Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis men det är för dig. Om man får matches på en rimligt hög procent av personerna man sveper höger på så är det mer värt att sortera innan. Om du måste gå genom 1000 profiler för att få en match så är det inte lika värt att studera varje profil innan då det helt enkelt tar för lång tid.
Vad gör det om det tar tid? Har man bråttom till nått? Förstår faktiskt inte varför det är så viktigt att det ska gå snabbt?

Vad gör det om det tar tid? Har man bråttom till nått? Förstår faktiskt inte varför det är så viktigt att det ska gå snabbt?
Det finns väl inte direkt självändamål med att det ska ta längre tid bara för att? Det kanske inte är viktigt att det ska gå snabbt men vad är fördelen med att lägga ner mer tid på något än man behöver?

Senast ändrad:
Tex är nästan hälften av alla profiler jag får upp utan profiltext. Jag drar direkt vänster där.
Ytterligare ett stort gäng har en suddig bild eller bara skrivit typ. " Jag är en vanlig kille med allmänna intressen. 185 cm"
Jag drar höger på kanske 15 procent. Det är typ alla som har en vettig profiltext, som har ett par bilder och som inte bara söker tillfälligt sex då jag inte gör det.
Så ja... Om bara 15 procent av männen har satsat på att göra en vettig profil så är det väl inte konstigt att de inte får matches.
Mitt tips till män är tvärtom... istället kanske män borde granska sig själva istället för att automatiskt tycka att det är kvinnor som gör fel.

Det är absolut ett bra tips du ger.
Just eftersom kvinnor är mer selektiva så behöver vi män anstränga oss mera. Det räcker inte med en landskapsbild eller suddig bild utan profiltext.

Personligen har jag en ganska kort profiltext nu(motför tidigare då jag fyllde hela utrymmet som var tillåtet). Men ändå får jag lite fler matches en tidigare. Men det beror nog mer på att jag ändrat på bilderna och gjort en omstart än att göra med profiltexten.

Men man måste ju inte göra som alla andra. Om alla andra swipear på allt kanske det är smartare att vara mer selektiv. Eller bara skita i tinder för det verkar ärligt talat mest få dig att må dåligt.

Att vara lite selektiv är bra men är man för selektiv kan det straffa sig.
I perioder har det gjort det. Men det är ändå vad som givit mig bäst reslutat hittills i form av dejter.
Jag förstår också varför många stöter på bittra och otrevliga män på dejtingsiter. Det är frustrerande att swipa på 1000-stycken och sen inte få en enda match.

På tal om rödvin och dealbreakers...
Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!
...och han vill nog träffa en som dricker väldigt sällan.
Vi har inte hörts sedan den dagen... Synd, men vi är nog fel för varandra.

Är alkohol en dealbreaker för er? Att dricka/att inte dricka?

Jag dricker väldigt sällan. Jag tycker dessutom inte om vin/öl/whisky etc. När jag dricker är det fjortisdricka, sånt som inte smakar alkohol.

Så länge folk inte har alkoholproblem har jag inga åsikter alls om folks alkoholintag eller brist på sådant. Har flera gånger lyckats träffa (o h ha relationer med) män som är vinkännare/verkligen kan sitt vin. De har tyckt det vore kul om de kunnat dela upplevelsen med mig, men de har inte sett det som en dealbreaker. Inte jag heller.

På köpet har jag lärt mig lite om vin. Och brukar därför ha ett litet urval av bra viner i halvflaska hemma. För gäster. Och att det är halvflaska är inte för jag tror gästen kommer supa ner sig annars men folk drabbas av tvångstankar om att de inte vill öppna en helflaska Amarone om bara de ska dricka tex. Lättare få folk att "våga" ta de där glasen vin om flaskan rymmer just några glas vin. (För mig kvittar det, det skiljer minimalt i pris och om jag betalar mer för mindre vin eller får slå ut överblivet vin är ju sak samma).

Intressant fråga! Jag har trott att jag känner som du, att det är viktigt att kunna dela en flaska vin en fredag med min partner. Men så träffade jag min man som visade sig vara en sån person som inte är alls förtjust i någon form av alkohol (:confused: ;)) och jag fattade snabbt att det faktist inte var en dealbreaker alls. Han dricker vin ibland, jag oftare och det är noll issues kring det.

Däremot - hade han någonsin fällt en sån kommentar som han du chattade med ("alkohol kanske inte är optimalt") hade det inte funkat alls. Vill inte ha nån jävla snubbe som moraliserar eller pikar om jag vill dricka ett glas vin en tisdag bara för att. Min man skulle aldrig drömma om att hacka på nån annans vinintag, det bara råkar vara så att han inte är jätteförtjust att dricka det själv men lägger sig aldrig i hur andra gör.

Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!

Jag hade gärna dejtat någon som inte dricker alkohol, eftersom jag själv inte gör det. Många andra verkar tycka att det är otroligt konstigt att inte dricka alkohol och börjar bete sig som om det är något fel på mig när jag inte gör det. Sådant slipper jag gärna.

Jag vägrar också träffa alkoholpåverkade personer, men har inget emot att äta middag med någon som väljer att dricka alkohol när jag själv dricker något helt annat.

När det gäller just mat och dryck så har jag lite samma inställning till allt. Jag gör mina val, anda behöver inte göra samma val, men mina val ska respekteras utan att det behöver bli massor av diskussioner kring det. (äter vegetariskt, dricker varken alkohol eller kaffe, försöker hålla mig till att enbart äta ekologiska mejeriprodukter, undviker gluten... Jag ses som krånglig av många, trots att jag struntar fullständigt i om andra äter kött, glutenprodukter och dricker vin till det.)

POFF!

Nej, det är ingen dealbreaker.
Ett glass vin till middagen på helgerna är ju lugnt. Men har ingen lust att träffa nån som dricker för att bli full varje helg.

Du är man i Norrland som enbart vill dejta korta, smala, tränande och ickerökande kvinnor som gillar samma typ av serier som du. Hon ska prats lagom mycket och vara naturligt skitsnygg. Själv bidrar du med introvert, längdkomplex och förkärlek för navelsådande på kass statistik. Gillar inte krogen, mingel eller tjejer som läser. Häpp liksom. Åh, och ni ska bli blixtförälskade.
:rofl::rofl::rofl:
Inte ens i typ Mumbai hade det varit lätt att få ihop den kombinationen!

Intressant fråga! Jag har trott att jag känner som du, att det är viktigt att kunna dela en flaska vin en fredag med min partner. Men så träffade jag min man som visade sig vara en sån person som inte är alls förtjust i någon form av alkohol (:confused: ;)) och jag fattade snabbt att det faktist inte var en dealbreaker alls. Han dricker vin ibland, jag oftare och det är noll issues kring det.

Däremot - hade han någonsin fällt en sån kommentar som han du chattade med ("alkohol kanske inte är optimalt") hade det inte funkat alls. Vill inte ha nån jävla snubbe som moraliserar eller pikar om jag vill dricka ett glas vin en tisdag bara för att. Min man skulle aldrig drömma om att hacka på nån annans vinintag, det bara råkar vara så att han inte är jätteförtjust att dricka det själv men lägger sig aldrig i hur andra gör.
Tycker också att min kontakts kommentar inte ger speciellt mycket utrymme för "jag dricker inte, men det är ok om du gör det". Om den ena inte dricker men den andra gör det så måste det nog vara som hos er, tror jag, för att det ska funka.

Tycker också att min kontakts kommentar inte ger speciellt mycket utrymme för "jag dricker inte, men det är ok om du gör det".
Verkligen inte! För mig är det en sån där trist, onödig pik bara. Igår hade jag en v-ä-r-d-e-l-ö-s jävla dag på jobbet så jag sms:ade min man och sa "min dag SUGER, tar ett glas vin med X efter jobbet för att unwind". Hade han då svarat nåt annat än "gört! ses hemma sen!" hade det ju aldrig funkat.
Om den ena inte dricker men den andra gör det så måste det nog vara som hos er, tror jag, för att det ska funka.
Tror jag med! Oss funkar det super för faktiskt, trots att jag varit skeptisk till en början.

Precis men det är för dig. Om man får matches på en rimligt hög procent av personerna man sveper höger på så är det mer värt att sortera innan. Om du måste gå genom 1000 profiler för att få en match så är det inte lika värt att studera varje profil innan då det helt enkelt tar för lång tid.
Vad menar du? Jag får inte många matches.
Vad nu som räknas som många.

Får ni också mail från män i stil med: "Alla killar här verkar bara vara ute efter sex... Men inte jag minsann!" *Slår sig för bröstet och verkar tycka att han är sååå himla gentlemannamässig och tusen gånger bättre än alla andra*?

Inte mail men jag ser liknande presentationer ibland. Värst av alla är nästan tvärtom-tjejerna, "Jag är minsann ingen jobbig feminist!" :nailbiting: :meh:

Vad menar du? Jag får inte många matches.
Vad nu som räknas som många.
Ja vad som räknas som många är en relativ fråga men du får uppenbarligen tillräckligt många för att fortsätta på sätter dom du gör. Andra har gjort en annan värdering och använder andra strategier :)

Jag blir nyfiken, använder du andra dejtingappar/sajter också, t.ex. happypancake?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 714
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka