Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med! Vissa sidor har man ju bara bläddrat förbi. Och säkert missat massor :(

Ja, visst var det i helgen @strawberrysylt skulle träffa vegokillen?

Ja, jag känner mig sjukt otrevlig för jag har svårt att hålla koll på folk där jag inser jag missat inledningen/inlägg emellan för det var typ 20 sidor sedan senaste meddelandet. Hade gärna velat följa folks dejtande lite mer nära!

Är alkohol en dealbreaker för er? Att dricka/att inte dricka?

Jag dricker inte och att träffa nån som inte heller dricker skulle jag nog se som ett plus (har dock aldrig hänt). Bryr mig inte om andra dricker så länge det inte är på "spåra ur-nivå". Tycker det är jobbigt med folk som gör en grej av att jag inte dricker, om vi käkar middag och personen vill dricka öl/vin men låter bli för att det känns konstigt för att jag inte dricker.

Jag dricker inte och att träffa nån som inte heller dricker skulle jag nog se som ett plus (har dock aldrig hänt). Bryr mig inte om andra dricker så länge det inte är på "spåra ur-nivå". Tycker det är jobbigt med folk som gör en grej av att jag inte dricker, om vi käkar middag och personen vill dricka öl/vin men låter bli för att det känns konstigt för att jag inte dricker.

Mmm, det är skillnad på ett halvt glas vin till middagen en gång i veckan och nån som dricker vodka för att bli full.

En scenariofråga: Du är på en flerdagarskurs med nya människor. En av dessa fångar ditt intresse lite extra, och verkar tycka bra om dig med, ni småpratar ibland men inget förtroligt. Kursens sista kväll blir det fest och du och personen hör till ett fåtal som hänger kvar uppe halva natten, ni utbyter varma leenden men ingen fysisk kontakt. Du tror att det finns vibbar men är osäker. Till sist bryter hela gruppen upp för att sova. Du och hen är själva i korridoren på väg in i varsitt rum och du är väldigt sugen på att hångla + ev. mer och vill ta ett initiativ men det måste komma från dig och exakt NU. Vad gör du?

En scenariofråga: Du är på en flerdagarskurs med nya människor. En av dessa fångar ditt intresse lite extra, och verkar tycka bra om dig med, ni småpratar ibland men inget förtroligt. Kursens sista kväll blir det fest och du och personen hör till ett fåtal som hänger kvar uppe halva natten, ni utbyter varma leenden men ingen fysisk kontakt. Du tror att det finns vibbar men är osäker. Till sist bryter hela gruppen upp för att sova. Du och hen är själva i korridoren på väg in i varsitt rum och du är väldigt sugen på att hångla + ev. mer och vill ta ett initiativ men det måste komma från dig och exakt NU. Vad gör du?

Går och lägger mig. Ett leende säger mig inget och för feg för att ta reda på det.

• Gilla
Reactions: JGD
Frågar om personen vill hänga med in på mitt rum och om den vill det så känner jag av vibbarna där och om det finns nåt eller om dt var inbillning

Nu blir jag sugen på att ta ett glas vin efter allt prat om drickande. :d

Jag är allmänt less på andra människor efter senaste dygnet så ser framemot att sluta jobbet ikväll o läsa ridhandboken med ett glas Barefoot som sällskap :D

Sov hos min dejt idag o kunde inte sova. Så sjukt jobbigt. Jag är bra på att styra min sömn när jag sover ensam (jobbar 3-skift) men blir så himla känslig ibland när jag sover med någon, rädd att väckas. Tror mest problemet är att vi båda har så smal säng så man kan liksom inte ligga lite vid sidan om man är rädd att störa den som sover. Annars älskar jag ju att sova ihop :love:

Jag är allmänt less på andra människor efter senaste dygnet så ser framemot att sluta jobbet ikväll o läsa ridhandboken med ett glas Barefoot som sällskap :D

Sov hos min dejt idag o kunde inte sova. Så sjukt jobbigt. Jag är bra på att styra min sömn när jag sover ensam (jobbar 3-skift) men blir så himla känslig ibland när jag sover med någon, rädd att väckas. Tror mest problemet är att vi båda har så smal säng så man kan liksom inte ligga lite vid sidan om man är rädd att störa den som sover. Annars älskar jag ju att sova ihop :love:

Skaffa en King Size

Går och lägger mig. Ett leende säger mig inget och för feg för att ta reda på det.
Det var precis vad jag gjorde, denna gång. Det gick fort och jag blev feg, men väldigt frustrerad över att ligga och undra om det kunnat bli nåt.... Förra gången jag var i liknande sits var jag offensiv och frågade rakt ut "Du känner inte för lite fyllehångel?" Och det gick vägen! Men kändes väldigt brutalt. Det är därför jag undrar hur ni hade gjort, kanske finns nån smidigare variant...

Skrev till hårdrockarn och fick väl summasumarum till svar att han tyckte det var för tidigt att svara på någonting alls. Vi har haft kontakt i 2 månader och träffats 3 gånger.

Jag tänker att man kanske borde veta ungefär vad man vill ha när man dejtar någon, eller att man åtminstone börjar tänka kring det under tiden. Efter två längre träffar så har iaf jag börjat få en känsla av hur intresset för personen ser ut. Hur tänker ni kring det? Vet ni ganska snabbt hur ni känner eller tar det längre tid?

Lägger min hand på hans axel och ser om det känns som jag får årets stöt när jag nuddar honom. Sen hade antingen han kysst mig eller jag honom, om stöten var där alltså. Garanterat :D.

Skrev till hårdrockarn och fick väl summasumarum till svar att han tyckte det var för tidigt att svara på någonting alls. Vi har haft kontakt i 2 månader och träffats 3 gånger.

Jag tänker att man kanske borde veta ungefär vad man vill ha när man dejtar någon, eller att man åtminstone börjar tänka kring det under tiden. Efter två längre träffar så har iaf jag börjat få en känsla av hur intresset för personen ser ut. Hur tänker ni kring det? Vet ni ganska snabbt hur ni känner eller tar det längre tid?

Jag är nog osäker på vad skillnaden för mig skulle vara? Så jag kanske inte skulle vetat. Eller vad är definitionen? :o

Det var precis vad jag gjorde, denna gång. Det gick fort och jag blev feg, men väldigt frustrerad över att ligga och undra om det kunnat bli nåt.... Förra gången jag var i liknande sits var jag offensiv och frågade rakt ut "Du känner inte för lite fyllehångel?" Och det gick vägen! Men kändes väldigt brutalt. Det är därför jag undrar hur ni hade gjort, kanske finns nån smidigare variant...

Ganska offensivt . Men då får du ju ett svar direkt och inga krusiduller. Vill han också hångla så är ju saken biff . Hade det varit mig hade jag blivit ganska paff om en tjej sa det till mig. Men hade jag varit intresserad så hade jag tackat ja.

Så modigt och så bra! Sådant jag oftast är för feg för.
Jag förstår! Det kan säkert kännas väldigt läskigt men alltså jag har alltid känt när det finns en sån där stark, ömsesidig attraktion att jag bara vetat att kyssen är rätt. Har aldrig blivit obekvämt eller konstigt, bara riktigt bra sex :D.

Däremot skulle jag aldrig fråga nåt rakt ut, för mig känna det så himla awkward och osexigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX