De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

My god vad söt! Å vilken tuff jacka, var har du köpt den? :)

Mina grabbs rider gärna, och väldigt gärna barbacka! L sitter bakom, han blir nog en bra distansryttare - gillar långa, riktigt långa skritt-turer med inslag av lite trav. D som sitter framför älskar när det går fort, så galopp är hans främsta intresser på hästryggen, riktigt fort, och så fort han är klar med det får bror hans ta över igen :laugh:

Tur att de gillar olika!

Tre_av_mina_fem_fina_pojkar_De_alskar_sin_lilla_hast_och_jag_tror_han_gillar_dem_med_Han_kommer.jpg

Senast ändrad:

Men sötgrabbar så :love: Mina är typ likadana, den äldre vill bara ha action i livet och den andre uppskattar att bara vara. En hoppryttare och en dressyrryttare med andra ord :D

via gud vad duktigt av Idun att skriva och läsa! Jag kommer ihåg när du la ut en film när Idun sjöng sockerbagaren och jag bara gapade! Fast nu när jag fått min tvåa förstår jag att det inte är helt omöjligt.

Lånar sista knappen och lägger ut en bild på mina flickor :love:

DSC_6206.JPG

Vilka söta ryttar-pojkar det var längre upp (nevins)! Söt ponny också, för all del :) Vår lilla fröken är inte så förtjust i hästar (än!) men som synes så gillar hon hundar, det får duga så länge :D

Många goa grabbar i tråden, både ryttare och skogmullar :love:

Så har vi Idun ( miniversion ) sångfågel :laugh:. Det är verkligen helkul att man fått chansen att följa alla "större" barn från att dom var små och uppåt :)

Några bilder på min vilda vildunge:
MAriapbesk030.jpg

MAriapbesk031.jpg

MAriapbesk055.jpg

DSC00839.jpg

Är man trött vilar man bäst ut hos hundarna, trygghet deluxe!
DSC00844.jpg

Sandra78: Jättefin bild :)

Kul att se bilder på Arvid igen. Vad stor han blivit, men det måste varit flera år sen du uppdaterade här?

Calazirya: Ella är bara såååå söööööt!!!! Jag gillar hennes randiga klänning, vart har du köpt den?

Sandra78: Det är underbart med barn och djur. Kul att ha fina bilder på dom tillsammans.

Vindvissla: Söta grabbarna. Jag har för mig jag tyckte dom var så lika förut, vad tänkte jag med då?

Nevin: Vad roligt att dom gillar att rida. Tuva ( 3 år) brukar rida endel på våran shettis, det är skritt och kort trav som gäller. Hon älskar att trava men bara korta bitar itaget för annars hinner det bli för studsigt :)

Via: Oj kan dina barn läsa och skriva som 4 åringar, det var inte illa! Vad har hänt med Iduns tand?

Mirabell: Vad söt han är! Jag gillar tröjan skarpt, har du köpt den på lindex?

Visst är den fin :). Den är köpt på Lindex, tycker att dom ofta har fina kläder i okej kvalité till bra pris.

Hon har en till i samma stuk, svart botten och massa typ små fåglar i klara färger ( röd osv ). Perfekta förskolekläder också, ledigt och löst ska det va :D

Lindex är kanon! Här är favorittröjan därifrån, som sitter på en tjej som inte tycker om flugor :D

309741_10150293121634340_749659339_7995538_4634795_n.jpg

Jag maste bara beratta att var favvotroja ocksa kommer fran Lindex. Det ar en rod t-shirt med en hast pa. Jag har anvant den jakligt flitigt i nastan tva ar och den ar fortfarande jattefin i tyget. Hasten ar ganska sliten men inte en noppa och fortfarande jattefin i farg och form. Tummen upp for Lindex (som aven levererar utomlands!)

Via: Oj kan dina barn läsa och skriva som 4 åringar, det var inte illa! Vad har hänt med Iduns tand?

Ja, de har helt enkelt varit intresserade av bokstäver (och siffror) och vi har visat dem det de har frågat efter.

Det lustiga är dock att Idun faktiskt har lärt sig aningens tidigare än vad Alde gjorde, jag skulle ha gissat på att det skulle bli tvärtom. De är väldigt olika i sitt sätt att lära. Alde är väldigt teoretisk i allt, vill ha (och gör) långa teoretiska utäggningar om det mesta. Idun däremot vill inte alls ha förklaringar, hon vill se. Hon står ofta bredvid och iakttar saker, och sedan bara kan hon efter ett tag.

Idun ramlade för drygt ett år sedan och skadade tanden. Den är död och först trodde tandläkaren att de skulle bli tvugna att dra den. Eftersom hon har klarat sig från infektion och tanden tydligen har förkalkats, så får den dock sitta så länge inga komplikationer tillstöter. Hon går på regelbundna kontroller.
Den har hela tiden suttit en aning längre ner än övriga tänder, men nu sitter den ännu lägre, plus att den också är en aning lös, så vi får se hur länge till den sitter.

Här är en bild på Idun som visar upp sitt skadade tandkött efter den första (akuta) resan till tandläkaren.

tanden.jpg

Yikes, stackars Idun!

Här kommer en glad Sam och lillebror Isaac.

Isaa kör tractor i sängen

Björnbärsfest i höet

Vilken härlig bild när dom hoppar i sängen tillsammans, glädjen syns verkligen.

Nu har jag äntligen fått in bilderna från våran Sverigevistelse i datorn. Här kommer en hel hög.

Vem behöver tv när det finns tvättmaskin? :)
img_0653_164871592.jpg

När det är tyst för länge kan det bara betyda en sak...
img_0661_164871687.jpg

img_0663_164871743.jpg

Åker båt med morfar
img_0642_164871332.jpg

img_0663_164871743.jpg

Vilken underbar bild - snacka om att ha ertappats med fingra i syltburken liksom :laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 930
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar