Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad gör det om det tar tid? Har man bråttom till nått? Förstår faktiskt inte varför det är så viktigt att det ska gå snabbt?Precis men det är för dig. Om man får matches på en rimligt hög procent av personerna man sveper höger på så är det mer värt att sortera innan. Om du måste gå genom 1000 profiler för att få en match så är det inte lika värt att studera varje profil innan då det helt enkelt tar för lång tid.
Fri och omtyckt
Det finns väl inte direkt självändamål med att det ska ta längre tid bara för att? Det kanske inte är viktigt att det ska gå snabbt men vad är fördelen med att lägga ner mer tid på något än man behöver?Vad gör det om det tar tid? Har man bråttom till nått? Förstår faktiskt inte varför det är så viktigt att det ska gå snabbt?
Tex är nästan hälften av alla profiler jag får upp utan profiltext. Jag drar direkt vänster där.
Ytterligare ett stort gäng har en suddig bild eller bara skrivit typ. " Jag är en vanlig kille med allmänna intressen. 185 cm"
Jag drar höger på kanske 15 procent. Det är typ alla som har en vettig profiltext, som har ett par bilder och som inte bara söker tillfälligt sex då jag inte gör det.
Så ja... Om bara 15 procent av männen har satsat på att göra en vettig profil så är det väl inte konstigt att de inte får matches.
Mitt tips till män är tvärtom... istället kanske män borde granska sig själva istället för att automatiskt tycka att det är kvinnor som gör fel.
Men man måste ju inte göra som alla andra. Om alla andra swipear på allt kanske det är smartare att vara mer selektiv. Eller bara skita i tinder för det verkar ärligt talat mest få dig att må dåligt.
På tal om rödvin och dealbreakers...
Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!
...och han vill nog träffa en som dricker väldigt sällan.
Vi har inte hörts sedan den dagen... Synd, men vi är nog fel för varandra.
Är alkohol en dealbreaker för er? Att dricka/att inte dricka?
Intressant fråga! Jag har trott att jag känner som du, att det är viktigt att kunna dela en flaska vin en fredag med min partner. Men så träffade jag min man som visade sig vara en sån person som inte är alls förtjust i någon form av alkohol ( ) och jag fattade snabbt att det faktist inte var en dealbreaker alls. Han dricker vin ibland, jag oftare och det är noll issues kring det.Är alkohol en dealbreaker för er? Att dricka/att inte dricka?
Jag hade gärna dejtat någon som inte dricker alkohol, eftersom jag själv inte gör det. Många andra verkar tycka att det är otroligt konstigt att inte dricka alkohol och börjar bete sig som om det är något fel på mig när jag inte gör det. Sådant slipper jag gärna.På tal om rödvin och dealbreakers...
Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!
På tal om rödvin och dealbreakers...
POFF!
Du är man i Norrland som enbart vill dejta korta, smala, tränande och ickerökande kvinnor som gillar samma typ av serier som du. Hon ska prats lagom mycket och vara naturligt skitsnygg. Själv bidrar du med introvert, längdkomplex och förkärlek för navelsådande på kass statistik. Gillar inte krogen, mingel eller tjejer som läser. Häpp liksom. Åh, och ni ska bli blixtförälskade.
Tycker också att min kontakts kommentar inte ger speciellt mycket utrymme för "jag dricker inte, men det är ok om du gör det". Om den ena inte dricker men den andra gör det så måste det nog vara som hos er, tror jag, för att det ska funka.Intressant fråga! Jag har trott att jag känner som du, att det är viktigt att kunna dela en flaska vin en fredag med min partner. Men så träffade jag min man som visade sig vara en sån person som inte är alls förtjust i någon form av alkohol ( ) och jag fattade snabbt att det faktist inte var en dealbreaker alls. Han dricker vin ibland, jag oftare och det är noll issues kring det.
Däremot - hade han någonsin fällt en sån kommentar som han du chattade med ("alkohol kanske inte är optimalt") hade det inte funkat alls. Vill inte ha nån jävla snubbe som moraliserar eller pikar om jag vill dricka ett glas vin en tisdag bara för att. Min man skulle aldrig drömma om att hacka på nån annans vinintag, det bara råkar vara så att han inte är jätteförtjust att dricka det själv men lägger sig aldrig i hur andra gör.
Verkligen inte! För mig är det en sån där trist, onödig pik bara. Igår hade jag en v-ä-r-d-e-l-ö-s jävla dag på jobbet så jag sms:ade min man och sa "min dag SUGER, tar ett glas vin med X efter jobbet för att unwind". Hade han då svarat nåt annat än "gört! ses hemma sen!" hade det ju aldrig funkat.Tycker också att min kontakts kommentar inte ger speciellt mycket utrymme för "jag dricker inte, men det är ok om du gör det".
Tror jag med! Oss funkar det super för faktiskt, trots att jag varit skeptisk till en början.Om den ena inte dricker men den andra gör det så måste det nog vara som hos er, tror jag, för att det ska funka.
Vad menar du? Jag får inte många matches.Precis men det är för dig. Om man får matches på en rimligt hög procent av personerna man sveper höger på så är det mer värt att sortera innan. Om du måste gå genom 1000 profiler för att få en match så är det inte lika värt att studera varje profil innan då det helt enkelt tar för lång tid.
Fast min kontakt verkade ju inte ens dricka ett glas vill maten.Nej, det är ingen dealbreaker.
Ett glass vin till middagen på helgerna är ju lugnt. Men har ingen lust att träffa nån som dricker för att bli full varje helg.
Får ni också mail från män i stil med: "Alla killar här verkar bara vara ute efter sex... Men inte jag minsann!" *Slår sig för bröstet och verkar tycka att han är sååå himla gentlemannamässig och tusen gånger bättre än alla andra*?
Men finns det vuxna människor som gör det? Alltså sitter och dricker varenda helg för att bli fulla? Är det periodare du talar om?Men har ingen lust att träffa nån som dricker för att bli full varje helg.
Ja vad som räknas som många är en relativ fråga men du får uppenbarligen tillräckligt många för att fortsätta på sätter dom du gör. Andra har gjort en annan värdering och använder andra strategierVad menar du? Jag får inte många matches.
Vad nu som räknas som många.
Men finns det vuxna människor som gör det? Alltså sitter och dricker varenda helg för att bli fulla? Är det periodare du talar om?