Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det där med att säga nej är intressant. Har tidigare när jag var mer på krogen sett hur killar som tex är intresserade av mina vänner blir rejält arga bara för att de får ett nej.
Och så ska det skrikas "jävla hora, jävla bitch" bara för att man inte är intresserad.
Och det är lite obehagligt med de som tycker att de på ett sätt har rätt att bara köra på och att kvinnor ska vara så tacksamma för deras uppmärksamhet.

Intressant om tinder. Men ingen nyhet.

Wikipedia
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tinder
Matchningsstrategier för män respektive kvinnor
Enligt en undersökning gjord på Queen Mary University ser matchningsfrekvensen mycket olika ut för män respektive kvinnor: av de män som kvinnor väljer, är det 10% som väljer dem i retur. Av de kvinnor som män väljer, är intresset återgäldat i 0.6% av fallen. Detta tvingar in män i en strategi där de gillar de flesta kvinnor de ser i appen i hopp om att få åtminstone en enda respons. Kvinnor å sin sida blir allt kräsnare och mer selektiva, säkra i vetskapen om att de alltid får en respons.[3]

Wikipedia
Enligt en undersökning gjord på Queen Mary University ser matchningsfrekvensen mycket olika ut för män respektive kvinnor: av de män som kvinnor väljer, är det 10% som väljer dem i retur. Av de kvinnor som män väljer, är intresset återgäldat i 0.6% av fallen. Detta tvingar in män i en strategi där de gillar de flesta kvinnor de ser i appen i hopp om att få åtminstone en enda respons. Kvinnor å sin sida blir allt kräsnare och mer selektiva, säkra i vetskapen om att de alltid får en respons.[3]
Japp. Det är helt omöjligt för män.
Det är lika bra att du lägger ned tinder.
Själv är jag också man. Du verkar enligt det du skriver här i trådarna ha betydligt mer action än mig.

Wikipedia
Medelvärden för stora grupper - t ex alla manliga resp. kvinnliga användare av en tjänst - är inte alltid det mest intressanta sättet att titta på data.

Japp. Det är helt omöjligt för män.
Det är lika bra att du lägger ned tinder.
Själv är jag också man. Du verkar enligt det du skriver här i trådarna ha betydligt mer action än mig.
Om du läser på flashback finns det ganska många män som aldrig får en enda match på Tinder. För en kvinna behövs ingen profil , det räcker med en landskapsbild :p.

Om du läser på flashback finns det ganska många män som aldrig får en enda match på Tinder. För en kvinna behövs ingen profil , det räcker med en landskapsbild :p.
Och? Varför har du behov att alltid framställa att det är så synd om män? Du får ju matcher och dejter. Betydligt fler än vad jag får... Vi andra hävdar ju att det är olika från person till person.

Och? Varför har du behov att alltid framställa att det är så synd om män? Du får ju matcher och dejter. Betydligt fler än vad jag får... Vi andra hävdar ju att det är olika från person till person.

Det kan väl vara bra att veta att det ser olika ut för män och kvinnor ?
Får jag fler matcher ? Går väl inte att jämföra så? Jag swipar ju höger på ca 30% .

När jag läser den här tråden så inser jag hur tur jag har med män. Jag har aldrig varit med om att någon har blivit arg när jag har tackat nej, eller skrivit otrevliga saker på Tinder (ja utöver frågan om black cock då som det skrevs om tidigare). Blir häpen när jag läser här och hör vänners berättelser, och då har jag ändå haft mycket män i mitt liv senaste åren.

Det kan väl vara bra att veta att det ser olika ut för män och kvinnor ?
Får jag fler matcher ? Går väl inte att jämföra så? Jag swipar ju höger på ca 30% .
Du berättar ju här om att du är på dejter, och träffar kvinnor etc.
Du verkar få fler dejter och har haft fler relationer än vad många kvinnor har och får.
Så jag säger att det är väldigt olika för olika individer oavsett kön.

Men det där med att säga nej är intressant. Har tidigare när jag var mer på krogen sett hur killar som tex är intresserade av mina vänner blir rejält arga bara för att de får ett nej.
Och så ska det skrikas "jävla hora, jävla bitch" bara för att man inte är intresserad.
Och det är lite obehagligt med de som tycker att de på ett sätt har rätt att bara köra på och att kvinnor ska vara så tacksamma för deras uppmärksamhet.
Ja sånna är obehagliga. Min bror har fått en flaska slagen i huvudet av en tjej han avvisade ute på krogen :(
(menar ej att "män också":a :p, enbart dela erfarenhet av människa som ej kunde ta ett nej)

Gör det? Jag tycker det låtit som att de som har dåliga/inga bilder på sig själva ser till att komplettera det med en bra skriven text i profilen.

Folk är idioter @störredelenavtråden. Jag har ett namn jag använder när jag blir enträget raggad på på ställen jag vardagligt hänger på där jag inte borde bli raggad på, typ resecentrum och liknande. Hur sjukt är inte det?

Du berättar ju här om att du är på dejter, och träffar kvinnor etc.
Du verkar få fler dejter och har haft fler relationer än vad många kvinnor har och får.
Så jag säger att det är väldigt olika för olika individer oavsett kön.

Jag har fått jobba rätt mkt för det. Många kvinnor här har ju en dejt i veckan minst.
Men såklart det ser olika ut för alla oavsett kön. Bara de att män får jobba lite mer.

Jag har fått jobba rätt mkt för det. Många kvinnor här har ju en dejt i veckan minst.
Men såklart det ser olika ut för alla oavsett kön. Bara de att män får jobba lite mer.
Å andra sidan, många som skriver här gör ju det just för att de får dejter. Alla de som har tex Tinder och inte får dejter, de tycker kanske inte att de har så mycket att skriva om och då märks de ju inte heller.

Gör det? Jag tycker det låtit som att de som har dåliga/inga bilder på sig själva ser till att komplettera det med en bra skriven text i profilen.
Men eller hur.. Ingen profiltext och enbart en bild som är väldigt suddig.
för mig signalerar det att man är oseriös och ändå inte kommer svara eller bry sig.
Sen har jag märkt på dejtingsidor att det knappt verkar lönt att skriva till de utan profiltext. De berättar inget självmant utan vil att man ska ställa frågor.
Och så ber man dem att berätta om sig själv.
Och får till svar- Fråga det du vill veta.
Jaha. vad gillar du att göra?
Och får till svar att "jag har allmänna intressen"

Eller så svarar de "Jag är en helt vanlig kille. Eller så skriver de "Jag är en vanlig bra kille." Och sen inget mer.
Och sen en suddig bild. Vad ska man då bli intresserad av?

Jag tror inte att du har jobbat mer för det än andra.
Många kvinnor har inte en dejt i veckan. Så kan vi inte sluta med jämförandet..?
Varför är det viktigt för dig att hela tiden föra fram att det är så svårt för män?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 718
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Orolig katt i bil