Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ingen dejt i helgen då poolkillen skulle jobba. Nu har vi bestämt lördag istället :)

Är segt att det ska vara så svårt att lyckas träffas, trots att vi bor rätt nära varandra. Men hoppas det blir trevligt på lördag iaf!

Jag skulle ju lägga ner nätdejtande och kanske ffa Tinder i höstas men så gick jag på några dejter med en snubbe därifrån som var jättebra på de allra flesta vis men där jag helt enkelt inte var intresserad. I allmänhet har jag också efter en sjukt stressig höst inte mått så himla bra vilket förstärker precis vartenda ett av mina hjärnspöken, vilket inte direkt underlättar. Så jag har fortsatt men är tillbaka i att inte tycka om forumet eller hur man ska säga.

Just nu sitter jag och mina hjärnspöken och ångestar över att en ytligt bekant hittat min profil på en dejtingsida, men inte skrivit eller gillat något.

Är verkligen bra på det här med dejting. Fyfan vad bra det vore om jag var helt nöjd med att vara singel istället. :p

Förstår! Frågan är ju då vad som räknas till OT och inte? Att personer som dejtar diskuterar huruvida de tänker sig sambo eller särbo i framtiden, i en dejtingtråd?
Kanske när personer som inte dejtar diskuterar saken? <-- OBS! Ett försök till pik, och skämt.

Men alldeles oavsett så känner jag att "säsong 15 av Datingtråden" har spårat ur. Iallafall de fyra första episoderna (sidorna) vilket är så långt jag kommit nu. Jag tycker att karaktärerna blivit svåra att följa eftersom det blir så mycket off topic. Jag tyckte att de tidigaste säsongerna var bäst, det var lättare att följa med i handlingen och därmed mer spännande. Men manusförfattarna kanske rycker upp sig igen och återvänder till storyn. De brukar ju göra det. Så jag slutar inte följa serien, men snabbspolar mer än vanligt.

Haha, ikväll är stubinen kort. Man i 40-årsåldern skickar mail; "Vet du vem du är lik?". Han har inga bilder och ingen presentation, helt ointressant med andra ord.
"Ja, en dålig dag kan jag lätt misstas för valfri medlem av familjen Adams." skrev jag tillbaka. Hoppas han tog det bokstavligt och ger upp.

Funderat lite över musikern, om varför jag träffar hen egentligen. Jag trodde ett tag att det skulle kunna utvecklas till något annat, något som är lite djupare. Dock börjar jag förstå mer och mer att det nog inte kommer göra det, hen är trots sin fantastiska musikalitet inte någon vidare djup person.
Missförstå mig inte där, alla människor har ett djup, men endel är mer intresserad av det än andra. Musikern verkar inte vara intresserad av djupa samtal, så vill vida de inte handlar om musik. Jag är dock långt ifrån musikalisk, så har lite svårt att hänga med där.

Jag trodde att jag skulle bli nöjd av att ha det trevligt och roligt, men jag trivs nog bättre med människor som kan gå vidare ifrån sin skämtsamma sida till någon mer allvarligt. Var nog fördomsfull ett tag och tänkte "Hen jobbar med konst, hen måste ha ett djupare allvar i sig som vill komma ut", men var inte så enkelt.
Önskar att vi hade kunnat passa varandra lite bättre, jag gillar trots allt att umgås med musikern.

Tror vi båda inser att vi inte klickar helt dock, så känns okej att ses ändå. Jag behöver nog inte bara allvarligt djup, utan även ha lite kul ibland.

@Masqueradee Det där tycker jag är intressant! Kommer du att säga ifrån att du inte vill bli kallad för det? När isf? Eller låta det passera? Jag frågar eftersom pulkakillen gärna svänger sig med olika smeknamn, varav en del känns gulliga, medan ett (flickan) jag inte vill bli kallad då mitt ex sa det och jag inte vill bli kallad flicka, jag är vuxen... har dock inte sagt något om det...

//r

@Masqueradee Det där tycker jag är intressant! Kommer du att säga ifrån att du inte vill bli kallad för det? När isf? Eller låta det passera? Jag frågar eftersom pulkakillen gärna svänger sig med olika smeknamn, varav en del känns gulliga, medan ett (flickan) jag inte vill bli kallad då mitt ex sa det och jag inte vill bli kallad flicka, jag är vuxen... har dock inte sagt något om det...

//r
Det här är en kille som jag knappt skrivit med, som när jag skrev att vi inte känner varandra så bra skickade ett meddelande med ”hur ska vi lösa det då? Här är mitt nummer i alla fall( okänt såklart) bejb”.
Har absolut inget emot smeknamn eller så annars, men när man absolut inte känner varandra, inte ens träffats, känns det lite konstigt.
Sen avskyr jag i och för sig när folk kallar varandra för älskling, men det har nog mer med min stora avundsjuka att göra egentligen ^^

Ehhh? :confused:. Sa jag det?
Men skit i det då.
Inget som stör mig men som sagt ingen jag vill vara tillsammans med heller. Goodbye.
Du skrev att bryr man sig inte mer så ska man vara singel. Jag förklarar att det handlar inte om att inte bry sig. Dvs att om det var min sambo som hade dött i busken, så hade hen inte gjort det för att jag inte brydde mig tillräckligt.

Men nej jag vill inte vara tillsammans med dig heller så där är vi överens :up:

@strawberrysylt
Jag vänder mig mot strömmen och vill inte vara särbo, åtminstone inte på längre sikt. Helt enkelt eftersom jag värdesätter det där vardagslivet tillsammans, att laga mat och äta tillsammans, att somna, sova och vakna tillsammans, att bolla någonting - vad som helst - och få svar, att pilla med hus eller trädgård tillsammans. Eller att pyssla med helt olika saker på varsitt håll medan en puss bara är några sekunder bort.
I den bästa av världar har jag vardagen tillsammans med min partner medan helgerna kan tillbringas antingen tillsammans eller med egna aktiviteter. Som särboskapet, distansförhållandet, eller vad det kan kallas manifesterar sig för mig idag så är vardagarna genomgående isär medan helgerna i praktiken genomgående blir tillsammans. Då känns det känns som en större sak att t ex välja bort en tillsammanslördag för att göra något på egen hand, än det hade varit om vi även haft vardagarna tillsammans.
Jag blir lite nyfiken. Jag var särbo de första tio åren med min nuvarande, sen fick vi för oss att bo ihop. Fast vi bodde inom gångavstånd från början.

Men om nu en person du vill leva med bor en bit bort och inte vill flytta, och du vill inte heller flytta. Vad gör du då? Dumpar av det skälet?

Funderat lite över musikern, om varför jag träffar hen egentligen. Jag trodde ett tag att det skulle kunna utvecklas till något annat, något som är lite djupare. Dock börjar jag förstå mer och mer att det nog inte kommer göra det, hen är trots sin fantastiska musikalitet inte någon vidare djup person.
Missförstå mig inte där, alla människor har ett djup, men endel är mer intresserad av det än andra. Musikern verkar inte vara intresserad av djupa samtal, så vill vida de inte handlar om musik. Jag är dock långt ifrån musikalisk, så har lite svårt att hänga med där.

Jag trodde att jag skulle bli nöjd av att ha det trevligt och roligt, men jag trivs nog bättre med människor som kan gå vidare ifrån sin skämtsamma sida till någon mer allvarligt. Var nog fördomsfull ett tag och tänkte "Hen jobbar med konst, hen måste ha ett djupare allvar i sig som vill komma ut", men var inte så enkelt.
Önskar att vi hade kunnat passa varandra lite bättre, jag gillar trots allt att umgås med musikern.

Tror vi båda inser att vi inte klickar helt dock, så känns okej att ses ändå. Jag behöver nog inte bara allvarligt djup, utan även ha lite kul ibland.

Jag är som dig och har samma grej med killen jag dejtar. För mig blir det tråkigt och ointressant i längden.

Så du tänker att ni fortsätter ses men inte seriöst? Har ni prata om det?

Träffade mitt kk ikväll. Var inte jättenöjd efteråt. Han skulle helt plötsligt börja tjata om något jag tidigare sagt att jag inte kan/vill göra :meh:.
Har inte lust att träffa honom på ett bra tag nu.

Fattar precis vad du menar! Det där djupet tänker jag ofta på, särskilt tidigare med dejten, då jag kände att det saknades (kanske fortfarande gör..).

Jag är som dig och har samma grej med killen jag dejtar. För mig blir det tråkigt och ointressant i längden.

Så du tänker att ni fortsätter ses men inte seriöst? Har ni prata om det?
Nej, inte pratat om det. Men jag är rätt säker på att hen känner detsamma. Men å andra sidan så kan det trots allt ändå dyka upp en djupare sida med tiden, jag är inte otålig. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18