Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens bästa var att min lilla bil överlever ett tag till. Verkstan hade tom delen som behövdes hemma (begagnad) så det hela blev inte farligt dyrt :up:

När särbon bogserade dit mig trodde jag att det skulle bli skroten nästa.

Är att jag är på så bra humör! Idag är en sån där dag som jag tänker på hur tacksam och glad jag är över allt och alla i mitt liv. :)
Puss på er bukefalister, hoppas att ni får en härlig fredag! :love:

ääähhh, jag har inget bästa hittills idag.

Sökte ilsket över den motsatta tråden i morse, för allt krånglade.
Dagens bästa är kanske att trots en massa krångel inför morgondagens planerade ridkurs, så har det ordnat sig om än med viss ansträngning från min sida (krångel med bokning av ridhus, inte kul att inse morgonen innan ridkurs att det ridhus man fått löfte om att boka kl 12-21, i stället är bokat 11-1330 och 15-18. Funkar liksom inte när instruktören kommer tidigast kl 12 (tågtider) och det är ett antal ridpass inplanerade).

Och dagens bästa förstås att det gick att med så kort varsel fixa ett annat ridhus för hela kursen.

Dagens bästa hittills:

Milt vårväder utan nederbörd.

Nätshoppat igår, och det verkar fungera såååå smidigt med säljaren (en begagnad loksele; shoppar nästan inget som inte är hästrelaterat). Så troligen har jag selen här i början av veckan, via Blocketpaket som gör att varken säljaren eller jag behöver riskera att bli lurad.

Har lärt känna en ny vän som är helt amazing! Han är en person som ser ett problem och löser det även om så många andra ignorerat det (ex i hans student-hus hade några haft en fest men inte städat efter sig, alla klagar men ingen gör något. Han ställer sig och städar ALLT själv trots att han inte ens var närvarande på festen.) Trots att vi inte känt varandra speciellt länge ställer han upp och stöttar mig när en annan "vän" svikit, han tar hand om allt och alla.. Han är så jävla underbar helt enkelt!

Efter några rätt bedrövliga dagar blev jag på bättre humör när jag fick höra följande gulliga och sanna historia idag.

En vän är partipolitiskt engagerad och berättade om ett gammalt par boendes väldigt ensligt på landsbygden. Inför varje val ringer paret och undrar när de ska komma och informera om valet. De förväntar sig nämligen hembesök efter att någon för länge sedan knackade dörr för att värva röster. Inte nog med det: hembesöket ska avslutas med en biltur i politikerns bil, för så skedde den första gången vid dörrknackningen. De åker runt på småvägarna i trakten medan paret berättar vad de tycker ska förändras inom kommunalpolitiken.

Jag blir alldeles hjärtevarm av dels att paret faktiskt ser det som en självklarhet att de ska få denna personliga valinformation inklusive bilfärd och dels att politikerna lika självklart ställer upp på det.

:heart

Dagens bästa är att jag efter sex dagar hemma från jobbet gick till läkaren (då förkylningen snarare blev sämre :mad: ) och fick astma medicin för mina svullna luftvägar, och OJ vilken skillnad det blev! Tror jag kommer kunna jobba imorgon tom :bump:

Fick lite sol på mig idag. :) Fick också veta att jag kommer få lite pengar ur en "fond för behövande" nästa vecka. Så då kan jag köpa skor som fötterna tycker om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar