Kan dock inte lova att dom smakar exakt som Bassets (och det finns inga svarta) men det är det närmastw jag har hittat och betydligt godare än Bassets nya.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! De kanske går att hitta.
Jag klarar inte av vare sig OLW eller Estrella längre. Fadda i smaken, väldigt ojämn smakstyrka på olika påsar och känns mest... oljigt.Idag vet jag inte vad som hänt med OLW. Det måste nog vara deras frityrolja. Alla sorter har en hemsk bismak för mig.
Ja det är superkonstig smak. Och chipsen är hårda, så att dom nästan knäpper om en bryter av dom. Jag tyckte länge att olw's 450 gr bigbags från ÖB höll smak och konsistens men nu är dom också trista.Jag klarar inte av vare sig OLW eller Estrella längre. Fadda i smaken, väldigt ojämn smakstyrka på olika påsar och känns mest... oljigt.
Ja det är superkonstig smak. Och chipsen är hårda, så att dom nästan knäpper om en bryter av dom. Jag tyckte länge att olw's 450 gr bigbags från ÖB höll smak och konsistens men nu är dom också trista.
Jo, till exempel Västkustchips grytfriterade är hårda och har skalet kvar. Dom är helt ok. Men till exempel Olw's sourcream and onion är nuförtiden hårda på ett märkligt vis . Och smaken är ändrad. Krispigt hård är inte samma som "bryta av veteskorpa hård".Jag älskar när de är hårda och har skalet kvar
Jo, till exempel Västkustchips grytfriterade är hårda och har skalet kvar. Dom är helt ok. Men till exempel Olw's sourcream and onion är nuförtiden hårda på ett märkligt vis . Och smaken är ändrad. Krispigt hård är inte samma som "bryta av veteskorpa hård".
Definitivt viking chips och dipp (vart helt hundra på att det hette weekend chips )Har aldrig gillat Olw, men Estrellas är supergoda
Vikingchips med dipp
Jag får sår i gommen av OLW Äter andra "grytfriterade" jätteknapriga chips utan problem!Jo, till exempel Västkustchips grytfriterade är hårda och har skalet kvar. Dom är helt ok. Men till exempel Olw's sourcream and onion är nuförtiden hårda på ett märkligt vis . Och smaken är ändrad. Krispigt hård är inte samma som "bryta av veteskorpa hård".
Heter de inte vickningschips?Har aldrig gillat Olw, men Estrellas är supergoda
Vikingchips med dipp
Jo!Heter de inte vickningschips?
Heter de inte vickningschips?
Estrella har aprilskämtat om att de döper om chipsen pga att alla säger viking ändå.Det står så på påsen men alla vet ju att det är fel och det korrekta namnet är Vikingchips
Jag vet inte vem som tillverkade för 35år sedan,När vi är tillbaka på glasspåret:
Jag svär att jag har ätit orangegul köpeglass ur apelsinskal. Glassen var alltså portionsförpackad i ett runt orange skal som såg ut som apelsinskal och öppnades på mitten för att äta ur halvorna med sked.
Vi får förmodligen backa 35 år i tiden. Hemglass? Eller så är jag galen och önsketänkte alltihop.
Och tablettaskenJag saknar Palles Mjölkchoklad! Min barndomsfavorit! Visa bifogad fil 117593