Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som har förespråkat att du ska swipa på alla ? :confused:
Ja det var ju prat här om att folk tror det ger "bättre avkastning":

Det jag menade var att beteendet att svepa höger på allt och sortera efter har kommit som en följd av att det ger bättre avkastning än att sortera innan svepning (eller ja egentligen räcker det med att man tror att så är fallet).

Skit samma att du dumpar över allt jobbet med förstasortering på andra liksom

Det var ett test som jag gjorde utifrån det bla du sa om att du inte ens läser profiltexter. Så då struntade jag i det. Jag bryr mig inte så mkt om utseende så att gå efter utseende är skit samma för mig.

Ja, testa kan man ju alltid göra. Det är ju alltid intressant för vetenskapens skull :p. Men kör den metod du trivs med... :)

Ja, testa kan man ju alltid göra. Det är ju alltid intressant för vetenskapens skull :p. Men kör den metod du trivs med... :)
Jepp min studie är att resultatet är densamma oavsett vilken av de två metoderna jag har prövat.
Om man däremot inte har någon alls tanke på vem man vill pröva och inte har någon uppfattning om vad man söker eller vem man är, dvs man vill bara träffa en människa oavsett.. Ja då rekommenderar jag metoden att swipa på alla.

Jepp min studie är att resultatet är densamma oavsett vilken av de två metoderna jag har prövat.
Om man däremot inte har någon alls tanke på vem man vill pröva och inte har någon uppfattning om vad man söker eller vem man är, dvs man vill bara träffa en människa oavsett.. Ja då rekommenderar jag metoden att swipa på alla.
Den skulle även teoretiskt kunna fungera om man vill ge alla människor en chans. Dvs är de intresserade av dig så ger man det en chans genom kommunikation och ser vart man hamnar snarare än att låta en presentation och profil avgöra för dig själv. Om man är en öppensinnad person dvs.

Den skulle även teoretiskt kunna fungera om man vill ge alla människor en chans. Dvs är de intresserade av dig så ger man det en chans genom kommunikation och ser vart man hamnar snarare än att låta en presentation och profil avgöra för dig själv. Om man är en öppensinnad person dvs.
Så kan man se det. Kan bli ett spännande möte.
Men..
Jag tycker det snarare låter som man är utan åsikter och inte har koll på sig själv dvs man tror att man passar in hos alla andra. Dvs om man är en allergiker- tror man då att personen kommer göra sig av med djuren bara för att vi träffas? En person som vill ha barn- ska strunta i det för att de träffar någon som inte vill ha barn?
Eller de män som skrivit att de avskyr feminister- ska någon låtsas vara någon annat för att de ska gilla mig?

Jag tycker det snarare låter som man är utan åsikter och inte har koll på sig själv dvs man tror att man passar in hos alla andra. Dvs om man är en allergiker- tror man då att personen kommer göra sig av med djuren bara för att vi träffas? En person som vill ha barn- ska strunta i det för att de träffar någon?
Eller de män som skrivit att de avskyr feminister- ska jag låtsas vara något annat för att de ska gilla mig?
Jag säger inte att DU ska göra så men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara en approach vissa skulle gilla av skälen jag nämnde. Man filtrerar inte bort någon direkt på en profil utan låter det vara en profil och en konversation.

Jag säger inte att DU ska göra så men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara en approach vissa skulle gilla av skälen jag nämnde. Man filtrerar inte bort någon direkt på en profil utan låter det vara en profil och en konversation.
Ja det kan bli ett spännande möte om man är social och vill träffa någon helt förutsättningslöst.
Eller om man vill hitta någon med motsatta åsikter att diskutera med.
En av de som matchade med mig ikväll var en japan som är i sthlm som turist. Vi skrev några rader sen försvann han. För ett sånt syfte tycker jag appen är rätt kul. Jag var för många år sedan med på en sida där man hittade nya vänner och fick vänner därigenom så absolut kan man göra så också.

Ja det kan bli ett spännande möte om man är social och vill träffa någon helt förutsättningslöst.
Eller om man vill hitta någon med motsatta åsikter att diskutera med.
En av de som matchade med mig ikväll var en japan som är i sthlm som turist. Vi skrev några rader sen försvann han. För ett sånt syfte tycker jag appen är rätt kul. Jag var för många år sedan med på en sida där man hittade nya vänner och fick vänner därigenom så absolut kan man göra så också.
Kan vara både kul och nyttigt att emellanåt exponera sig för saker och personer som är lite utanför ens vanliga cirklar. Med viss måtta förstås :)

Kan vara både kul och nyttigt att emellanåt exponera sig för saker och personer som är lite utanför ens vanliga cirklar. Med viss måtta förstås :)
Jo visst. Det har jag inget problem med.
Jag ser tinder, dejtingsidor etc som att man kan använda på olika sätt.
Jag har en vän som jag umgås mkt med idag och honom träffade jag på en dejtingsida för flera år sen. En av mina närmsta vänner träffade jag på nätet genom en sida där man träffade nya vänner. Så det är inte något konstigt tycker jag.

Swipestatistik, swipat 100/dag vid tre tillfällen bara 2-3st gick till höger. Not so good!

Det handlar verkligen inte om att jag är sjukt kräsen. Det är verkligen oerhört svårt att utifrån Tinder ha någon som helst aning om vad det är för personer bakom bilderna och presentationerna. Jag högerswipar generellt de som ser genuint trevliga ut och inte röker/ser dryga/farliga/väldigt ovårdade ut. Alla som har bilder på sig själva med tjejer åkte vänster, liksom sängkammarselfies, pannan i djupa veck-selfies, titta under lugg-selfies, personer som verkar vääääldigt high fashion/lyx betonade, personer som bara turistar i stan, och de som verkar totalt o-sportiga (de hade inte haft så kul med mig tror jag...), "åh jag är en party-kille-bilder" åkte också vänster.

Höger åkte bland annat kille som såg jätteglad ut som stod på en dum plats (stenigt fjäll) med sin cykel på raka armar över huvudet, för där hade jag gärna kunna ha stått bredvid med samma glada flin! Alltså en sån som hos många andra här i tråden går till vänster direkt hehe.

Jag håller med om att det är förhållandevis mycket nakna karlar på fjäll här i Norge! ;) Haha! I vart fall på Tinder. På fjället har jag inte sett dem. Så länge det är med glimten i ögat och inte macho-vildman så stör det mig inte.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 746
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka