Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrev till hårdrockarn och fick väl summasumarum till svar att han tyckte det var för tidigt att svara på någonting alls. Vi har haft kontakt i 2 månader och träffats 3 gånger.

Jag tänker att man kanske borde veta ungefär vad man vill ha när man dejtar någon, eller att man åtminstone börjar tänka kring det under tiden. Efter två längre träffar så har iaf jag börjat få en känsla av hur intresset för personen ser ut. Hur tänker ni kring det? Vet ni ganska snabbt hur ni känner eller tar det längre tid?

Alltså jag är ju väldigt tydlig med att jag inte vill ha något förhållande redan från början.
Vill inte ha något drama och krångel.

Jag förstår! Det kan säkert kännas väldigt läskigt men alltså jag har alltid känt när det finns en sån där stark, ömsesidig attraktion att jag bara vetat att kyssen är rätt. Har aldrig blivit obekvämt eller konstigt, bara riktigt bra sex :D.

Däremot skulle jag aldrig fråga nåt rakt ut, för mig känna det så himla awkward och osexigt.

Även om jag brukar känna av ganska bra (har iaf inte uppfattat något hittills som inte varit ömsesidigt) så är jag nog för feg :o Men en himla bra grej ju, känns det inte rätt så känns det som att det ändå inte är så "påträngande" eller vad man ska säga. Jag ska definitivt ha det i bakhuvudet om jag känner mig lite mer modig vid ett bra tillfälle framöver :D

Jag frågade honom om han var ute efter ett förhållande framöver eller om han var ute efter att ligga, tänker att det kanske man borde ha lite koll på om man dejtar någon :)

Ja, det hade jag nog tyckt vore ganska rimligt att svara bättre på i erat läge. Jag känner iaf om det är något som är intressant att utforska mera eller inte och har väl ändå, trots min förvirring efter långt förhållande osv, haft ett ganska bra hum om åtm vad jag inte vill (ha ett förhållande) o det ger ju också en del svar.

På tal om rödvin och dealbreakers...
Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!
...och han vill nog träffa en som dricker väldigt sällan.
Vi har inte hörts sedan den dagen... Synd, men vi är nog fel för varandra.

Är alkohol en dealbreaker för er? Att dricka/att inte dricka?
Det är ingen dealbreaker men jag föredrar om han dricker, just för att jag älskar vin och likör. Nån som dricker för att bli full är en dealbreaker däremot.

---
Idag träffade jag J :D Kändes mycket bättre idag då jag var mindre nervös och det flöt på bättre :up: Han hade redan planerat ut vart vi skulle gå(frågade mig om stället var okej) och efter en stund undrade han om jag ville följa med på bio under kvällen(vi träffades vid 14) :D Han bestämde sig ungefär en timme innan bion för att åka hem istället dock, sa att han inte orkade vänta en timme när ingen av oss kom på något att göra. Dock var han mer "igång" på slutet samtidigt som han såg lite trött ut så jag misstänker att han egentligen var trött, han har nyss vart förkyld. Blev jätteglad över att han frågade om bion dock, utan tvekan positivt :D Han är verkligen jätterar dock, kollade hur länge det var kvar tills min buss skulle gå innan han tog sin buss trots jag kommenterade att min buss går oftare än hans :love: Jag avhöll mig från att nämna jag skulle in på mataffären och apoteket innan jag for hem...:rofl:

En fråga, hur tänker ni andra angående kroppskontakt? När det är på nivån att stå med armarna mot varandra och stå kvar tills det är dags att gå vidare trots det finns plats att ställa sig "isär"? Han är stadsmänniska. Jag funderar på om det är vana från folksamlingar att inte bry sig el om det är nåt positivt :confused: Det är ju inte negativt iaf :p

Det finns väl inte direkt självändamål med att det ska ta längre tid bara för att? Det kanske inte är viktigt att det ska gå snabbt men vad är fördelen med att lägga ner mer tid på något än man behöver?
Vad är fördelen med att få matchningar med folk man inte är intresserad av som tar av SIN tid att skriva ett svar? Vi är ju trots allt en hel del som tvärtemot vad statistiken säger faktiskt skriver först om vi får en match.

Vad nice det lät då! :D Ångrar mig ju ännu mer nu!
Äsch, gör det nästa gång! Och ja, det är supernice :).
Men en himla bra grej ju, känns det inte rätt så känns det som att det ändå inte är så "påträngande" eller vad man ska säga. Jag ska definitivt ha det i bakhuvudet om jag känner mig lite mer modig vid ett bra tillfälle framöver :D
Precis, känns det inte rätt så har man inte gjort nåt pinsamt liksom, en hand på en axel är ju väldigt oskyldigt. Men man känner så bra om man liksom får den där stöten :). Prova nån gång!

Jag kommer inte fortsätta med metoden att svepa på alla som en del föreslog,.
Jag känner mig skittaskig!
Det blir en matchning och så får man ett glatt meddelande där någon skriver att Roligt att vi har matchat bla bla..
Och då ska jag bara plocka bort den?
Jag tycker det är otrevligt...

Vad är fördelen med att få matchningar med folk man inte är intresserad av som tar av SIN tid att skriva ett svar? Vi är ju trots allt en hel del som tvärtemot vad statistiken säger faktiskt skriver först om vi får en match.
Fördelen för vissa kommer vara att de kan få bättre resultat så än om de filtrerar innan svep. Det är inte fördelaktig metod för alla skulle jag tro :)

@the_connemara och @pepp aaw kul att bli efterfrågad :) Håller med, tråden drar iväg!
Imorgon ska jag träffa vegokillen :) skriver imorgonkväll hur det gick :p

Ang diskussionen om alkohol så gillar jag ett glas vin till maten, veckodag kvittar. Hade uppskattat om framtida partner hade gillat det också, men det är inget måste. Någon som dricker för mkt går bort.

//r

Spännande! Såg din tråd om Falugruvan, också spännande :D

Det är ingen dealbreaker men jag föredrar om han dricker, just för att jag älskar vin och likör. Nån som dricker för att bli full är en dealbreaker däremot.

---
Idag träffade jag J :D Kändes mycket bättre idag då jag var mindre nervös och det flöt på bättre :up: Han hade redan planerat ut vart vi skulle gå(frågade mig om stället var okej) och efter en stund undrade han om jag ville följa med på bio under kvällen(vi träffades vid 14) :D Han bestämde sig ungefär en timme innan bion för att åka hem istället dock, sa att han inte orkade vänta en timme när ingen av oss kom på något att göra. Dock var han mer "igång" på slutet samtidigt som han såg lite trött ut så jag misstänker att han egentligen var trött, han har nyss vart förkyld. Blev jätteglad över att han frågade om bion dock, utan tvekan positivt :D Han är verkligen jätterar dock, kollade hur länge det var kvar tills min buss skulle gå innan han tog sin buss trots jag kommenterade att min buss går oftare än hans :love: Jag avhöll mig från att nämna jag skulle in på mataffären och apoteket innan jag for hem...:rofl:

En fråga, hur tänker ni andra angående kroppskontakt? När det är på nivån att stå med armarna mot varandra och stå kvar tills det är dags att gå vidare trots det finns plats att ställa sig "isär"? Han är stadsmänniska. Jag funderar på om det är vana från folksamlingar att inte bry sig el om det är nåt positivt :confused: Det är ju inte negativt iaf :p

Låter som en trevlig o avslappnad dejt!

Jag har funderat en del ang stadsmänniska när både jag och @Bison upplevde att de stadsborna vi dejtade tyckte det kändes lika självklart att hångla offentligt och vi inte tyckte det :angel: Svårt att veta i ditt exempel men med min enda erfarenhet så var det något positivt!

Metoden som jag provade nu med att swipa höger på alla och sen sortera efteråt på de man matchat med-
Jag tror det funkar för den som inte har någon tanke på vem man själv är samt vad man letar efter. Dvs en person som bara vill träffa någon för någonting. Man tar bara första bästa som har swipat höger på en.

För mig gjorde denna metod inte någon skillnad alls förutom att jag kände mig taskig. Men så har jag nog rätt klara uppfattningar vad jag vill att det ska leda till. Jag kommer inte bara träffa vem som helst helt förutsättningslöst.

Metoden som jag provade nu med att swipa höger på alla och sen sortera efteråt på de man matchat med-
Jag tror det funkar för den som inte har någon tanke på vem man själv är samt vad man letar efter. Dvs en person som bara vill träffa någon för någonting. Man tar bara första bästa som har swipat höger på en.

För mig gjorde denna metod inte någon skillnad alls förutom att jag kände mig taskig.

Är det någon som har förespråkat att du ska swipa på alla ? :confused:

För mig gjorde denna metod inte någon skillnad alls förutom att jag kände mig taskig.
Tycker det verkar vara väldigt kontraproduktivt, om alla gjorde så vann man ju ingenting iaf. :meh:

Du swipar ju utan att läsa profiltexter. Dvs du går bara på utseende då?

Näe, alltså ser jag nån intressant så läser jag profilen också :) . Men när jag varit i ex Sthlm där det finns ett överflöd av folk att swipa på då har jag bara swipat på utan att läsa profiltexter.

Näe, alltså ser jag nån intressant så läser jag profilen också :) . Men när jag varit i ex Sthlm där det finns ett överflöd av folk att swipa på då har jag bara swipat på utan att läsa profiltexter.
Det var ett test som jag gjorde utifrån det bla du sa om att du inte ens läser profiltexter. Så då struntade jag i det. Jag bryr mig inte så mkt om utseende så att gå efter utseende är skit samma för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 713
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 430
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 746
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt