Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag kan inte se någon kink shaming faktiskt? Ingenstans har det uttalats att "folk som.... måste vara/är...".

Utan det har skojats. Och det må man få göra. På samma sätt som det skojas kring sex i alla andra former.
Och skämten ligger på gränsen och går över till shaming bitvis. Kinkshame följer inte en standardiserad mall för vad som är och inte är shameande. Jag har hört alla de skämten som sagt här om mina kinks och fetisher. I skammande syfte och i ickeskammande syfte men som ändå lett till skammande. Som jag sa YKINMKBYKIO

@Milosari skämt på egen bekostnad är i regel alltid okej, att skämta på andra not so much.
Men det blir ju om andra också på något sätt. Jag är inte det minsta ensam.

Eller för att ta ett exempel. Två av de jag har kontakt med/träffar tycker att det här med wet är en jättehäftig grej. Kanske provar jag också, vem vet. Men det är ju både udda och roligt. Kan jag skämta om det? Jag fick t ex ett meddelande från en man jag aldrig har träffat om jag ville kissa i hans mun. Alltså typ hej och sen den frågan. Jag tycker det är hysteriskt roligt. Men lägger jag någon skam i det? Nej knappast. Eller måste jag prova det och gå igång på det innan jag ”får” skratta?

Fast det gäller allt. Det går inte skämta om något då. Skriver jag "det blir väl gröt resten av månaden" när jag köpt nåt onödigt och dyrt så är det ju verkligheten för många, de tvingas ära gröt för att ens ha råd med hyran.

Skämtar jag om "få se om jag blir arbetslös nu" så är det verkligheten för många.

Skämtar jag om att jag skulle kunna kapa av mig ena armen för att.. så finns någon som förlorat en arm och skulle ge vad som helst för att få den tillbaka. Skämtar jag om att jag "hellre skulle bo under en gran i skogen än..." så det finns människor som är hemlösa. Osv osv.

Vad jag än skämtar om, ekonomiskt eller annat, så är det någons bistra verklighet.

Där kan jag visserligen tycka att vuxna människor måste ta ansvar för sig själva. Att låta sitt sexliv och sina drifter ta över till den grad att du blir ekonomiskt ansvarslös kan jag tyvärr inte ha några sympatier för. Lider personen av psykisk ohälsa som möjliggör beteendet så anser jag att det är en helt annan sak vi pratar om. Men detsamma gäller väl alla fetischer, dominans och underkastelse osv. Självskadebeteende/psykisk ohälsa och enbart en sexuell fetisch måste väl ändå ses som olika saker?

Men hur ska man kunna skämta utan att shamea om definitionen är så snäv? Självklart är det INTE roligt när folk råkar illa ut!

Om jag skämtar om mina egna kinks, är det okej då eller shamear jag andra med samma kinks då?
Självklart kan man skämta om allt, har inte sagt något annat. Jag tycker personligen att skämten i det här fallet tangerar mot shameing däremot och det känns helt enkelt osmakligt.
Därtill har jag svårt att se det som samma sak som att skämta om att man får käka gröt osv, just för att sex och kinks är mer känsligt, på många vis mer tabubelagt och ofta väldigt... Alltså jag har ett ord på tungan här men jag hitta det inte och är tydligen sen till praktiken så vi får se om jag får fram det senare idag! Allt jag får fram är "klimatiserande" vilket såklart är helt fel, nån kanske vill gissa utifrån det? :p

Men det blir ju om andra också på något sätt. Jag är inte det minsta ensam.

Eller för att ta ett exempel. Två av de jag har kontakt med/träffar tycker att det här med wet är en jättehäftig grej. Kanske provar jag också, vem vet. Men det är ju både udda och roligt. Kan jag skämta om det? Jag fick t ex ett meddelande från en man jag aldrig har träffat om jag ville kissa i hans mun. Alltså typ hej och sen den frågan. Jag tycker det är hysteriskt roligt. Men lägger jag någon skam i det? Nej knappast. Eller måste jag prova det och gå igång på det innan jag ”får” skratta?
Som jag ser det går det fint att skämta om puckon men inte utövare som grupp.

Självklart kan man skämta om allt, har inte sagt något annat. Jag tycker personligen att skämten i det här fallet tangerar mot shameing däremot och det känns helt enkelt osmakligt.
Därtill har jag svårt att se det som samma sak som att skämta om att man får käka gröt osv, just för att sex och kinks är mer känsligt, på många vis mer tabubelagt och ofta väldigt... Alltså jag har ett ord på tungan här men jag hitta det inte och är tydligen sen till praktiken så vi får se om jag får fram det senare idag! Allt jag får fram är "klimatiserande" vilket såklart är helt fel, nån kanske vill gissa utifrån det? :p
Stigmatiserande?

Som jag ser det går det fint att skämta om puckon men inte utövare som grupp.
Nu är jag helt förvirrad. Får jag skämta om att den här killen vill bli kissad på, men alltså inte om att ”folk” vill bli kissade på? Men sen är det okej igen om jag själv uppräcker att jag gillar att bli kissad på?

Och jag, som har kinks, ser inte minsta shaming i det. Så kanske är det mycket dina egna reaktioner också? Dvs saker blandas i varandra? Är man väldigt känslig för något - t ex pga egna dåliga erfarenheter - har man naturligt en lägre tröskel.

Så, för att krångla till det lite så har en normal konversation som jag haft i ett par veckor plötsligt blivit väldigt flirtig. Vi har hörts flera gånger dagligen och träffats en gång (med andra människor) men bara avhandlat vanliga ämnen. Nu vet jag varken ut eller in? Han är ju verkligen INTE min typ egentligen :confused:

Älskar Rubens hundvakt, käck tant 70 +
Hon pratade lite om min exman och hans nya fru idag. Jag är inte så nyfiken och har rätt dålig koll på dem men hon vet tydligen allt :p

Så frågade hon hur det går för mig. Öppen och ärlig som jag alltid är svarade jag att jag har ett par som jag bara ligger med, dejtar lite då och då och så han i skåne som jag berättat om innan.
Hon såg helt förskräckt ut. Men du måste ju tänka på ditt rykte!
Det är nog redan försent ändå :D

Hon är väldigt traditionell, gift med samna gubbe sen hedenhös och både mormor och farmor till en hög med ungar. Har lite svårt att förstå mina livsval o h starka motstånd mot att bilda familj men är samtidigt väldigt fascinerad :D

Bäst när jag iklädd rosa mjukisbyxor med enhörningar träffade henne i affären och hon utbrast, men Bison, du kan ju inte åka och handla i pyjamas!
:rofl::rofl::rofl:
Älskar henne :love:

:love::love::love::love::love:

Nån måste ju tänka på underhållningen i tråden! Tänk om om en av huvudpersonerna i såpan flyttade iväg - gängade sig och började leva helt vanligt hyggligt bra vardagsliv med så kallade Svenssonfasoner. Vilken förlust, då blir det att skälla på regissören!

Det kommer aldrig hända :rofl:

@Bison Har ju redan testat det. Fancy villa med man, hundar o två hästar. Min kollega trodde inte detta när en gemensam vän påpekade det för honom. Han kom o frågade mig dagen efter, "@Bison har väl inte varit gift?!" :D

Killen på hp hade svarat och skrivit typ "du har nog totalt missuppfattat mig, jag söker bara vänner här, inget annat". Och hur skulle jag ha vetat det? Tänkte jag först. Men, samtidigt, visst vi har inte skrivit nåt vad vi söker, men jag tycker nog vi skrivit lite flirtigt... jag utgår nog från att om en kille skriver till mig så är det med ett intresse för något annat än vänskap. Ska kanske ta detta som en ögonöppnare att inte göra det.... men tycker samtidigt inte det är så konstigt? Hur tänker ni?

//r
Det går ju att fylla i vad man söker på HP och en av alternativen är väl vänskap? Men han kanske har något annat ifyllt?

Stigmatiserande?
Yes! Tack! Jävla hjärna som inte ville koppla :laugh:

Nu är jag helt förvirrad. Får jag skämta om att den här killen vill bli kissad på, men alltså inte om att ”folk” vill bli kissade på? Men sen är det okej igen om jag själv uppräcker att jag gillar att bli kissad på?
Alltså du får väl skämta om vad du vill, men jag anser att det är fel att skämta om folk med kinks generellt.

Och jag, som har kinks, ser inte minsta shaming i det. Så kanske är det mycket dina egna reaktioner också? Dvs saker blandas i varandra? Är man väldigt känslig för något - t ex pga egna dåliga erfarenheter - har man naturligt en lägre tröskel.
Det tycker jag inte. Jag är snarare hyfsat okänslig för skämt, vill gärna hävda att man kan skämta om typ allt, har inga dåliga erfarenheter så sett, och det det skämtats om är inte mina kinks så det är inget personligt från min sida heller. Jag tycker bara att det är osmakligt av de orsaker jag nämnt och hade personligen inte uppskattat att bli skämtad om på det här viset om det varit mina kinks som varit på tapeten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 714
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka