Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens bästa var hela dagen :D Först frukost med en vän, sen promenad och picknick med @Killaloe och Svansson, sen pizza och film med en tredje vän. Välplanerad söndag :D

Dagens bästa var att en utmaning jag antagit mig (leda en stor barnkör fram till jul) ändå gick rätt bra :) Helt ok för en första rekognosceringsrunda, och möjlighet till utveckling!

Gårdagens bästa var hela dagen :D Först frukost med en vän, sen promenad och picknick med @Killaloe och Svansson, sen pizza och film med en tredje vän. Välplanerad söndag :D

Dagens bästa var att en utmaning jag antagit mig (leda en stor barnkör fram till jul) ändå gick rätt bra :) Helt ok för en första rekognosceringsrunda, och möjlighet till utveckling!

Vad kul att det gick bra med kören! Då känns det rätt okej för framtiden? :)

Eftersom jag numera försöker se allting positivt vill jag bara rikta ett stort TACK till alla hantverkare som inte stänger hissen alt inte förstår hur en gallergrind fungerar. Tack vare er har jag sänkt min vilopuls från 95 till 85 och troligen gått ner 0,2 kilo. Tack vare er har också en mycket liten andel av pensionärerna i huset kunnat ta sig ut och ni har aktivt hindrat dem från att bli exempelvis rånade. Och de få gamlingar som försökt ta sig ut har troligen avlidit av hjärtsvikt vilket sparat samhället en massa pengar med hänsyn till den stora börda en allt mer åldrande befolkning innebär. TACK TACK TACK!!!!!

Äntligen har det löneadministrativa systemet (förhoppningsvis) börjat fungera efter en månad i drift så man kan försöka (men inte självklart att man lyckas eftersom systemet inte är helt tydligt och lättanvänt) redovisa arbetade jourer.

Jogga, springa, löpträna är det bästa idag, det är det bästa vilken dag det än är. Alltid.

Jag får aldrig nog :love:

Dagens bästa än så länge är min och hundens sovmorgon när sambon åkte tidigt till jobbet på morgonen :D

Ikväll är det dessutom hoppträning så dagen ser ut att sluta bra :D

Dagens bästa var internpostkuvertet som damp ner...
Jag har haft ett vikariat men blev i augusti tillsvidareanställd. Haft en chef som talade om för mig att "min lön var så bra att jag inte skulle få någon högre lön" :cautious::meh:O_o(vid fråga -då jag alltid fått lönerevidering när jag fått nya vikarieavtal (förlängningar). PLUS att enligt chefen skulle jag inte skriva på något anställningsavtal "hon hade kollat upp det och det sköttes minsann automatiskt" (eh, sen när då???O_o:cautious:). Chefen sa upp sig och vi fick tillbaka vår förra chef. Jag frågade honom om anställningsavtal (med tanke på vad den andra chefen sa) och hans svar var att jag SJÄLVKLART skulle skriva på papper...

Så, idag dök det in ett kuvert. På anställningsavtalet satt en post-it:

Hej mooi,
Skriver du under och skickar till mig. Jag reviderade din lön, passade på nu men se detta som en del av den kommande lönerevisionen 2016. Hör av dig om du har synpunkter.

Med vänlig hälsning X.

Så -från "du får inte mer lön" till +1000kr utan att ens ha frågat, det gjorde min dag :p:bump:

Jag har också fått lönebesked. Lite frågande till dateringen - brukar ju utbetalas retroaktivt eftersom förhandlingarna gällde -15 och -16. Får nya lönen först from 1/1 -16.
I övrigt mer pengar än jag hade väntat mig, fast tycker att jag borde få retroaktivt också. Snåljåpar.

Fick ett meddelande via Facebook i morse (fast en här på jobbet trodde att det var lur) där någon hittat ett bankomatkort och frågar om det var mitt.
Mina kort är i plånboken där de "bor"...

Jag gav mig på en jättetrappa idag, har undvikit den i flera månader eftersom jag alltid blir så andfådd och darrig men nu kunde jag gå uppför hela utan att stanna och blev knappt andfådd! Känns toppen :up: att promenaderna i backar och trappor ger resultat. :banana:

Dagens bästa, jag överlevde att köra lastbil med släp i Göteborg. Hann med 15 stopp, trots trafik och köer både på vägarna och till terminalerna. Nu är det rätt gött att det äntligen är helg. :)

Har även sovit första natten i en lastbil också, helt själv i lilla Kungsbacka.
12193728_1127589607271884_8722080928362880616_n.jpg

Eftersom jag numera försöker se allting positivt vill jag bara rikta ett stort TACK till alla hantverkare som inte stänger hissen alt inte förstår hur en gallergrind fungerar. Tack vare er har jag sänkt min vilopuls från 95 till 85 och troligen gått ner 0,2 kilo. Tack vare er har också en mycket liten andel av pensionärerna i huset kunnat ta sig ut och ni har aktivt hindrat dem från att bli exempelvis rånade. Och de få gamlingar som försökt ta sig ut har troligen avlidit av hjärtsvikt vilket sparat samhället en massa pengar med hänsyn till den stora börda en allt mer åldrande befolkning innebär. TACK TACK TACK!!!!!

Hantverkare är orcher, det är lättast om man utgår från det :p

Dagens bästa är att bebisen har beräknad födelse idag och alltså kan jag nu se slutet i tunneln på den här graviditeten!

Det betyder att jag snart kan sova på mage igen :love:
Å förhoppningsvis inte behöver kissa minst 3 ggr varje natt, eller behöver ta halsbrännamedicin precis innan jag lägger mig för natten, å snart får på mig mina vanliga kläder igen och garderobstorleken kommer utökas något enormt mot vad jag har att välja på nu, att mina ben kommer sluta vara svullna av all vätska å att jag kan köra bil igen utan att ratten behöver rulla över magen :D

Himla bra dag idag! Nu ska ungen ut bara så allt kan förverkligas :p

Är att det nu är klart att jag, dotter och katt flyttar ut i spenaten som senast i mitten/slutet av februari då en kompis nu blivit sambo och därmed vill hyra ut sitt lilla torp som ligger alldeles vid skogskanten :banana:

2 BodyJam - pass idag! :D Varav det ena på ett helt okänt gym, med helt okända (bortsett från instruktören, men henne hade jag aldrig haft som instruktör förut...:rofl: ) deltagare. Och jag var inte ens nervös! :eek::banana:
Nästa lördag ska det passet filmas "och du kommer! Jag behöver dig!" happ... :rofl:

Dagens bästa kommer att bli att hämta hans vinst. Jag har inte sagt något utan kommer att hämta honom på fritid för att sen åka och handla på coopen.
Väl där ska jag gå fram till någon anställd och säga att "den här lilla killen vill hämta sin vinst". Ååååå vad jag längtar efter att se hans min!!

Dagens bästa kommer att bli att hämta hans vinst. Jag har inte sagt något utan kommer att hämta honom på fritid för att sen åka och handla på coopen.
Väl där ska jag gå fram till någon anställd och säga att "den här lilla killen vill hämta sin vinst". Ååååå vad jag längtar efter att se hans min!!
Hur gick det? :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA