Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Red_Chili Intressant statistik! Ser likadant ut här ungefär. Jag klickar kanske höger på några fler än dig, men vi verkar gå på samma saker :P
@stjarnhimmel Vad roligt!
@Hero jag undrar som @ekra sa hon rakt ut att hon inte var intresserad av dig på det sättet? Eller hon bara ville inget samma kväll? Men, även om hon inte vill mer, så hade ni väl en trevlig kväll? Det är väl värt något det också tycker jag. Allt måste inte leda nånstans.
@Bison Nu hänger jag inte med... Trodde det funkade jättebra mellan dig och polisen?

Tänkte på det @Hero skrev om att träffa/inte träffa fler åt gången, gör ni andra det? En del har jag ju sett gör det, men andra har jag mindre koll på...

//r

Jag tänker inte på om jag dejtar en eller fler samtidigt. Jag träffar de jag vill träffa när jag kan. Ibland överlappar de under perioder, ibland träffar jag bara en och ibland ingen.

För att inte bli för beroende av en person passar det mig bäst att iallafall ha flera på tråden samtidigt, om det är möjligt då.

Jag tänker inte på om jag dejtar en eller fler samtidigt. Jag träffar de jag vill träffa när jag kan. Ibland överlappar de under perioder, ibland träffar jag bara en och ibland ingen.

För att inte bli för beroende av en person passar det mig bäst att iallafall ha flera på tråden samtidigt, om det är möjligt då.

Det passar mig bra också så länge jag inte dejtar seriöst.
Nu har jag ju alltid SJ som reserv när jag känner mig uttråkad och needy :p

Det passar mig bra också så länge jag inte dejtar seriöst.
Nu har jag ju alltid SJ som reserv när jag känner mig uttråkad och needy :p

Fast jag tycker det där med att dejta seriöst är luddigt. Jag dejtar en kille som känns seriös, men inte vet jag om det kommer bli det i slutändan. Vi har setts ca 10ggr under 2-3mån. Vi umgås, har trevligt och tycker mer och mer om varandra (iallafall jag). Jag känner att jag skulle behöva minst dubbelt så mycket tid för att vara säker på att det är någon jag vill vara seriös med.

Hur vet du/ni andra om ni dejtar seriöst?

Fast jag tycker det där med att dejta seriöst är luddigt. Jag dejtar en kille som känns seriös, men inte vet jag om det kommer bli det i slutändan. Vi har setts ca 10ggr under 2-3mån. Vi umgås, har trevligt och tycker mer och mer om varandra (iallafall jag). Jag känner att jag skulle behöva minst dubbelt så mycket tid för att vara säker på att det är någon jag vill vara seriös med.

Hur vet du/ni andra om ni dejtar seriöst?

För mig är det när man kommer överens om det. Att man bara dejtar varandra, är exklusiva med sikte på ett förhållande.

Min eventuella lekkompis visade sug vara ett ärkeäckel så back to början igen. Hur svårt ska det vara att hitta en ocreepy någon att ligga med? :arghh:

Hon sa innan att hon inte ville inleda nåt då hon ska bort i 3 månader och att vi skulle träffas som vänner. Men jag hoppades väl ändå lite att de skulle kunnat bli nåt mer. Även om jag också inser att det inte är nån idé att inleda nåt nu. Men jag frågade henne sen.
Då sa hon " Tycker du är awesome! Men jag är inte den tjejen + fel tid + att du och jag inte skulle funka".
Ett råd i all välmening. LITA på att hon vet att hon inte vill nåt mer om hon säger att hon bara vill vara vänner, träffas inte i förhoppning att nåt ska hända ändå. Det är så otroligt irriterande att bli "omyndigförklarad" av män som tror att de kan få en in på deras spår om man bara träffas/whatever. Du visste redan innan vad som gällde så din besvikelse borde kunnat undvikas om du lyssnat på henne.

Jag är en känslomänniska och nej kan ju inte säga om det är hon jag vill leva med. Bara att jag fattade tycke för henne. Vilket inte händer alltför ofta när jag går på dejt.
Men med tanke på att hon ska åka bort och hennes svar så måste jag ju släppa henne och gå vidare i det känslomässiga stadiet.

Fast fatta tycke. Det är exakt det man gör för kollegor, studiekamrater, nya grannar mm som sedan blir vänner. Så vad skiljer? Om du inte börjar analysera och "snabbspola"?

För mig är dejta seriöst ovh exklusivt typ ett förstadium till förhållande. Skiljer sig eg inte mer än att man inte riktigt valt att inkludera personen lika mycket än, och officiellt vill hålla det lite mer low key. Samt att det är mindre "krav" inblandade.

Man slipper då även omgivningsreaktioner om det visar sig sas inte vara något. Slutat dejta rycker folk på axlarna åt, gjort slut och folk börjar med åh stackars och vad synd och vad hände osv

Militären ställde in ikväll... var rätt väntat ändå.
"Jag hinner inte ses ikväll"

Nåja :) håll tummarna att inte 24-åringen är för bakis på söndag. Jag behöver ligga!!

//r[/QUOTE]
@pepp Okej! Vad bra att det funkar bra! Menar du att ni är kks då, eller? :) Jag pratar ju med flera nu varav en del känns intressanta att träffa som i dejta... jag menar, det ska bli roligt om jag o vegokillen ses igen, men vi har ju trots allt bara setts en gång...
Men jag antar att det är vanligt bland dem som har tinder att träffa flera samtidigt? Det känns som om jag är otrogen^^:confused::D men jag har ju verkligen noll och inga skyldigheter mot någon det vet jag ju!

//r

Jag är ju också lite nybörjare på tinder och dejting överhuvudtaget, och känns inte helt lätt det här med hur man ska göra... Nu var ju L den första jag träffade och jag föll pladask lite som Singoalla beskrivit det, ville inte träffa några andra, och tänkte att jag är nog inte sån som kan dejta flera samtidigt, men jag visste inte riktigt hur jag skulle göra med de jag börjat prata med. Några slutade jag bara skriva till, och till några sa jag i stället som det var och "vi kanske hörs längre fram" med blandade reaktioner, ett par stycken verkade tycka jag var dum i huvet, medan andra sa "lycka till, hör gärna av dig om det inte går vägen". Så hur man än gör är det väl nån som tycker man bryter mot "reglerna".
Nu när jag träffar Konstnärskillen (ska träffa honom nu ikväll igen) känner jag inte alls på samma sätt, jag vill fortsätta tindra och träffa andra. Har speciellt en intressant som jag skrivit mycket med i några dar, (vi kan väl kalla honom Skägget, för han har lite konstigt skägg på bilden) och vi bestämde just att vi ska ta en öl vid tillfälle.

Konstnärskillen steg lite i graderna efter vår heta tiominutersdejt häromdan, och jag längtar efter honom nu. Men om det är bara kåthet och bekräftelse det handlar om eller något mer, det är jag väldigt osäker på. Vore jag säker vore det lättare att vara ärlig, och t.ex. säga att jag vill bara vara kk, men nu känns det lite snurrigt.

Skägget var en match som låg och vilade oskriven nån vecka, då han hade väldigt liten presentation och jag tyckte inte han såg ut riktigt som min typ, men så skrev jag nån rad i alla fall, och det visade sig bli en väldigt intressant konversation som flutit på. Han har spännande bakgrund och intressen, och nån glimt i ögat på bilderna som jag gillar. Så vi får se vad som händer där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka