Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sa ju visserligen inte nej. Vad jag minns.. hela den kvällen är rätt svart.

Men han borde ju sett hur påverkad jag var och inte passat på då.
Åh vad jag önskar att jag såg påverkad ut när jag är full!! Jag har haft minnesluckor och folk har trott att jag varit spiknyckter :cautious:

Om jag inte kan se en gemensam framtid gestalta sig i linje med mina önskningar och preferenser... så ja, då skulle jag antagligen avveckla förhållandet (eller avstå från att gå in i det).
I praktiken tror jag att det beror litet grann på hur långt bort en bit bort är, och hur länge särbostadiet pågår. Om personen bor några kvarter bort i samma stad så vore problemet säkert hanterbart, det skulle kanske gå att bo växelvis i de båda hemmen, men jag skulle ändå uppleva det som en suboptimal kompromisslösning. Bor den andra personen några timmar bort med bil så blir begränsningarna tydligare och det blir svårt att ha något annat än en ren helgtillvaro med de upplevda nackdelar jag nämnde.
Ja, jag förstår hur du känner kring nackdelarna. Det jag tänker på är nog att singellivet inte heller verkar vara i linje med dina önskemål (fullt begripligt), och varken du eller någon som vi då antar att du nu har ett förhållande med, är flyttbara. Ja, är det då en bättre insats för ett liv enligt önskemålen att göra slut, än att fortsätta?

Tex hur troligt är det att någon (minst lika) bra kandidat dyker upp och som dessutom vill flytta till dig? Hur många kandidater existerar ens, oavsett om du nu råkar hitta dem eller ej?

Göra slut framstår för mig som riskabelt i ett sådant fall.

Jag sa ju visserligen inte nej. Vad jag minns.. hela den kvällen är rätt svart.

Men han borde ju sett hur påverkad jag var och inte passat på då.

Ett inlägg så gott som något kring samtyckeslagstiftningen. Även om jag också inser de juridiska svårigheterna.

Och även om sensmoralen i detta tyvärr inte biter på vissa. Nämligen de som verkligen inte vill ta till sig signalvärdet i att ett otvetydigt samtycke måste vara a och o för att inte gå över gränsen till en kriminell handling.

Men enligt beskrivningen kan det ju iofs redan vara fråga om en kriminell handling.

(ursäkta OT och inget specifikt kring dejting i detta inlägg, hade bara ett behov av att uttrycka min bedrövelse rent allmänt. Vilket nu är gjort.)

Nehepp, han förstod uppenbarligen inte mitt spydiga svar. Fick tillbaka: "-Du ser ut som min nästa dejt!" :banghead:
Han hade nog skrivit så oavsett vad jag än hade svarat och om det är något som är en rejäl turn-off så är det män som kommer med "roliga" oneliners som raggningsreplik.

Snyggingen jag skriver med kör samma linje - "roliga" raggningsrepliker som särkert ska uppfattas som smickrande. Om han inte såg så bra ut (på bild iaf) skulle jag inte orka skriva med honom... :p Men jag ger honom lite slack pga hans ålder, endast 27 år så han kanske inte lärt sig än hur kvinnor uppskattar att bli tillskrivna. :idea:

Ska träffa hårdrockaren imorgon :) vi har hittills bara träffats hemma hos honom , så jag frågade om vi skulle åka och käka i stan. Har inte fått nått svar ännu :p

Tänker att det kan vara kul/intressant att umgås i olika miljöer för att se hur personen är då. Jag är rätt social och skulle nog inte funka så bra med någon som bara vill umgås på hemmaplan.

Snyggingen jag skriver med kör samma linje - "roliga" raggningsrepliker som särkert ska uppfattas som smickrande. Om han inte såg så bra ut (på bild iaf) skulle jag inte orka skriva med honom... :p Men jag ger honom lite slack pga hans ålder, endast 27 år så han kanske inte lärt sig än hur kvinnor uppskattar att bli tillskrivna. :idea:

Haha, avtändande är ju bara förnamnet! Jag undrar dock när män rent generellt ska lära sig hur man tar kontakt på ett trevligt sätt. Jag får då och då mail från 50+-are som gääärna vill träffas och mysa. :wtf:

@pepp Men vilken idiot! :devil:
@corzette Oj, snabba ryck! Vad roligt att det känns så bra!
@Zinfernia haha, vad utvald och speciell du måste känna dig... :p

//r

Verkligen, känns som att jag har haft en otrolig tur eftersom han valde att skriva till just mig:angel:

@pepp Så kul! Jag har funderingar på något sånt jag också, att träffa vänner och hitta på något den dagen, den handlar ju inte bara om dem som är i ett förhållande, kan ju lika gärna handla om familj och vänner tycker jag :)

//r

Matchade med en ny kille på tinder igår, såg att nån annan hade en poolkille, så vi kan kalla honom här för badkillen då ;) Han har en bild där han badar i en såndär plastpool för barn, jag gillar! :P Han skrev idag, jag skrev tbx o han svarade nu dirr...

Smsade nyss pulkakillen, har skrivit till skoterkillen och vegokillen har fortf inte svarat... :S... funderar på å sluta skriva med hp-killen, hade velat se bild innan jag ger ut mitt telnr o han ville skicka bild på mms, har ingen bild på hp... hmm....

//r

Själv bryr har mig inte alls om att jag är singel på alla hjärtans dag.
De tillfällen jag tycker är trist är snarare om man ska på en tillställning där jag bara känner tex värdparet såsom öppet hus vid födelsedag. Då tycker jag det är trist för det blir jag som singel som måste hitta folk och prata med. många par kan jag tycka är dåliga på att bjuda till utan ska ofta hålla sig till sig själva. För mig är det märkligt då man inte gör så bland mina vänner och familj utan man försöker bjuda in folk till samtalet.
En intressant sak är att när jag hade passerat 30 började jag plötsligt känna att det kändes märkligt att komma själv till bröllop dop etc. Jag tror det var för att jag då började få frågor kring om man själv hade familj, sambo etc.

Den dagen har jag inte tänkt på sen gymnasiet och roskommittén sprang runt på skolan :rofl:

Fyfan, ROSKOMMITTÉN. När jag gick i åttan blev jag tillsammans med skolans absolut snyggaste och mest eftertraktade kille. Svävade på jävla moln alltså, förstod ingenting eller varför han hade "valt mig". Efter ett par veckor dumpar han mig i skolans café, åh, var helt förstörd ofc eftersom han var min och allas dream boy.

Efter ytterligare ett par veckor skulle dessa jävla rosor delas ut och vem dyker upp som utdelare i min klass, om inte han?!

MED EN ROS MED MITT NAMN PÅ.
Trodde han, jag och alla andra.
Tills jag ser att det är fel efternamn.

Där stod jag och trodde att jag hade fått min triumf, framför ögonen på honom. Men icke. Skammen alltså. Alla skratta. Ville DÖ.

Jävla påhitt med roskommitté! :rage: :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka