Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, är det då en bättre insats för ett liv enligt önskemålen att göra slut, än att fortsätta?
Den avvägningen, och liknande, tror jag är oerhört vanligt förekommande i alla de fall där någon uppfattar att en partner inte till 100% uppfyller ens önskningar. Jag gissar att sådana relationer är ganska få, och att de flesta människor i parrelationer mer eller mindre medvetet kompromissar kring små (ofta) eller stora (mer sällan) skiljaktigheter. I somliga fall känner ena eller båda parterna att måluppfyllnaden är så låg att man hellre avslutar relationen och siktar på att hitta en annan partner, i andra fall gillar man helt enkelt läget.
Om man nu specifikt tänker på distansförhållanden/särboskap så tror jag fortfarande att det finns många grader av kompromissande. Hade jag bott i Örgryte så hade jag förmodligen haft lättare att kompromissa med särboskap om partnern bodde i Kålltorp än om h*n bodde i Trollhättan. Bor man i Örgryte och Kålltorp kanske man kan ses många gånger i veckan, även på vardagar. Svårare om en bor i Trollhättan. Eller Luleå. Eller Kuala Lumpur. Då vill det nog till att plusvågskålen är alldeles oerhört full. Eller att man av någon anledning känner som du antyder, att man kanske inte kan hitta en bättre relation ändå.
Hur många kandidater existerar ens, oavsett om du nu råkar hitta dem eller ej?
Nej, den frågan kan man förstås ställa sig. Det är väl i grunden samma fråga som alla som dejtar ställer sig, tror jag. Är detta den bästa för mig, eller skall jag släppa tillbaks henom i sjön och fiska vidare? Vilka är mina odds? Plus och minus? Är jag tillräckligt attraherad?

Wohoo, fått svar från vegokillen :):) Han hade velat/kunnat ses i helgen, men då kan tyvärr inte jag. Han kunde även nästa helg och då hade jag också kunnat, men dit är det ju en evig tid :p ska fråga om han inte kan någon vardag i veckan som kommer...

Som svar på frågan om varför han vill ha barn så svarade skoterkillen att han " har väl alltid gillat barn"... baha, jag vill nog ha någon som iallafall funderat liiiite mer på frågan och inte bara blint följer normen...

//r

Jag som svept höger på flera idag och tänkte att det vore bra att räkna nu när jag tydligen är positiv... :angel:

100 pers orkade jag kolla på tinder. 3 höger, 97 vänster.
Av dem skrev 18st sin längd. 42 pers skrev mer än 1 mening i sin presentation. 4 hade spännisbilder. 7 hade enbart en bild. 1 posade framför "häftig bil" (Nissan GT-R, hade hellre tagit bilen än mannen...). 30 hade bara ansiktsbilder. 1 hade ingen bild med synligt ansikte.

Jag som helt lagt ner allt vad dejtande heter blev nyss tillfrågad om jag vill ut och dricka öl nån kväll och tillfrågad av en annan om jag träffat någon från nätet. De är trevliga men jag tycker det är mest jobbigt att försöka hitta nån tid som passar, jag är rätt nöjd med att inte bry mig om karlar just nu. Jag är inte så säker på att jag är intresserad att träffa någon alls faktiskt utan störande inslag.

Jag har inte svarat nån av dem då jag inte bestämt mig hur jag ska göra än. Tror det är bäst att sova på saken. :grin:

Well, just nu så hatar jag allt med dejting :( . Jag matchade med en tjej och nyfiken som jag är brukar jag leta upp na på facebook. När jag sökte så fick jag upp en annan tjej med samma namn. Som såg så söt och trevlig ut på bilderna. Så jag tänkte, ska jag eller ska jag inte ? Jag chansade och skickade iväg ett mail... och till min stora förvåning svara hon! Sen dess har vi skrivit till varann nån stopp i 3 dagar. Första dan skrev vi till halv 4 på natten fast vi båda skulle upp och jobba. Andra dan börja jag hinta om hon ville träffas kanske? Och ja hon lät inte främmande. Tredje dagen så släpper hon bomben... Hon ska utomlands på språkkurs i 3 månader veckan därpå. Men ja jag tänkte vi borde ju träffas iaf när vi pratat såhär mkt med varann. Sagt och gjort så gick vi ut och åt, sen bestämde vi oss för att åka å bowla efteråt. Hur kul somhelst hade vi ! Jag skjutsa hem henne och hon fråga om jag ville följa med in. Vi hade mysigt och lyssna på musik. När jag skulle gå så gick hon inte självmant fram och gav kram hejdå. Så jag fråga om det är okej att ge en hejdå kram. Då fick jag en ! Men det kändes inte roligt. Jag ville mer och de visade sig att hon bjöd in mig för att hon tyckte vi hade så trevligt. Men hon var inte intresserad av mig på de viset :(.
Till saken hör att jag haft 3 andra dejter på gång. Men ingen av dom har känts intressant sen jag började prata med den här tjejen. Så jag har inte svara dessa. Sen vill jag inte träffa flera åt gången. Nu vet jag inte vad jag vill längre... :( . Hon var jättesöt och hade den sötaste rösten och så trevlig. Aja , shit happens me :(. Brukar va så att den jag vill ha inte vill ha mig...

Well, just nu så hatar jag allt med dejting :( . Jag matchade med en tjej och nyfiken som jag är brukar jag leta upp na på facebook. När jag sökte så fick jag upp en annan tjej med samma namn. Som såg så söt och trevlig ut på bilderna. Så jag tänkte, ska jag eller ska jag inte ? Jag chansade och skickade iväg ett mail... och till min stora förvåning svara hon! Sen dess har vi skrivit till varann nån stopp i 3 dagar. Första dan skrev vi till halv 4 på natten fast vi båda skulle upp och jobba. Andra dan börja jag hinta om hon ville träffas kanske? Och ja hon lät inte främmande. Tredje dagen så släpper hon bomben... Hon ska utomlands på språkkurs i 3 månader veckan därpå. Men ja jag tänkte vi borde ju träffas iaf när vi pratat såhär mkt med varann. Sagt och gjort så gick vi ut och åt, sen bestämde vi oss för att åka å bowla efteråt. Hur kul somhelst hade vi ! Jag skjutsa hem henne och hon fråga om jag ville följa med in. Vi hade mysigt och lyssna på musik. När jag skulle gå så gick hon inte självmant fram och gav kram hejdå. Så jag fråga om det är okej att ge en hejdå kram. Då fick jag en ! Men det kändes inte roligt. Jag ville mer och de visade sig att hon bjöd in mig för att hon tyckte vi hade så trevligt. Men hon var inte intresserad av mig på de viset :(.
Till saken hör att jag haft 3 andra dejter på gång. Men ingen av dom har känts intressant sen jag började prata med den här tjejen. Så jag har inte svara dessa. Sen vill jag inte träffa flera åt gången. Nu vet jag inte vad jag vill längre... :( . Hon var jättesöt och hade den sötaste rösten och så trevlig. Aja , shit happens me :(. Brukar va så att den jag vill ha inte vill ha mig...
Vaddå "shit happens?" Sa hon att hon inte är intresserad av dig "på det sättet?" Eller är det din egen slutsats utifrån att hon inte spontant kramade dig först?

Det verkar väl jättelovande låter det ju som, alltså att ni klickade så bra? Om du gillar henne så håll kontakten medan hon är borta och ses igen när hon kommer tillbaka?

Aja , shit happens me :(. Brukar va så att den jag vill ha inte vill ha mig...

Rätt vanligt fenomen tyvärr bland oss singlar. Jag har precis insett att jag har känslor för en person som är totalt ointresserad av mig (utanför sängen då). Skrev till honom och chansade om han ville ses, han svarade ett dygn senare att han inte kunde. Jag svarade direkt. Han svarade ett dygn senare igen..

Ja ja, bara upp i sadeln igen. Bra att du chansade, bättre lycka nästa gång! Samma gäller mig.

@Red_Chili Intressant statistik! Ser likadant ut här ungefär. Jag klickar kanske höger på några fler än dig, men vi verkar gå på samma saker :P
@stjarnhimmel Vad roligt!
@Hero jag undrar som @ekra sa hon rakt ut att hon inte var intresserad av dig på det sättet? Eller hon bara ville inget samma kväll? Men, även om hon inte vill mer, så hade ni väl en trevlig kväll? Det är väl värt något det också tycker jag. Allt måste inte leda nånstans.
@Bison Nu hänger jag inte med... Trodde det funkade jättebra mellan dig och polisen?

Tänkte på det @Hero skrev om att träffa/inte träffa fler åt gången, gör ni andra det? En del har jag ju sett gör det, men andra har jag mindre koll på...

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka