Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa saker bara är...
Men istället för att leva i en drömvärld och tro att ser ser lika ut för alla kan det ju vara bra att informera att det inte är så... Varför män beter sig på ett visst sätt osv. Varför kvinnor beter sig så. Att karlarna är dom som är på jakt lär inte förändras men kanske får man lite mer inblick varför det ser ut som det gör.
Men ja de flesta vill leva i sin egna lilla bubbla.

large-991536-behold.jpg

Absolut, men jag tycker det är bra att ha en bild av hur det ser ut för andra könet också... Därför jag hänger på buke liksom :). Men ja alla blir ju bara upprörda och vill inte veta hur det sett ut för många män fram till matchningen. Varför män oftast skriver först osv...
Du har en unik chans att få ett och annat visat för dig hur "de andra" har det. Vill de veta hur karlakarlar har det tar de reda på det själva. Vilket de har gjort (fekeprofilen var en höjdare).

I slutänden kvittar det i vilket fall. Det är endast de som lyckas hitt någon de trivs ihop med som är huvudsaken samt den knöliga vägen dit.
På det viset kvittar det om man träffar en - den rätte eller femton - de galet fel och hur många veckor det pågår.

Att räkna lyckan i matchning på en datingsida blir fånigt. Om det är slut på intressanta personer att matcha med är det väl till att utöka området att söka i. Att bara börja om gång på gång verkar fånigt och desperat.

Absolut, men jag tycker det är bra att ha en bild av hur det ser ut för andra könet också... Därför jag hänger på buke liksom :). Men ja alla blir ju bara upprörda och vill inte veta hur det sett ut för många män fram till matchningen. Varför män oftast skriver först osv...
Jag tycker du ska ta till dig statistiken som du ständigt snöar in dig på och leta efter felen hos dig själv som omväxling, det är ingen som är intresserad av vad kvinnor i random länder dejtar. Nästa gång du hittar någon statistik så behåll den för dig själv.

Det enda jag ser med all statistik du envisas med är att du är inte ensam om att behöva fundera på vad ni gör fel istället för att gnälla på kvinnor.

Jag pratar fö lite med en kille på Tinder som verkar trevlig, han frågade om jag ville ses nåndag och jag frågade vad han hade planerat att vi skulle hitta på. Svaret var "dricka rödvin och hångla" jag kunde inte komma på något dåligt med haha! Jag känner dock att jag vill ses i en neutral miljö först och inte hemma hos honom, lite nojjig som man är :) Men jag kan tänka mig att drick rödvin och hångla på en bar nånstans!

På tal om rödvin och dealbreakers...
Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!
...och han vill nog träffa en som dricker väldigt sällan.
Vi har inte hörts sedan den dagen... Synd, men vi är nog fel för varandra.

Är alkohol en dealbreaker för er? Att dricka/att inte dricka?

Du har en unik chans att få ett och annat visat för dig hur "de andra" har det. Vill de veta hur karlakarlar har det tar de reda på det själva. Vilket de har gjort (fekeprofilen var en höjdare).

I slutänden kvittar det i vilket fall. Det är endast de som lyckas hitt någon de trivs ihop med som är huvudsaken samt den knöliga vägen dit.
På det viset kvittar det om man träffar en - den rätte eller femton - de galet fel och hur många veckor det pågår.

Att räkna lyckan i matchning på en datingsida blir fånigt. Om det är slut på intressanta personer att matcha med är det väl till att utöka området att söka i. Att bara börja om gång på gång verkar fånigt och desperat.

Slutreslutatet är ju det som är intressant. Men jag tycker det är intressant att känna till spelplanen också...

Vad gäller att börja om finns det en stor poäng i att göra det när det gäller Tinder. Många gör det och det för att de ger dig fördelar.

...och han vill nog träffa en man som dricker väldigt sällan.

Om han vill träffa en man så var det nog inte alkoholen som var dealbreaker. :angel::D

Det är absolut en dealbreaker för mig som har ett intresse i alkohol (vin och öl).

Vissa saker bara är...
Men istället för att leva i en drömvärld och tro att ser ser lika ut för alla kan det ju vara bra att informera att det inte är så... Varför män beter sig på ett visst sätt osv. Varför kvinnor beter sig så. Att karlarna är dom som är på jakt lär inte förändras men kanske får man lite mer inblick varför det ser ut som det gör.
Och det är exakt så jag upplever dig.
Du vill inte veta hur det är för andra utan vill leva kvar i din drömvärld.

På tal om rödvin och dealbreakers...
Matchade med en trevlig man på Tinder. Vi skrev ganska mycket till varandra i några dagar och han verkade lovande, vanlig och vettig. Jag nämnde min sargade kropp häromdagen och sade att det nog säkert är sol, värme och skumpa den behöver (ska till solen om nån vecka). Hans svar på det var "Alkoholen kanske inte är optimalt"
POFF!
Jag frågade om han inte dricker och om det alltid varit så. Han svarade att han dricker väldigt sällan, men ett glas vin kan det bli någon gång.
Jag vill önskar träffa en man som jag kan dela en flaska vin med under fredags- och lördagsmiddagen. Jag önskar träffa en man som jag kan skåla i skumpa med osv osv. Jo, det känns relativt viktigt. ...men lika viktigt att dricka med måtta!!
...och han vill nog träffa en man som dricker väldigt sällan.

Hmm, jag har nog inte funderat på om just alkohol eller snarare någon som inte dricker är en dealbreaker men jag erkänner villigt att jag älskar att dricka rödvin både till middag och som njutning och jag gör det mer än gärna med en partner (av ett eller annat slag) så jag tror nog att det skulle kännas lite trist att inte kunna göra det tillsammans, eller som du säger skåla i bubbel osv.
Så kanske inte en hård dealbreaker men absolut något som skulle få mig att fundera.

Vissa saker bara är...

Och det vet du? :rofl::rofl::rofl:

Hmm, jag har nog inte funderat på om just alkohol eller snarare någon som inte dricker är en dealbreaker men jag erkänner villigt att jag älskar att dricka rödvin både till middag och som njutning och jag gör det mer än gärna med en partner (av ett eller annat slag) så jag tror nog att det skulle kännas lite trist att inte kunna göra det tillsammans, eller som du säger skåla i bubbel osv.
Så kanske inte en hård dealbreaker men absolut något som skulle få mig att fundera.
Jag har en kompis vars man slutade dricka för att han inte kunde hantera det. Det var ju jättebra att han slutade, men min kompis tycker nog det är lite tråkigt att inte ha rödvinskompis hemma. Hon brukar dricka ett par glas ändå, men det är ju inte samma sak.

Slutreslutatet är ju det som är intressant. Men jag tycker det är intressant att känna till spelplanen också...

Vad gäller att börja om finns det en stor poäng i att göra det när det gäller Tinder. Många gör det och det för att de ger dig fördelar.
Men för fan, du har svårt att begripa på riktigt!

Din spelplan är din och möjligtvis de som vill kliva in i den och se om du håller måttet, och för all del och se om de håller måttet. Några andra finns inte där, det är bara ni och innan det är det bara du ensam på din egen spelplan.

Det är lite marknadsekonomi i det hela, när det är gott om varan blir priset lågt och går inte att sänka mera. Då återstår bara att konkurrera med kvalité. Att gnälla om att kunderna inte hittar till din butik ger inget, och att försöka ställa sig där det springer fullt med folk som inte är intresserade gör heller ingen nytta.
Det är dig själv och ditt eget självförtroende som räknas. Att gnälla om att andra skulle ha det så mycket lättare maler bara ner din egen mentala hälsa! Släpp det för gott!

Jag ser begreppet deal breaker lite som en lök, i lager. Det finns deal breakers som gör att man swipar vänster på Tinder, och då kan det räcka med en ful tröja. Sedan finns det deal breakers som kommer in när man är kär i någon, och vill dela livet med någon, men det är en sak som bara inte fungerar. Synen på om man vill eller inte vill ha barn, exempelvis. Sedan alla lager där emellan, deal breakers efter några dejter som typ att vara dryg mot serveringspersonal.

Gällande alkohol så skulle det vara en deal breaker om en person jag älskar dricker för mycket, men inte om hen inte dricker alls. Däremot är jag lite av en party pingla, samt älskar mitt glas rödvin framför brasan, så sannolikt så skulle jag nog inte gå på en första dejt med någon som jag visste inte drack alkohol. En person som drack sig dyngrak när det är fest hade jag nog inte heller velat dejta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 718
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka