen presentation men som ändå kan verka intressanta....... vad är fel med det?? Ska jag börja svepa vänster på fler eller vad vill du?

Då sveper jag alltså och ja ALLAS tid slösas om snubben inte läst min presentation och det visar sig att om han hade gjort det och respekterat det som stod där så hade vi inte behövt slösa vår tid på meningslöst prat och utfrågningar som inte leder nånstans

fast då är ju antalet matcher viktiga?
för Hero säger ju att han läser profiltext efter matchningen och har plockat bort ibland.
Så resultatet är ju samma i slutändan.
Det jag menade var att beteendet att svepa höger på allt och sortera efter har kommit som en följd av att det ger bättre avkastning än att sortera innan svepning (eller ja egentligen räcker det med att man tror att så är fallet).

Så om man får bra utdelning på att vara noga i sin sortering så gör man så, funkar nåt annat bättre så gör man annorlunda. På samma sätt så kan man säkerligen se ett visst samband mellan hur många matches man får och hur många man sveper höger/vänster på (när man fortfarande väljer och inte bara sveper på allt).

Alltså @durachiny om jag sveper på killar som inte har en perfekt eller komplett presentation så betyder ju det alltså att jag är nyfiken efter den lilla info dom ger med bilder och presentation

Det finns liksom många som har en jättekort presentation eller ingen presentation men som ändå kan verka intressanta....... vad är fel med det?? Ska jag börja svepa vänster på fler eller vad vill du?

Då sveper jag alltså och ja ALLAS tid slösas om snubben inte läst min presentation och det visar sig att om han hade gjort det och respekterat det som stod där så hade vi inte behövt slösa vår tid på meningslöst prat och utfrågningar som inte leder nånstans
Använder du tinder och har det isf varit ett stort problem för dig? Jag förstår ditt teoretiska problemscenario men undrar om det har varit problematiskt i praktiken.

Om han tar bort dig efter match så har du i värsta fall slösat bort ett hej om du är den där modiga tjejen som skriver först.

Det jag menade var att beteendet att svepa höger på allt och sortera efter har kommit som en följd av att det ger bättre avkastning än att sortera innan svepning (eller ja egentligen räcker det med att man tror att så är fallet).
t).
Hur vet du att det har kommit som en följd av att det ger bättre avkastning? Ärligt nyfiken...
Det är ju samma sak om man ändå sorterar bort efter matchningen?
Eller så ska man skriva med alla men då blir det ju så då att man börjar skriva med de som ändå inte är aktuella för mig och det känns meningslöst.
Jag har ju varit rätt mkt på dejtingsidor och när jag var yngre 22- 25 år( är 40 idag) hade jag det lättare än idag. Så då prövade jag mkt att skriva till folk utan profiltexter.. Och det gav ju ändå inget..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka