Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är typ det sjukaste jag har hört i hela mitt liv O_o

Den konstigaste var en snubbe som ville bli finansiellt dominerad. :laugh:

Jag har alltså aldrig dejtat i hela mitt liv men har ändå stött på dessa män på FB, WhatsApp grupper, instagram, appar där man kan kryssa i att man letar efter roligt folk att bara prata med osv. :meh:

@Singoalla Vad mysigt :) I Stockholm måste det ju finnas en massa saker att hitta på!? Om du tänker efter vad du själv länge velat göra, men som inte blivit av så är det kanske något som även han velat göra? Museum, teater, fotoutställning... middag behöver ju inte heller vara tråkigt, ni kan ju gå på ett het nytt ställe :)

-----
Killen på hp hade svarat och skrivit typ "du har nog totalt missuppfattat mig, jag söker bara vänner här, inget annat". Och hur skulle jag ha vetat det? Tänkte jag först. Men, samtidigt, visst vi har inte skrivit nåt vad vi söker, men jag tycker nog vi skrivit lite flirtigt... jag utgår nog från att om en kille skriver till mig så är det med ett intresse för något annat än vänskap. Ska kanske ta detta som en ögonöppnare att inte göra det.... men tycker samtidigt inte det är så konstigt? Hur tänker ni?

//r

Tackade jag till en dejt med en tinderkille.
En kompis känner igen honom från gymmet.
Hennes kommentar. Han är stor, stark, snäll men lite trög. En sån har du ju redan :D
:rofl:
Aja, jag kan säkert ha en till och dricka vin är ju alltid trevligt :D

Jag som sa till @the_connemara att jag skulle sluta vara så ytlig. Det går lite sådär tydligen.
Men ska träffa en kille som inte alls är min typ utseendemässigt, eller han är ju söt och gullig men inte den stora och starka.
Mest för att min bästis lite stillsamt frågade hur jag tycker det går med min typ av killar och om det inte är dags att testa något annat.

Hennes kommentar. Han är stor, stark, snäll men lite trög. En sån har du ju redan :D

Jag som sa till @the_connemara att jag skulle sluta vara så ytlig. Det går lite sådär tydligen.
Men ska träffa en kille som inte alls är min typ utseendemässigt, eller han är ju söt och gullig men inte den stora och starka.
Mest för att min bästis lite stillsamt frågade hur jag tycker det går med min typ av killar och om det inte är dags att testa något annat.

Amen nej ska du träffa honom på riktigt :rofl:

Din bästis gör bara allt för att hitta någon som brädar min kollega så att du ska stanna kvar i Norrland :cautious::D

Bästisar kan ha en poäng.

Jobbigt att leva upp till då om man inte är rik :D

Tvärtom. Han vill du ska dominera honom genom att styra hans ekonomi och säga åt honom vad han ska göra med sina pengar. Typ ge till dig och köpa saker åt dig. Kallas moneyslave med.

Fått ett antal sådana propåer genom åren och förbannar att jag moraliskt inte kan förmå mig...

Eller menade du jobbigt för personen om denne inte är rik? Dominansen är väl dock lika stor om nån styr vad man ska göra med sitt socialbidrag..

Tvärtom. Han vill du ska dominera honom genom att styra hans ekonomi och säga åt honom vad han ska göra med sina pengar. Typ ge till dig och köpa saker åt dig. Kallas moneyslave med.

Fått ett antal sådana propåer genom åren och förbannar att jag moraliskt inte kan förmå mig...

Eller menade du jobbigt för personen om denne inte är rik? Dominansen är väl dock lika stor om nån styr vad man ska göra med sitt socialbidrag..
Awsome! Det hade jag velat prova på . Men det är kanske inte så hett att skicka pengar till välgörenhet och betala reparationer av min bil?

Då är jag med! Det har jag också sett en del av, män som vill vara ekonomisk slav. Köpa presenter och gå och shoppa tillsammans med kvinnor där de betalar för allt. De uttrycker sig just med begreppet "slav" och att de vill bli utnyttjade, men i mina ögon känns det mer som en dominans? Kanske kan samma fenomen betyda olika saker för folk.

Då är jag med! Det har jag också sett en del av, män som vill vara ekonomisk slav. Köpa presenter och gå och shoppa tillsammans med kvinnor där de betalar för allt. De uttrycker sig just med begreppet "slav" och att de vill bli utnyttjade, men i mina ögon känns det mer som en dominans? Kanske kan samma fenomen betyda olika saker för folk.

Oavsett vilken sorts "slav" folk vill vara/kallar det så är ju grunden i det att någon annan styr och dominerar över vad personen ska göra (ekonomiskt, sexuellt, praktiskt etc). Så jag tror det kanske mest sitter i om man vill se det som/ses som slav eller "bara" dominans? Ev också graden av dominans, slav indikerar ju ganska total och kontinuerlig dominans. Medan man kan vilja bli dominerad enbart ibland eller till viss del (ekonomiskt så kanske vad gäller pengarna man har "över" när det nödvändiga är betalt?)

Älskar Rubens hundvakt, käck tant 70 +
Hon pratade lite om min exman och hans nya fru idag. Jag är inte så nyfiken och har rätt dålig koll på dem men hon vet tydligen allt :p

Så frågade hon hur det går för mig. Öppen och ärlig som jag alltid är svarade jag att jag har ett par som jag bara ligger med, dejtar lite då och då och så han i skåne som jag berättat om innan.
Hon såg helt förskräckt ut. Men du måste ju tänka på ditt rykte!
Det är nog redan försent ändå :D

Hon är väldigt traditionell, gift med samna gubbe sen hedenhös och både mormor och farmor till en hög med ungar. Har lite svårt att förstå mina livsval o h starka motstånd mot att bilda familj men är samtidigt väldigt fascinerad :D

Bäst när jag iklädd rosa mjukisbyxor med enhörningar träffade henne i affären och hon utbrast, men Bison, du kan ju inte åka och handla i pyjamas!
:rofl::rofl::rofl:
Älskar henne :love:

Awsome! Det hade jag velat prova på . Men det är kanske inte så hett att skicka pengar till välgörenhet och betala reparationer av min bil?

De jag vet om så de struntar ganska hårt i VAD du sen gör med pengarna. Verkar vara att du kontrollerar hans pengar. Vet de som liksom fört över XX tusen till hennes konto (bara pratat med manliga moneyslaves), eller hon fått alla bankkoder/kreditkortet. Och gå igång på att se saldot på kontot minska osv.

Verkar alltså inte behöva handla om att t ex betala shoppingturen eller betala fina saker (kläder, inredning etc) till henne eller betala hennes räkningar utan ffa kontrollförlusten över ekonomin? Även om det säkert är individuellt och finns olika nivåer/grader. Men du skulle säkerligen kunna hitta nån som gick igång på att du använde pengarna till att ge bort och laga bilen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 714
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 747
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka