De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Jag har aldrig hört talas om någonstans där man kan få bilder redigerade, men det kanske finns? Det låter som om det skulle kunna bli kostsamt dock, om det inte bara handlar om enstaka bilder.
Du kan ladda ner Gimp, som är ett gratis och bra redigeringsprogram.

Mina älskade (Carl 6 månader, Amanda 1½ år):
184033_1766915387769_1685709654_1222639_8086593_n.jpg

252624_1636296042367_1685709654_1107287_2863680_n.jpg

270022_10150379719079056_834959055_10186713_741668_n.jpg

254067_10150309455674056_834959055_9506888_3408056_n.jpg

*kl*
Alice snodde mormors äpple idag :D Plockat direkt från trädet, ett Sävstaholm. Jag förstår henne, de är supergoda! :d
phpxaqshk.jpg

Mamma upp i dan .....
DSC_3533.jpg

Med jämna mellanrum så ställer hon sig upp och läser, då är det spännande i boken.
Igår ställde hon sig dessutom upp och dansade lite då det blev medryckande musik på tv:n, men hon lyfter inte näsan ur boken. :love: :love:

Senast ändrad:

Vilken underbar bild-serie!! Och vad härligt att hon gärna har näsan i en bok, jag hoppas så att Milton blir en bokälskare, precis som jag!

kl
Här kommer ett par på Milton, eller ja, en hel drös!

Milton och hans häst, Malva. Det är lite speciellt det där, jag skaffade henne som ett-åring och sedan när jag fick Milton så bestämde jag att hans första häst som han ska sitta på, ska bli Malva. Och för hennes del så är det hennes första ryttare, någonsin också. Så just att se honom på hennes rygg och se henne med honom på ryggen, är speciellt och stort för mig.
Ja ja, lite löjligt kanske :D
milton-och-hstarna-5-omgjord_162215426.jpg

Här får ni se hennes huvud också ;)
milton-och-hstarna-18-omgjord_162215346.jpg

Milton på dagisinskolningen, han kör bil :)
18-juli-11-3-omgjord_162283085.jpg

*kl*

Det var ett tag sedan sist och jisses vad alla barn växer ;)

Här kommer lite nyare på lille gusse :love:

539f20af.jpg

65fbdeeb.jpg

a7f20e8d.jpg

a47591fc.jpg

2f8b19ba.jpg

92544ec2.jpg

07065e55.jpg

Va stämningsfull bilden i fönstret var!

Ludvig tycker det är skoj att ligga på magen, protesterar inte alls, lägger bara ner huvudet åt sidan när han blir trött :love:
Han är 7 veckor på onsdag.
phpf6amyp.jpg

YEY!!!!
php1ppwmd.jpg

phpxbxowg.jpg

php89dmuz.jpg

Ni som har en studsmatta, tycker ni det har varit värt pengarna? Iggy älskade min lillebrors studsmatta, han var dock lite för liten än och det fanns inget skyddsnät. Men som födelsedagspresent till nästa år då han fyller två hade kanske vart nåt? Fast mamma hoppar minsann lika mycket själv :o

Skyddsnät ger en falsk säkerhet. De flesta skadorna sker när barnen landar fel på mattan, särskilt om de studsar mer än en åt gången. I bästa fall bryter de bara handleden eller armen, men jag har sett nackskador också.
Vi märker direkt på akuten när studsmattesäsongen börjar.

Gissa om mina barn har haft en studsmatta eller inte?

Moas pappa fick en studsmatta, den uppskattas av Moa väldigt mycket:D Hon är helt galen i den och det första hon vill göra på morgonen är att hoppa!
Den är nästan 4 meter stor, och hon brukar hoppa samtidigt som sina kusiner på 2 ½ och 4 år.

Se mitt svar ovan!

Skyddsnät är ett absolut måste!

Samma här...

Hon har avgudat den sen innan hon började gå till och med, hon är en riktig hoppetossa! Det mrks också at de tränar upp balansen väldigt bra genom att hoppa på en sån.

Vi brukar kalla studsmattor för frakturgeneratorer.

Samtidigt ar de ju otroligt bra for balanstraning och motion, bade for barn och vuxna. Men brutna armar och ben ar ju inget skoj.

Vara grannbarn studsade tillsammans pa sin studsmatta och den aldre (och nagot korpulente) landade pa den yngres ben och krossade det. Sadar skoj...

Samtidigt ar de ju otroligt bra for balanstraning och motion, bade for barn och vuxna. Men brutna armar och ben ar ju inget skoj.

Vara grannbarn studsade tillsammans pa sin studsmatta och den aldre (och nagot korpulente) landade pa den yngres ben och krossade det. Sadar skoj...

Klart det är jättekul, annars skulle inte så många ha dem. Men man måste vara medveten om vilka risker man utsätter sitt barn för och absolut inte förlita sig på ett skyddsnät. Det hindrar endast barnet från att trilla av studsmattan.

Brutna nackar än ännu mindre skoj.

Vi har en studsmatta. Barnen får absolut inte hoppa annat än en åt gången. De får dessutom inte på några som helst villkor försöka sig på volter och liknande. Jag har sagt att den dagen de har gått på gymnastikträning och med hjälp av instruktör lärt sig göra volter och den säger att det är ok, då får de göra det ...

Åhh kommer ni ihåg när man gick i skolan & hoppade på en sån där "studsmatta" & gjorde volter ner på "stora mattan" ? Haha då var man liten & smidig, skulle aldrig i hela världen våga göra det idag :laugh: Haha

finpyss_163027061.jpg

Pa Bansha show igar. Popularast var honsforsaljaren som hade en hel bur med ankungar :love:

Sam poserar framfor en stor stor traktor.

IMAG0433-705749.jpg

Sana har tavlingar finns det gott om, smaungar som rider pa kandar och bedoms pa hur perfekta de ar.

IMAG0428-709570.jpg

Isaac ville INTE halla mej i handen men Sam gick bra, de gick sahar i sakert en kvart och jag bara smalte :love:

IMAG0435-701023.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 930
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar