Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men för fan, du har svårt att begripa på riktigt!

Din spelplan är din och möjligtvis de som vill kliva in i den och se om du håller måttet, och för all del och se om de håller måttet. Några andra finns inte där, det är bara ni och innan det är det bara du ensam på din egen spelplan.

Det är lite marknadsekonomi i det hela, när det är gott om varan blir priset lågt och går inte att sänka mera. Då återstår bara att konkurrera med kvalité. Att gnälla om att kunderna inte hittar till din butik ger inget, och att försöka ställa sig där det springer fullt med folk som inte är intresserade gör heller ingen nytta.
Det är dig själv och ditt eget självförtroende som räknas. Att gnälla om att andra skulle ha det så mycket lättare maler bara ner din egen mentala hälsa! Släpp det för gott!

Just nu gnäller jag inte på min egen marknadsekonomi. Jag är fullt medveten om var den ligger nånstans och jag ska skita mig i att lägga i andras också... Det leder ingen vart.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag länkade bara till lite statistik . Var och en får väl göra som dom vill med informationen.
Nej, uppenbarligen inte. Du hackar på att kvinnor inte tackar och tar emot och uppskattar att du börjar förklara saker - saker de aldrig bett dig att förklara.
Men ja alla blir ju bara upprörda och vill inte veta hur det sett ut för många män fram till matchningen. Varför män oftast skriver först osv...
Men istället för att leva i en drömvärld och tro att ser ser lika ut för alla kan det ju vara bra att informera att det inte är så...
Men ja de flesta vill leva i sin egna lilla bubbla.

Dagens tips: SLUTA FÖRKLARA SAKER FÖR KVINNOR HELA TIDEN. SLUTA FÖRUTSÄTTA ATT DU SITTER PÅ EN OCEAN AV KUNSKAP SOM KVINNOR BARA GÅR RUNT OCH HOPPAS PÅ ATT DU SKA DELA MED DIG AV.

Du beter dig illa i den här tråden stup i kvarten. Att sätta sig på höga hästar och snacka om att folk vill leva i små bubblor för att de har en annan bild av något är att bete sig illa. Att upprepade gånger inte lyssna på andra och ta in deras erfarenheter är att bete sig illa.

Ja, precis så.

Nej, uppenbarligen inte. Du hackar på att kvinnor inte tackar och tar emot och uppskattar att du börjar förklara saker - saker de aldrig bett dig att förklara.

Dagens tips: SLUTA FÖRKLARA SAKER FÖR KVINNOR HELA TIDEN. SLUTA FÖRUTSÄTTA ATT DU SITTER PÅ EN OCEAN AV KUNSKAP SOM KVINNOR BARA GÅR RUNT OCH HOPPAS PÅ ATT DU SKA DELA MED DIG AV.

Länkade till en undersökning. That´s it. Förstår inte varför alla blir så upprörda av det.

Om man själv har problem så kan det vara intressant att försöka ha insikt i andra sidan. Beteenden på gruppnivå beror oftast på något som gruppen själva upplever. Så om man ofta råkar ut för liknande sammanhang och beteenden så kan man ofta hitta förklaringar genom hur den gruppen upplever situationen.

Som exempel kan man nämna tillfällen när personer blir borttagna efter match utan att personen skrivit till dig. Då beror det oftast på att personen svept höger på allt och sorterar sedan efter match istället för innan. Detta är mer ett manligt beteende än ett kvinnligt och förklaringen ligger i att som kvinna har man rätt ok odds att få en match tillbaka (vilket delvis beror på dessa svepa höger på allt personer) på de profiler man faktiskt gillar så det är en gångbar strategi att ta sig tid att titta noga på profiler.

För män tycks det inte vara lika värt att noga analysera varje profil eftersom chansen för match och då hamnar man i en situation där det är mer tidseffektivt att bara gilla allt och sedan sortera efter match.

Så visst finns det manliga och kvinnliga beteenden. Jag gjorde t.ex. en ny profil på happypancake förra veckan för att kolla in en profil och utan presentation eller bild på den så började jag få mail och flirtar men bara från män, inga kvinnor. Något driver männen att agera såhär mot en blank profil och detta något kommer såklart även existera även när jag sedan lägger in en profil och en bild och än värre än nu.

Länkade till en undersökning. That´s it. Förstår inte varför alla blir så upprörda av det.
DU var den som blev upprörd bara för att folk ifrågasatte vad du ville ha sagt med din länkning (fastän alla vet vad du vill ha sagt: "buhu stackars mig, kvinnor är onda, män har det svårt, sluta vara så svåra"). Du fixar liksom inte att någon ifrågasätter dig. Sen kallar du kvinnor för "upprörda" bara för att de inte håller med dig.

Jag ser att din kvinnosyn är lika jävla gräslig som alltid :up:.

DU var den som blev upprörd bara för att folk ifrågasatte vad du ville ha sagt med din länkning (fastän alla vet vad du vill ha sagt: "buhu stackars mig, kvinnor är onda, män har det svårt, sluta vara så svåra"). Du fixar liksom inte att någon ifrågasätter dig. Sen kallar du kvinnor för "upprörda" bara för att de inte håller med dig.

Jag ser att din kvinnosyn är lika jävla gräslig som alltid :up:.

Ja, ifrågasätta kan man ju göra. Men att säga att ens egen uppfattning säger emot statistiken hjälper ju inte ? Det säger ju bara att du tillhör undantaget i så fall. I genomsnitt ser det inte ut så.

Jag tänker på det här med statistik.. Jag har ungefär 20-30 matchningar på min Tinder just nu. Av alla dessa snackar jag med två. Ibland sätter jag mig ned och skriver någonting till ALLA jag matchat med och sen rensar jag bort en efter en när jag inte får svar (brukar ge det en vecka). Så bara för att jag får 20 matchningar behöver det ju liksom inte betyda 20 dejter.
Jag är dessutom en person som gillar att snacka ganska länge innan jag träffas, så där tappar jag ganska många matchningar för att de vill gå snabbare fram, även om det bara gäller en kopp kaffe.
Kvalité hellre än kvantitet liksom. Och av alla jag matchat med, snackat med, och gått på dejt med är det ingen jag har någon större kontakt med längre, förutom han jag träffade för första gången förra fredagen.

Men ja alla blir ju bara upprörda och vill inte veta hur det sett ut för många män fram till matchningen. Varför män oftast skriver först osv...
Hur vet du att män oftast skriver först?

Jag är tvåbarnsmamma och därför en av alla de där som ofta swipas bort, eftersom barn är en dealbreaker. Helt ok med det, för ärligt vill jag helst träffa någon som också har barn. Det hade varit det absolut enklaste av en massa anledningar.

Men trots det har jag nu under en period sen slutet på oktober, i en landsände där personer att swipa på tar slut efter 45 sekunder en normal vardag (kanske efter 1,5 min en fredag eller lördag) lyckats matcha med runt 120 personer skulle jag gissa på. Det har visat sig att av dessa så bor hälften i en helt annan del av landet, trots att tinder säger att de är i närheten (jag har frågat - de har inte ens rest förbi mina trakter på de senaste 10 åren :grin:).

Oavsett - det jag ville komma till är att jag kan räkna på 1 (!!!!!!!) hand hur många av dessa män som har skrivit först till mig. Vill du räkna ut procenten på det?

För mig känns det rätt korkat att flirta mot en blank profil som man inte vet något om dvs inga bilder och ingen profiltext.
Jag tycker man ska sluta se männens beteende som det rätta och att det är kvinnorna som ska förändra sig.

Männens beteende tar ju bara upp tid dvs då blir det ju kvinnan som ska sitta och fråga ut dom. Jag tycker män ska bete sig mer som kvinnorna och faktiskt skriva profiltext och enbart höra av sig till de där de passar in i det personen söker.

Men alltså stiff shit hörru, ingen utom du bryr sig uppenbarligen. Dina buhu-länkningar funkar nog bättre på Flashback än här.
Om man tittar lite djupare på statistiken och sina egna resultat så kan det faktist ge en inblick varför man får en viss respons/resultat. Men det verkar bara @durachiny ha förstått.

Näe, men jag ser mönster i varför vissa blir sämre/bättre bemötta på tinder och det kan man härleda mkt till statstiken i matchningar, osv. Men ja jag ska hålla sånt tyst för mig själv istället.

Sämre bemötta? Hur tycker du att du bemöter alla de kvinnor här inne vars erfarenheter och åsikter du ständigt dissar? Inte så bra, va?

Jag lever i någon form av villfarelse (?) att de flesta människor ändå försöker vara schyssta mot andra i all kommunikation, IRL eller online. Sen blir det fel ibland, speciellt online.

Men med dig börjar jag faktiskt tvivla. Tänker du någonsin över hur det du skriver tas emot? Vad tillför det här mottagaren? Eller är ditt ständiga statistiksnack en text-dickpick som du skickar för din egen skull och ingen annans? Om du fortfarande tror att du sitter inne med någon sanning här som du ska kommunicera till kvinnorna i tråden - lägg ner. Du framstår inte som direkt kompetent eller kunnig i ämnet och dessutom spelar det ibland ingen roll. Människors erfarenheter är ändå deras egna och trots alla aparta undersökningar kan kvinnor ändå ha svårt att få matchningar. Och män lätt.

Så visst finns det manliga och kvinnliga beteenden.

Ja, och det tror jag ingen i den här tråden förnekar. Vi skulle ju exempelvis inte ens ha ett problem med patriarkat i samhällen om det var så att män och kvinnor alltid betedde sig likadant. Det vi ifrågasätter är graden av skillnaden i Sverige samt påpekar att vi inte är så intresserade av att prata könsskillnader utan tycker det är mer intressant att prata om individer. That´s it.

Om man tittar lite djupare på statistiken och sina egna resultat så kan det faktist ge en inblick varför man får en viss respons/resultat.
Tack för att du återigen förklarar något som jag inte bett dig att förklara. Tack för att du återigen förutsätter att du vet mer än jag.

Du är inte en särskilt analytisk eller intellektuell kille vad det verkar och ändå har du självförtroende nog att förutsätta att du vet mer än alla kvinnor här inne.

default.jpg

Sämre bemötta? Hur tycker du att du bemöter alla de kvinnor här inne vars erfarenheter och åsikter du ständigt dissar? Inte så bra, va?

Jag lever i någon form av villfarelse (?) att de flesta människor ändå försöker vara schyssta mot andra i all kommunikation, IRL eller online. Sen blir det fel ibland, speciellt online.

Men med dig börjar jag faktiskt tvivla. Tänker du någonsin över hur det du skriver tas emot? Vad tillför det här mottagaren? Eller är ditt ständiga statistiksnack en text-dickpick som du skickar för din egen skull och ingen annans? Om du fortfarande tror att du sitter inne med någon sanning här som du ska kommunicera till kvinnorna i tråden - lägg ner. Du framstår inte som direkt kompetent eller kunnig i ämnet och dessutom spelar det ibland ingen roll. Människors erfarenheter är ändå deras egna och trots alla aparta undersökningar kan kvinnor ändå ha svårt att få matchningar. Och män lätt.

Ja, alla tänker vi olika. Jag tycker om att veta orsakerna till varför mina reslutat ser ut som dom gör. Då kan jag enklare påverka dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 714
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka