Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ta det nu piano! Hon vill inte rusa in i något och märker nog att du har lätt för det. Ta det lite lugnt och börja i rätt ände för en gångs skull. Lägga band på dig, som de äldre sa.
Sådana förhållande som det rusas in i tycks vara de som fortare går i stöpet när ruset är över - om man nu ska prata om att lägga energi på saker som sedan känns meningslösa.

Absolut, går ju inte att göra annat då hon nu reser bort i 3 månader. Men med det svaret så kommer jag ju inte sitta och vänta på henne heller.

Absolut, går ju inte att göra annat då hon nu reser bort i 3 månader. Men med det svaret så kommer jag ju inte sitta och vänta på henne heller.
Tja - stressa vidare du. Just denna har du måhända redan sumpat men till en del får jag känslan av att en bidragande del i det är att du verkar ha så bråttom. Lär dig av det och fundera på hur du tänker, kan hända du behöver tänka om lite här och var.

Tja - stressa vidare du. Just denna har du måhända redan sumpat men till en del får jag känslan av att en bidragande del i det är att du verkar ha så bråttom. Lär dig av det och fundera på hur du tänker, kan hända du behöver tänka om lite här och var.
Du kanske har rätt...
Antar att det har med mitt senaste förhållande att göra. Där allting gick väldigt fort!
Men alla förhållanden börjar väl inte med att båda blir storm förälskade vid första ögonkastet...

Du kanske har rätt...
Antar att det har med mitt senaste förhållande att göra. Där allting gick väldigt fort!
Men alla förhållanden börjar väl inte med att båda blir storm förälskade vid första ögonkastet...

Här tror jag du har en viktig insikt! Många bra och långvariga förhållanden börjar faktiskt med vänskap. :)

Om inte annat, så kanske du kan bli tryggare på att umgås med tjejer om du får några tjej-kompisar, vilket kommer göra det lättare för dig med datingen också. :)

Här tror jag du har en viktig insikt! Många bra och långvariga förhållanden börjar faktiskt med vänskap. :)

Om inte annat, så kanske du kan bli tryggare på att umgås med tjejer om du får några tjej-kompisar, vilket kommer göra det lättare för dig med datingen också. :)
Skulle inte rekommendera att träffa en person man är attraherad av och har en crush på som vän i förhoppning att något händer. Med det sagt ska man väl inte stressa in i något eller pusha det framåt men att träffa någon som vän och inte uttalat dejting eller liknande i förhoppning att hon ska börja gilla dig låter både ganska fult och som en dålig idé.

Du kanske har rätt...

Nej det gör dom inte. Mitt förhållande med min man började med att jag tyckte han betedde sig som en idiot första gången vi träffades. Det tog drygt 1 år innan jag insåg att det var honom jag ville ha och då hade vi umgåtts som vänner under tiden. Nu har vi snart varit tillsammans i 9 år och är fortfarande väldigt kära i varann.

Nej det gör dom inte. Mitt förhållande med min man började med att jag tyckte han betedde sig som en idiot första gången vi träffades. Det tog drygt 1 år innan jag insåg att det var honom jag ville ha och då hade vi umgåtts som vänner under tiden. Nu har vi snart varit tillsammans i 9 år och är fortfarande väldigt kära i varann.
Förstår vad ni försöker säga.
Men om hon bara vill ha vänskap så kan jag inte heller gå och hoppas på att hon ska vilja mer. Då är ju risken att man bara bli besviken som @durachiny försöker säga.

Skulle inte rekommendera att träffa en person man är attraherad av och har en crush på som vän i förhoppning att något händer. Med det sagt ska man väl inte stressa in i något eller pusha det framåt men att träffa någon som vän och inte uttalat dejting eller liknande i förhoppning att hon ska börja gilla dig låter både ganska fult och som en dålig idé.

Absolut! Menade inte att @Hero skulle "låtsas" vara vän med någon i förhoppning om att denne skulle bli kär så småningom..... Men kanske bra att precisera.

Nyfiken, brukar du berätta att du inte vill ha något seriöst efter att ni legat eller gör du det innan du ligger med dom du träffar ?

Nä, jag är som sagt öppensinnad så jag har sällan bestämt mig innan vi setts ett tag. Så oftast hinner vi ju ligga innan vi snackar.

@Alexandra_W Tack för svaret :)
@Singoalla Vad skönt det lät med "trevliga romanser, häng och ligg"! Jag har nog fastnat i att antingen så ligger man bara eller så söker man något seriöst. :/ Har du (eller någon av er andra) träffat någon på en dejtingssida som blivit en kompis? :)
Vad tråkigt med M.. och din andra kärlek, det minns jag tror jag att du skrivit om här på buke. :/
@Gotthard Okej, ja men precis :) Jag funderade på om jag skulle skriva till pulkakillen att jag skulle träffa vegokillen. Men då sa min kompis att nä, det behöver du väl inte. Men, jag tänker att skulle det bli mer seriöst (jag vet ju inte hur många vegokillen skriver med/träffar heller) så talar jag om det förstås. Men, jag tror jag har en bild av att många är så hårdkokta när det gäller dejting, men det är de kanske inte alls egentligen :p.

Haha, känns som jag har fått riktiga I-landsproblem nu som fått flera stycken att skriva med :D

@sorbifolia Haha, jag fattar ingenting :D

//r

Ja, en av mina bästa vänner började som dejt och blev sen KK. Nu är han en av mina närmsta vänner :)

En annan är jag KK med sedan 1,5 år nu.

@Alexandra_W Tack för svaret :)
@Singoalla Vad skönt det lät med "trevliga romanser, häng och ligg"! Jag har nog fastnat i att antingen så ligger man bara eller så söker man något seriöst. :/ Har du (eller någon av er andra) träffat någon på en dejtingssida som blivit en kompis? :)
Vad tråkigt med M.. och din andra kärlek, det minns jag tror jag att du skrivit om här på buke. :/
@Gotthard Okej, ja men precis :) Jag funderade på om jag skulle skriva till pulkakillen att jag skulle träffa vegokillen. Men då sa min kompis att nä, det behöver du väl inte. Men, jag tänker att skulle det bli mer seriöst (jag vet ju inte hur många vegokillen skriver med/träffar heller) så talar jag om det förstås. Men, jag tror jag har en bild av att många är så hårdkokta när det gäller dejting, men det är de kanske inte alls egentligen :p.

Haha, känns som jag har fått riktiga I-landsproblem nu som fått flera stycken att skriva med :D

@sorbifolia Haha, jag fattar ingenting :D

//r

Min kollega som jag ligger med är väl kollega/kk/vän så visst funkar det.
Jag pratade inte med honom på ett år, jobbade ihop en gång, gick på en dejt och efter den hade vi ett snack där vi kom överens att vi trivs bra tillsammans men ingen vill ha en relation men vi kan ligga om vi inte skapar drama och krångel på jobbet. Det har fungerat jätttebra! Vi är helt chill med varandra och har en väldigt bra relation både privat och på jobbet, även om jag fortfarande vill kasta något på honom ibland när han är för dryg :p

Förstår vad ni försöker säga.
Men om hon bara vill ha vänskap så kan jag inte heller gå och hoppas på att hon ska vilja mer. Då är ju risken att man bara bli besviken som @durachiny försöker säga.

Var inte så målinriktad. Tänk med det här är en trevlig person som jag mår bra av att umgås med. Vila i det. Börja inte direkt fundera vad det kan bli framåt, vad du vill, vad hon vill, analysera osv. Slappna av och låt det bero och visa sig. Du kan inte efter en gång veta vad du vill ens.

Var inte så målinriktad. Tänk med det här är en trevlig person som jag mår bra av att umgås med. Vila i det. Börja inte direkt fundera vad det kan bli framåt, vad du vill, vad hon vill, analysera osv. Slappna av och låt det bero och visa sig. Du kan inte efter en gång veta vad du vill ens.

Jag är en känslomänniska och nej kan ju inte säga om det är hon jag vill leva med. Bara att jag fattade tycke för henne. Vilket inte händer alltför ofta när jag går på dejt.
Men med tanke på att hon ska åka bort och hennes svar så måste jag ju släppa henne och gå vidare i det känslomässiga stadiet.

Tänkte på det @Hero skrev om att träffa/inte träffa fler åt gången, gör ni andra det? En del har jag ju sett gör det, men andra har jag mindre koll på...

//r
Jag träffar flera. Hoppas kunna träffa Malmödejten under hela våren och ha 1-2 st vid sidan om. Malmödejten är ju gift och honom kan jag träffa max 1 gång/vecka. Så det finns ju tid till fler.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 426
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 840
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 745
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka