Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite uppdatering från mitt håll.

Pratade i telefon med hårdrockarn en stund igår. Mycket trevligt! Känner dock att jag måste fråga honom vad han söker, upplever att vi vinglar lite mellan friends with benefits eller dejtar så det är väl dags att stämma av läget. Jag tror att jag vill dejta honom ändå, för att han verkar vara en väldigt fin person. Risken finns att vi kanske är lite för olika, att jag är mer utemänniska och har gillar att vara mer inne. Men det kan lika gärna funka toppenbra så why not.

Har även börjar prata med en kille som verkar så himla fin han med, när han beskrev vilken typ av person han sökte så var det väldigt likt mitt tänk. Vi kan kalla honom dörrkarmen, av den anledning att han har en bild när han står framför ett dörrhål och ser ut att vara ca 20 cm längre än dörren så jag hängde upp mig lite på det.. Antagligen är det vinkeln som spelar ett spratt, eller så är han ca 2,30 :rofl: Hursomhelst så skulle jag gärna träffa denna kille och se vad som kan hända där.

Sen så har vi knogjärnet, en "gammal" flamma från slutet av 2016 som har återuppstått. Vi sågs intensivt under en månad och sen försvann han nästan spårlöst efter en kväll som inte riktigt gick som planerat. Han har nu berättat vad som hände den kvällen och jag har valt att typ dra ett streck över det. Han är absolut inget seriöst och har detsutom flickvän. Men jag tycker mycket om honom men det skulle aldrig någonsin funka med en seriös relation mellan oss. Vi lever för olika liv helt enkelt. Han kommer förbi i början på nästa vecka och ska lämna lite grejer som blev kvar hos honom. Han kommer även sova över hos mig iom att han bor så långt bort. Jag har sagt att det känns lite fel när han har tjej men sagt att det är hans ensak och vill han komma till mig så får han det.

Ska snart sätta mig och skriva till hårdrockarn och fråga om läget :p

Senast ändrad:
Jag har fått jobba rätt mkt för det. Många kvinnor här har ju en dejt i veckan minst.
Men såklart det ser olika ut för alla oavsett kön. Bara de att män får jobba lite mer.

Du är som en skiva som har hakat upp sig. Släpp det, bara! Sådär som man släpper snöret på en heliumballong och ser den segla iväg. Är det inte mycket mer intressant att bara fokusera på hur det går för dig, i ditt liv, med dina dejter, och med människorna som du träffar?

Du är som en skiva som har hakat upp sig. Släpp det, bara! Sådär som man släpper snöret på en heliumballong och ser den segla iväg. Är det inte mycket mer intressant att bara fokusera på hur det går för dig, i ditt liv, med dina dejter, och med människorna som du träffar?

Jag tycker statistik är intressant och hur vi swipar på Tinder är väl högst relevant för tråden? Det var ju en gigantisk skillnad i hur det är för män/kvinnor när man swipar på Tinder.

Jag tycker statistik är intressant och hur vi swipar på Tinder är väl högst relevant för tråden? Det var ju en gigantisk skillnad i hur det är för män/kvinnor när man swipar på Tinder.

Du får tycka precis vad du vill är intressant såklart, det har inte jag med att göra. Men ditt ständiga jämförande mellan män och kvinnor verkar mest skapa irritation i tråden så du kan ju fråga dig själv om det verkligen är rätt forum att ta upp det i. Gång på gång, trots att vi avhandlat ämnet så många gånger att jag inte vet vad längre.

Fast den undersökningen är inte ens gjord i Sverige.
så ska vi diskutera och jämföra (vilket jag inte ens tycker är relevant) så behöver vi åtminstone ha en undersökning från Sverige. Annars tror jag definitivt könsroller och andra saker kan skilja sig mkt mellan olika länder.

Du får tycka precis vad du vill är intressant såklart, det har inte jag med att göra. Men ditt ständiga jämförande mellan män och kvinnor verkar mest skapa irritation i tråden så du kan ju fråga dig själv om det verkligen är rätt forum att ta upp det i. Gång på gång, trots att vi avhandlat ämnet så många gånger att jag inte vet vad längre.
Nej, jag har förstått det. Men det beror ju på att man inte vill ta sig det, utan att hänvisa till att det alltid finns undantag som sticker ut från medelvärdet.
Tänkte att nån kunde tycka det var intressant att läsa. Varför det är så vanligt att tjejer får matchningar på sina högerswipes och varför män sällan får matchningar.

@Hero
Sen om vi ska diskutera varför kvinnor får fler matches på tinder måste man ju också analysera annat tex folks profiler. Har kvinnor oftare skrivit profiltexter? Har kvinnor inte lika suddiga och dåliga bilder?
Min uppfattning är att många av männen som jag ser på Tinder knappt ansträngt sig alls. Självklart får man knappt några matchningar då.

Jaha och vad ska vi göra med den där "statistiken" då som du hela tiden hakar upp dig på? Gör den någon skillnad för ditt dejtingliv? Kommer den göra att du får fler matchningar eller vill du att folk ska sitta och tycka synd om dig för att du är man på Tinder? Jag förstår inte syftet med gång på gång på gång på gång dra upp samma grejj som flertalet kvinnor här (inklusive jag själv) inte känner igen sig i? Ska vi kvinnor som inte har det superlätt känna oss fel eller dåliga på nåt sätt för att vi inte passar in i din statistik som du envist hävdar är universell trots att de flesta "studier" som du hänvisar till inte är svenska (eller ens vetenskapliga men det är ju ett annat problem)? Dessutom finns det så många andra sätt att träffa människor än Tinder så om du känner det som så totalt hopplöst för alla kvinnor har tonvis med matchningar och du är den enda som får kämpa, så kanske det är en bättre idé att lägga ner Tinder och satsa på andra sätt att träffa någon? Om man tycker något inte funkar så bra som man vill så får man ju helt enkelt testa något annat istället för att dra på sig offerkoftan och gnälla på sin "otur" och skylla på statistik..
Och som avslutning, för sisådär 298764738:e gången: du har ingen som helst aning om hur hårt andra får kämpa för sina dejter så lite ödmjukhet inför andra kanske hade passat.

Jag tycker att det är högst ointressant och orelevant med statistiska dejtingskillnader mellan män och kvinnor. Jag är enbart intresserad av hur det går för individerna i denna tråd samt att diskutera olika ämnen som uppkommer här, där fokus ligger på personliga erfarenheter och egna åsikter. Tycker att du kan starta en egen tråd om swipe-statistik om du vill diskutera det

Nej, jag har förstått det. Men det beror ju på att man inte vill ta sig det, utan att hänvisa till att det alltid finns undantag som sticker ut från medelvärdet.
Tänkte att nån kunde tycka det var intressant att läsa. Varför det är så vanligt att tjejer får matchningar på sina högerswipes och varför män sällan får matchningar.

Vi har olika syn på det och att fortsätta trycka på med statistik för att övertyga är liksom rätt otrevligt. Om du anser att vi inte tar till oss något så släpp det och gå vidare. Tyck så, men släpp det. Sluta försöka övertyga oss. Vi kommer inte ändra vår syn på det ändå om du så fortsätter lägga upp statistik i den här tråden om 10 år till. Låt oss ha vår bild av världen så kan du ha din. Det gör inget, man behöver inte alltid tycka lika.

Låt oss ha vår bild av världen så kan du ha din. Det gör inget, man behöver inte alltid tycka lika.

Absolut, men jag tycker det är bra att ha en bild av hur det ser ut för andra könet också... Därför jag hänger på buke liksom :). Men ja alla blir ju bara upprörda och vill inte veta hur det sett ut för många män fram till matchningen. Varför män oftast skriver först osv...

Jag pratar fö lite med en kille på Tinder som verkar trevlig, han frågade om jag ville ses nåndag och jag frågade vad han hade planerat att vi skulle hitta på. Svaret var "dricka rödvin och hångla" jag kunde inte komma på något dåligt med haha! Jag känner dock att jag vill ses i en neutral miljö först och inte hemma hos honom, lite nojjig som man är :) Men jag kan tänka mig att drick rödvin och hångla på en bar nånstans!

Absolut, men jag tycker det är bra att ha en bild av hur det ser ut för andra könet också... Därför jag hänger på buke liksom :). Men ja alla blir ju bara upprörda och vill inte veta hur det sett ut för många män fram till matchningen. Varför män oftast skriver först osv...

Jag är en av dom som snittar på en dejt i veckan. Jag har hängt med, dejtat, legat med och framför allt pratat med väldigt många män senaste åren. Tre av mina allra närmsta vänner är män. Tro mig, vi känner män här på forumet. Vi har män i vårt liv. Vi behöver inte din statistik för att "veta hur det fungerar för män".

Det är en sak om det är intressant, vilket det måhända inte är för många tjejer. En annan om det går att göra något åt, och det gör det inte så då kvittar det. Den förbannade könsmaktsordningen bygger på att karlarna är på jakt och det är en för stor sten att rucka på hur gärna man vill.
Släpp det och låt det vara, bättre du lägger energin på att jobba med dig själv så just du blir en så trevlig och harmonisk person så det kompenserar för gamla ordningar som bra många vill komma bort ifrån.

Sen om du funderar lite mera över vad som skrivs om att just låta folk sortera bort sig själva. Vill inte du ha en relation med en tjej där det ska vara du som hela tiden tar intiativ så är det väl bra att de redan från börja sorterat bort dig - så slipper du göra det kymiga tilltaget.

Som någon skrev högre upp - släpp det! Vissa saker bara är, låt det vara så. Ju fler som släpper det desto fortare kommer det att klinga av dessutom.

Men ja alla blir ju bara upprörda och vill inte veta hur det sett ut för många män fram till matchningen. Varför män oftast skriver först osv...
Har någon frågat dig om det här? Har nån uttryckligen bett dig om information om det här? Eller förutsätter du bara att kvinnorna på forumet behöver att du konstant upplyser dem om saker de aldrig ens frågat dig om?

Och ändå avvisar du i princip kategoriskt alla kvinnors upplevelser här på Buke, som inte stämmer överens med den bilden du har och som inte spär på din upplevda orättvisa inom Tinder-dejting.
Det var det där med att leva som man lär..

Fast du är ju själv inte intresserad av att veta hur det är för andra. Bara av att tala om att det är synd om män.
Tex har du flera gånger varit rätt otrevlig mot @Singoalla om att "hon har det så lätt" trots att jag upplever henne som en av de här som har respekt för att det är svårare för vissa av oss.

Det är en sak om det är intressant, vilket det måhända inte är för många tjejer. En annan om det går att göra något åt, och det gör det inte så då kvittar det. Den förbannade könsmaktsordningen bygger på att karlarna är på jakt och det är en för stor sten att rucka på hur gärna man vill.
Släpp det och låt det vara, bättre du lägger energin på att jobba med dig själv så just du blir en så trevlig och harmonisk person så det kompenserar för gamla ordningar som bra många vill komma bort ifrån.

Sen om du funderar lite mera över vad som skrivs om att just låta folk sortera bort sig själva. Vill inte du ha en relation med en tjej där det ska vara du som hela tiden tar intiativ så är det väl bra att de redan från börja sorterat bort dig - så slipper du göra det kymiga tilltaget.

Som någon skrev högre upp - släpp det! Vissa saker bara är, låt det vara så. Ju fler som släpper det desto fortare kommer det att klinga av dessutom.

Vissa saker bara är...
Men istället för att leva i en drömvärld och tro att ser ser lika ut för alla kan det ju vara bra att informera att det inte är så... Varför män beter sig på ett visst sätt osv. Varför kvinnor beter sig så. Att karlarna är dom som är på jakt lär inte förändras men kanske får man lite mer inblick varför det ser ut som det gör.
Men ja de flesta vill leva i sin egna lilla bubbla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 718
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka