Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens: Glömde nästan promenaden idag men hann med en rask en uppför jättetrappan + handla inom 30 minuter så jag hann hem innan "Saber y ganar" (frågesport) började på TVE.

Jag tog mod till mig och skapade en ansökan till Fjällräven Polar. Jätteläbbigt men samtidigt glad att jag testar trots att det är sjukt svårt att komma med, tänk om det verkligen går? Ligger just nu på plats 20/25 av svenskarna, så lär behövas fler röster... men tid finns än.

Senast ändrad av en moderator:
Dagens bästa var att jag kom ut på det planerade löppasset, trots noll motivation innan. Väl ute var det rätt skönt och nu känns det bra!

Dagens bästa är att jag idag visat lgh för folk och de som sett den vill alla ha den, så det blev klart ganska snabbt att jag inte behöver bo här uppsägningstiden ut.

Snart är vi där vi hör hemma: ute i bushen :love:

151112-goumlken_zpsqgckjkhf.jpg

Äntligen tagit mig i kragen och ringt sjukgymnasten som husläkaren rekommenderade. Telsvar så fick lämna namn och nummer, hoppas hon ringer upp nästa vecka.

Dagens bästa, lämnande mitt lastbilssläp på service av aggregatet idag, åkte iväg med bara lastbilen. Gjorde klart alla körningar jag hade, åkte tillbaka till verkstaden och precis när jag kommer dit ser jag hur de håller på att parkera mitt släp.
Tajmade in det så bra att jag kom precis när de var klara, så slapp väntetid, gööööött. :up:

Gick igenom besiktningen hos tandläkaren, han hittade bara en kariesfläck men den hade inte blivit större sen 2013 så behöver inte lagas. *lättad*
Fick tummen upp för att jag köpt eltandborste. :up:

Jag ändrar på mitt jobb efter nyår; det blir mer ledigt, mer trivsel och mer pengar.

Ska också låna ut en av hästarna till en av mina bästa vänner efter nyår. Hon kommer att få det fantastiskt bra och jag får råd med fullskötsel till de andra två. Så går all energi inte åt till att mocka, fylla foderpåsar och sånt.

Och så har jag fått ny kontakt med en gammal favoritserviceman :)

Dagens bästa är att jag fick D på kursen som jag har smygpluggat på rasterna på mitt jobb och varenda lediga stund den senaste tiden. (Blir inte så många ju med familj, heltidsjobb och hästgård.)
Hoppades på knappt godkänt så det var en glad överraskning som sporrar till mer smygplugg. :D

Dagens bästa (väcker gammal tråd) var när jag ringde och beställde nya vinterdäck.
Det är inte så kul för det är dyrt men bilen ska snart på besiktning och då måste jag ha lite piggare däck.
jag hade gissat på ca 2500kr/däck, men klarar mig med ca 1600kr/styck. Hurra!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar