Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
@pepp Okej! Vad bra att det funkar bra! Menar du att ni är kks då, eller? :) Jag pratar ju med flera nu varav en del känns intressanta att träffa som i dejta... jag menar, det ska bli roligt om jag o vegokillen ses igen, men vi har ju trots allt bara setts en gång...
Men jag antar att det är vanligt bland dem som har tinder att träffa flera samtidigt? Det känns som om jag är otrogen^^:confused::D men jag har ju verkligen noll och inga skyldigheter mot någon det vet jag ju!

@Bison Okej!

//r

@pepp Okej! Vad bra att det funkar bra! Menar du att ni är kks då, eller? :) Jag pratar ju med flera nu varav en del känns intressanta att träffa som i dejta... jag menar, det ska bli roligt om jag o vegokillen ses igen, men vi har ju trots allt bara setts en gång...
Men jag antar att det är vanligt bland dem som har tinder att träffa flera samtidigt? Det känns som om jag är otrogen^^:confused::D men jag har ju verkligen noll och inga skyldigheter mot någon det vet jag ju!

@Bison Okej!

//r

Jo kks. 24 åringen ska jag på bio med på söndag dock :)

@Red_Chili Intressant statistik! Ser likadant ut här ungefär. Jag klickar kanske höger på några fler än dig, men vi verkar gå på samma saker :P
@stjarnhimmel Vad roligt!
@Hero jag undrar som @ekra sa hon rakt ut att hon inte var intresserad av dig på det sättet? Eller hon bara ville inget samma kväll? Men, även om hon inte vill mer, så hade ni väl en trevlig kväll? Det är väl värt något det också tycker jag. Allt måste inte leda nånstans.
@Bison Nu hänger jag inte med... Trodde det funkade jättebra mellan dig och polisen?

Tänkte på det @Hero skrev om att träffa/inte träffa fler åt gången, gör ni andra det? En del har jag ju sett gör det, men andra har jag mindre koll på...

//r

Jag dejtar ju knappt utan hänger mer casual. Det brukar vara 3-4 i olika omlopp. Om jag dejtade någon seriöst och det kändes väldigt bra så hade jag nog inte träffar andra dock. Möjligtvis något ons men inte gått på planerade dejter.

Vaddå "shit happens?" Sa hon att hon inte är intresserad av dig "på det sättet?" Eller är det din egen slutsats utifrån att hon inte spontant kramade dig först?

Det verkar väl jättelovande låter det ju som, alltså att ni klickade så bra? Om du gillar henne så håll kontakten medan hon är borta och ses igen när hon kommer tillbaka?

Hon sa innan att hon inte ville inleda nåt då hon ska bort i 3 månader och att vi skulle träffas som vänner. Men jag hoppades väl ändå lite att de skulle kunnat bli nåt mer. Även om jag också inser att det inte är nån idé att inleda nåt nu. Men jag frågade henne sen.
Då sa hon " Tycker du är awesome! Men jag är inte den tjejen + fel tid + att du och jag inte skulle funka".

@Red_Chili Intressant statistik! Ser likadant ut här ungefär. Jag klickar kanske höger på några fler än dig, men vi verkar gå på samma saker :P
@stjarnhimmel Vad roligt!
@Hero jag undrar som @ekra sa hon rakt ut att hon inte var intresserad av dig på det sättet? Eller hon bara ville inget samma kväll? Men, även om hon inte vill mer, så hade ni väl en trevlig kväll? Det är väl värt något det också tycker jag. Allt måste inte leda nånstans.
@Bison Nu hänger jag inte med... Trodde det funkade jättebra mellan dig och polisen?

Tänkte på det @Hero skrev om att träffa/inte träffa fler åt gången, gör ni andra det? En del har jag ju sett gör det, men andra har jag mindre koll på...

//r

Jag dejtar bara en i taget. Jag blir för känslomässigt fäst vid personen som jag träffar så jag är inte intresserad av andra. Men hade jag inte blivit så "fast" så hade jag försökt dejta åtminstone två samtidigt. Tänker att det kan vara enklare att vara lite "objektiv" när man träffar två olika personer. Att man enklare kan försöka se hur man faktiskt skulle funkar ihop personlighetsmässigt och i vardagen. Inte bara bli blind av kärleken (som tex jag lätt blir :p).

@pepp Okej, vad trevligt! :)
@Singoalla Hmm, fast vart går gränsen för att dejta och hänga casual? Och när hade du slutat träffa andra? Efter att ni träffats hur många gånger?

//r

Jag tar snacket efter några dejter och säger att jag inte letar efter något seriöst :) Så funkar det oftast. När jag träffade M innan sommaren föll jag dock handlöst direkt och dumpade alla andra samma vecka. Det fanns bara han. Jag hoppas att det händer igen!

@Gotthard Det låter klokt! Men stänger du av allting med alla andra då när de träffat någon en gång och märkt att där kan finans något? Eller du träffar dejten ett par ggr först...?
@Singoalla Okej :) Men skriver du nåt på tinder osv vad du söker också eller nej? Låter härligt att falla sådär, men det tråkigt det inte höll (hängde inte med så mycket i dejtingtråden när du träffade honom)?

Haha, jag kan diskutera och vrida och vända på allt i oändlighet, ni får säga till om ni blir trötta på mig ;)

//r

@Gotthard Det låter klokt! Men stänger du av allting med alla andra då när de träffat någon en gång och märkt att där kan finans något? Eller du träffar dejten ett par ggr först...?
@Singoalla Okej :) Men skriver du nåt på tinder osv vad du söker också eller nej? Låter härligt att falla sådär, men det tråkigt det inte höll (hängde inte med så mycket i dejtingtråden när du träffade honom)?

Haha, jag kan diskutera och vrida och vända på allt i oändlighet, ni får säga till om ni blir trötta på mig ;)

//r

Jag tycker att det är svårt att specificera vad jag söker. Min grundinställning är att jag inte söker något seriöst, men att jag dejtar för att ha trevliga romanser, häng och ligg. Därför är jag inte så värst öppen för något seriöst och letar inte efter den typen av kvaliteter i män när jag dejtar. Samtidigt så har det ju uppenbarligen hänt, vid två tillfällen nu, att jag fallit handlöst. Blivit helt blind av kärlek. Då vill jag ju inte att han ska tro att jag inte vill något seriöst. Så med andra ord kan man säga att jag är öppensinnad. Jag faller sällan, men det händer.

M visade sig vara en riktig douche. Jag föll för någon form av drömbild jag hade av honom och försökte hålla kvar vid den så länge jag kunde. Men han är självisk och självupptagen. Den andre var nog mitt livs kärlek, som det känns idag. Många sa att jag tog förhastade beslut och att jag bara var förvirrad efter uppbrottet med mitt ex. Att han inte var min typ. Men än idag kan jag nog säga att han var en av mina stora kärlekar i livet. Han dumpade mig dock för en annan och inget har nog någonsin gjort så ont tror jag.

Jag tycker att det är svårt att specificera vad jag söker. Min grundinställning är att jag inte söker något seriöst, men att jag dejtar för att ha trevliga romanser, häng och ligg. Därför är jag inte så värst öppen för något seriöst och letar inte efter den typen av kvaliteter i män när jag dejtar. Samtidigt så har det ju uppenbarligen hänt, vid två tillfällen nu, att jag fallit handlöst. Blivit helt blind av kärlek. Då vill jag ju inte att han ska tro att jag inte vill något seriöst. Så med andra ord kan man säga att jag är öppensinnad. Jag faller sällan, men det händer.

M visade sig vara en riktig douche. Jag föll för någon form av drömbild jag hade av honom och försökte hålla kvar vid den så länge jag kunde. Men han är självisk och självupptagen. Den andre var nog mitt livs kärlek, som det känns idag. Många sa att jag tog förhastade beslut och att jag bara var förvirrad efter uppbrottet med mitt ex. Att han inte var min typ. Men än idag kan jag nog säga att han var en av mina stora kärlekar i livet. Han dumpade mig dock för en annan och inget har nog någonsin gjort så ont tror jag.

Nyfiken, brukar du berätta att du inte vill ha något seriöst efter att ni legat eller gör du det innan du ligger med dom du träffar ?

@strawberrysylt De flesta håller jag bara en lätt kontakt med så då brukar jag inte säga något förrän det kanske blir mer seriöst med den jag träffar.

Som nu tex, jag pratar med 2 supertrevliga killar som bor en bit bort från mig men vi pratar bara vänskapligt. Dom har velat ses och frågat vad jag söker, men jag har sagt nej till att ses (kanske senare) och att jag inte söker något seriöst just nu. Om jag nu skulle fortsätta träffa hårdrockaren och vi skulle börja ses seriösare och det skulle bli typ "vi är inte ihop men vi träffar inte andra" så skulle jag nämna till de andra två att jag träffar någon just nu, för att vara schysst och jag tänker att jag själv skulle uppskatta den ärligheten från någon annan.

Jag orkar inte ha flera «på g» samtidigt, hinner knappt skriva med/träffa en i taget...!

Senaste meddelandet på Tinder från snyggingen: (orkar inte översätta, ni får fråga om ni inte fattar norskan)

Du var pen da! Jeg kunne slåss med en løve i et lukket bur, med hendene i håndjern på ryggen og en steikespade teipet fast til pannen som eneste våpen. Bare for en grandiosa-date med deg over skype med modem-oppkobling :cool:

Jag bara: WTF?!? :confused: O_o :rofl:

Jag orkar inte ha flera «på g» samtidigt, hinner knappt skriva med/träffa en i taget...!

Senaste meddelandet på Tinder från snyggingen: (orkar inte översätta, ni får fråga om ni inte fattar norskan)

Du var pen da! Jeg kunne slåss med en løve i et lukket bur, med hendene i håndjern på ryggen og en steikespade teipet fast til pannen som eneste våpen. Bare for en grandiosa-date med deg over skype med modem-oppkobling :cool:

Det där var något av det roligaste jag läst på länge :rofl::rofl::rofl:

Vad svarade du? :p

@Alexandra_W Tack för svaret :)
@Singoalla Vad skönt det lät med "trevliga romanser, häng och ligg"! Jag har nog fastnat i att antingen så ligger man bara eller så söker man något seriöst. :/ Har du (eller någon av er andra) träffat någon på en dejtingssida som blivit en kompis? :)
Vad tråkigt med M.. och din andra kärlek, det minns jag tror jag att du skrivit om här på buke. :/
@Gotthard Okej, ja men precis :) Jag funderade på om jag skulle skriva till pulkakillen att jag skulle träffa vegokillen. Men då sa min kompis att nä, det behöver du väl inte. Men, jag tänker att skulle det bli mer seriöst (jag vet ju inte hur många vegokillen skriver med/träffar heller) så talar jag om det förstås. Men, jag tror jag har en bild av att många är så hårdkokta när det gäller dejting, men det är de kanske inte alls egentligen :p.

Haha, känns som jag har fått riktiga I-landsproblem nu som fått flera stycken att skriva med :D

@sorbifolia Haha, jag fattar ingenting :D

//r

Du måste vara något alldeles enastående!

Hon sa innan att hon inte ville inleda nåt då hon ska bort i 3 månader och att vi skulle träffas som vänner. Men jag hoppades väl ändå lite att de skulle kunnat bli nåt mer. Även om jag också inser att det inte är nån idé att inleda nåt nu. Men jag frågade henne sen.
Då sa hon " Tycker du är awesome! Men jag är inte den tjejen + fel tid + att du och jag inte skulle funka".
Ta det nu piano! Hon vill inte rusa in i något och märker nog att du har lätt för det. Ta det lite lugnt och börja i rätt ände för en gångs skull. Lägga band på dig, som de äldre sa.
Sådana förhållande som det rusas in i tycks vara de som fortare går i stöpet när ruset är över - om man nu ska prata om att lägga energi på saker som sedan känns meningslösa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka