Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur vet du att det har kommit som en följd av att det ger bättre avkastning? Ärligt nyfiken...
Det är ju samma sak om man ändå sorterar bort efter matchningen?
Eller så ska man skriva med alla men då blir det ju så då att man börjar skriva med de som ändå inte är aktuella för mig och det känns meningslöst.
Jag har ju varit rätt mkt på dejtingsidor och när jag var yngre 22- 25 år( är 40 idag) hade jag det lättare än idag. Så då prövade jag mkt att skriva till folk utan profiltexter.. Och det gav ju ändå inget..
Det är inte samma sak. Att svepa höger på 100 stycken tar nog knappt en minut om man är flink. Får du sedan 2 matches så tar det någon minut att kolla dessa profiler riktigt noga. Ska du däremot kolla dessa 100 profiler innan du sveper så tar det mycket längre tid.

Ok. Nu har jag swipat höger på exakt hundra män utan att läsa texter eller kolla bilderna.
Fick ingen matchning direkt..
Jag avvaktar och ser vad som händer..:D

Dock ska man ju komma ihåg att swipa höger på alla inte heller är bästa metoden då det påverkar din ELO-score. Likaså om man är för selektiv. Men det är en annan historia :p.

Använder du tinder och har det isf varit ett stort problem för dig? Jag förstår ditt teoretiska problemscenario men undrar om det har varit problematiskt i praktiken.

Om han tar bort dig efter match så har du i värsta fall slösat bort ett hej om du är den där modiga tjejen som skriver först.
Men varför kan du inte bara erkänna att det är ett sjukt slött och respektlöst beteende???? :confused:

Det spelar liksom ingen roll om det hänt mig 25 gånger eller 500 gånger det är ju lika störande och irriterande ändå när det händer?

Och "om du är den där modiga tjejen som skriver först"?? Driver du? Det är många här som skriver först så jag fattar inte varför du gör en sån grej av att alla tjejer som skriver först är sällsynta enhörningar när dom bara gör något så normalt och supervanligt som att inleda en konversation

Men varför kan du inte bara erkänna att det är ett sjukt slött och respektlöst beteende???? :confused:

Det spelar liksom ingen roll om det hänt mig 25 gånger eller 500 gånger det är ju lika störande och irriterande ändå när det händer?

Och "om du är den där modiga tjejen som skriver först"?? Driver du? Det är många här som skriver först så jag fattar inte varför du gör en sån grej av att alla tjejer som skriver först är sällsynta enhörningar när dom bara gör något så normalt och supervanligt som att inleda en konversation
Jag lägger inte så mycket värdering i det som att det är något som förekommer och man får förhålla sig till det som sådant. Det spelar liksom ingen roll om jag tycker att det vore bättre om personerna gjorde annorlunda eftersom de sveper för sin skull inte min och så länge det här fungerar bättre än något annat så kommer personer att göra så.

Dont hate the player, hate the game.

Jag lägger inte så mycket värdering i det som att det är något som förekommer och man får förhålla sig till det som sådant. Det spelar liksom ingen roll om jag tycker att det vore bättre om personerna gjorde annorlunda eftersom de sveper för sin skull inte min och så länge det här fungerar bättre än något annat så kommer personer att göra så.

Dont hate the player, hate the game.
Okej ja det är väl lättare för dig att lägga dig platt :)

Okej ja det är väl lättare för dig att lägga dig platt :)
Lägga mig platt är det minsta jag gör men jag tänker inte gråta över saker jag inte kan påverka. Jag kan ändra mitt eget beteende och hur jag förhåller mig mot andra men jag kan inte bestämma hur andra väljer att bete sig mot mig.

Om en person beter sig dåligt mot mig så hänger jag inte upp mig på att personen inte borde göra det utan jag agerar för att se till att det inte upprepas i den mån det är möjligt.

• Gilla
Reactions: ptr
Lägga mig platt är det minsta jag gör men jag tänker inte gråta över saker jag inte kan påverka. Jag kan ändra mitt eget beteende och hur jag förhåller mig mot andra men jag kan inte bestämma hur andra väljer att bete sig mot mig.

Om en person beter sig dåligt mot mig så hänger jag inte upp mig på att personen inte borde göra det utan jag agerar för att se till att det inte upprepas i den mån det är möjligt.
Okej och jag tycker att det verkar som att du lägger dig platt och inte vågar ta ställning

Jag tycker man riskerar att bli en dörrmatta med den attityden att du bara kan förändra dig själv och att du inte ska ha några åsikter om andras beteenden.... Människor gör så mycket skit som man måste ha åsikter om för att ens kunna påverka och förändra liksom..... men I digress

Okej och jag tycker att det verkar som att du lägger dig platt och inte vågar ta ställning

Jag tycker man riskerar att bli en dörrmatta med den attityden att du bara kan förändra dig själv och att du inte ska ha några åsikter om andras beteenden.... Människor gör så mycket skit som man måste ha åsikter om för att ens kunna påverka och förändra liksom..... men I digress
Jag tar ställning men jag gör det i handling. Jag tycker bara att det är lite ointressant att konstatera att det vore bättre för mig om personer gjorde annorlunda. Det är ungefär på samma nivå som statistiken som hero lägger upp, den i sig gör ingen skillnad men däremot kan man agera på informationen man har.

Om du vill kan vi sitta runt lägerelden och hålla hand och hålla med om att det vore bättre om alla var snälla och respektfulla mot varandra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX