Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för att du återigen förklarar något som jag inte bett dig att förklara. Tack för att du återigen förutsätter att du vet mer än jag.

Du är inte en särskilt analytisk eller intellektuell kille vad det verkar och ändå har du självförtroende nog att förutsätta att du vet mer än alla kvinnor här inne.

default.jpg

Jag förklarar bara varför jag länkade till statistiken. Dvs, att det kanske skulle kunna hjälpa någon. Men du fortsätter bara att nedvärdera mig.

Sen undrar jag vem som nedvärderar vem just nu ? Du har alltid haft en otrevlig attityd här tyvärr.

Jag förklarar bara varför jag länkade till statistiken. Dvs, att det kanske skulle kunna hjälpa någon. Men du fortsätter bara att nedvärdera mig.

Sen undrar jag vem som nedvärderar vem just nu ? Du har alltid haft en otrevlig attityd här tyvärr.

Men vem bryr sig om den där statistiken? Varför är den intressant? Det är inte statistik som kommer ge dig dejt/förhållande...

Om du tycker tinder är så hemskt (kanske det är, aldrig testat) sluta använd det då?

Vissa saker bara är...
Men istället för att leva i en drömvärld och tro att ser ser lika ut för alla kan det ju vara bra att informera att det inte är så... Varför män beter sig på ett visst sätt osv. Varför kvinnor beter sig så. Att karlarna är dom som är på jakt lär inte förändras men kanske får man lite mer inblick varför det ser ut som det gör.
Men ja de flesta vill leva i sin egna lilla bubbla.

Herregud så insinuant och nedlåtande.

Testa att bemöta en kvinna som en människa och inte hela tiden bedöma (och döma) henne som en potentiell partner. Jag gissar att det borde ge resultat eftersom vet du vad? Vi är väldigt många kvinnor som inte är intresserade av män som ser oss som objekt.

Men vem bryr sig om den där statistiken? Varför är den intressant? Det är inte statistik som kommer ge dig dejt/förhållande...

Om du tycker tinder är så hemskt (kanske det är, aldrig testat) sluta använd det då?

Jag och @durachiny har redan svarat på det. Även om hon förklarar det mkt bättre än jag gör. Den hjälper inte mig då jag redan känner till den. Men tänkte att den kanske kunde hjälpa andra.

Ja, alla tänker vi olika. Jag tycker om att veta orsakerna till varför mina reslutat ser ut som dom gör. Då kan jag enklare påverka dom.
Jag har tänkt mkt på detta och tror du är en personlighetstyp som vill ha tydliga ramar och du vill veta exakt hur det är.
Men dejting och människor fungerar inte så. Det går inte att hitta statistik eller vetenskap som förklarar allt med människor.
Du måste släppa det!
Ett tips är att om du vill bli bättre på att kommunicera finns en hel del litteratur kring tex olika personlighetstyper. Jag tror du skulle kunna ha nytta av det.
Sen tror jag du har nytta av att inse att det inte är någon ide att gång på gång försöka hamra in dina åsikter. Acceptera att andra tycker olika och gå vidare!

Om man tittar lite djupare på statistiken och sina egna resultat så kan det faktist ge en inblick varför man får en viss respons/resultat. Men det verkar bara @durachiny ha förstått.
Nu är nog din frälsare i ett annat slott men jag försöker oftast vara pragmatiskt lagd när det kommer till problem. Man får spela den spelplanen man har om man inte kan byta spelplan. Då är det bara lära sig reglerna, träna och applicera.

Oftast är det för min smak för mycket fokus på problem snarare än lösningar, oavsett vilket kön personen tillhör.

Du nedvärderar oss alla här när du förutsätter att du vet bättre än oss och säger att vi hellre lever i en drömvärld än att ta till oss fakta. Förstår du inte ens själv hur fruktansvärt nedvärderande det är att säga så till folk?

Jag har inte sagt att jag vet bättre. Men jag har inte sett att nån tagit till sig statistiken. Jag antar att det beror på att man inte vill känna till den heller.

Jag och @durachiny har redan svarat på det. Även om hon förklarar det mkt bättre än jag gör. Den hjälper inte mig då jag redan känner till den. Men tänkte att den kanske kunde hjälpa andra.
Läste igenom @durachiny svar och där nämndes att män gillar allt pga tidseffektivitet. Haha alltså va? Är det viktigaste att det går fort att få en match så förstår jag att man inte hittar någon. Att ens ta upp tidseffektivitet när det gäller dejting/relationer är helt främmande för mig

Varför tar du inte till dig statistiken och letar felen hos dig själv då? Det är ju enbart ditt eget fel att du inte får några matcher, det är ingen annans fel!

För mig känns det rätt korkat att flirta mot en blank profil som man inte vet något om dvs inga bilder och ingen profiltext.
Jag tycker man ska sluta se männens beteende som det rätta och att det är kvinnorna som ska förändra sig.

Männens beteende tar ju bara upp tid dvs då blir det ju kvinnan som ska sitta och fråga ut dom. Jag tycker män ska bete sig mer som kvinnorna och faktiskt skriva profiltext och enbart höra av sig till de där de passar in i det personen söker.
Korkat eller inte så är det något som händer och då förhåller jag mig hellre till det snarare än hur jag tycker att det borde vara.

Läste igenom @durachiny svar och där nämndes att män gillar allt pga tidseffektivitet. Haha alltså va? Är det viktigaste att det går fort att få en match så förstår jag att man inte hittar någon. Att ens ta upp tidseffektivitet när det gäller dejting/relationer är helt främmande för mig
Vissa gör så inte alla. Sedan blir det väl i praktiken ingen skillnad eftersom det spelar ingen roll hur noga du valt ut personen om den inte gillar dig tillbaka.

Jag har inte sagt att jag vet bättre. Men jag har inte sett att nån tagit till sig statistiken. Jag antar att det beror på att man inte vill känna till den heller.

Nej, jag lägger ner. Du fattar i vanlig ordning ingenting av vad vi försöker förklara för dig och jag har trevligare saker att göra en fredag. Exempelvis åka till stugan med en livs levande man som jag kan prata om dejtingupplevelser med som inte dumförklarar mig. Också en av anledningarna till att det går så gynnsamt för honom på samma front - han är ödmjuk och lyhörd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 714
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka