Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa är utan tvekan mina vänner, mina underbara vänner som snabbt kan få en värdelös dag att kännas bättre och som kan få mig att tänka klart i riktigt psykiskt jobbiga situationer. Känns väldigt lyxigt att jag har dem :D

De senaste dagarnas bästa är alla de fantastiska människor som samlats för Centerpartiets stämmor. Runt tusen personer som delar samma intressen och diskuterar, argumenterar och enas om viktiga frågor. Samtidigt som det är busigt kul, seriöst och varmt.
Bäst är att det inte är slut förrän på söndag så jag kan få vara i den här kreativa miljön i ett par dagar till.

Hamnade vid ett par herrar från Svenskt Näringsliv på lunchen och de sa glatt att när det kommer till fest så är Centerns fester de överlägset bästa - vi kan den saken :D Och imorgon kväll är det stora festen, dvs partibanketten.

ikväll har vi diskuterat invandring och jag är mallig och glad över att vara i ett parti som inte vänder kappan efter vinden utan fortsätter stå upp för alla människors lika värde. Som en man sa -när det knackar på dörren öppnar vi, medan andra låser.

Sorry detta politiskt utbrott - men jag är så uppfylld , stolt och glad.

Dagens bästa...ett magiskt BodyJam-pass....länge sen jag upplevde den magin. Jag har verkligen saknat det! Och att vi bara kört den här releasen en vecka (inkl. ett bonuspass då både jag och instruktören kände att vi behövde revansch från passet dagen innan...) är ganska otroligt eftersom koreografin nästan sitter även för mig.
(men jag gör inte om misstaget att säga "jag har världens träningsvärk så du får inte skratta åt mig imorgon!"... :rofl: )

Dagens bästa: mina hundar, på alla plan. De har inte bara skött sig exemplariskt och förvånansvärt väluppfostrat-aktigt, de har dessutom varit busiga på "rätt" sätt så att de bara varit glädjespridare. (Det är visserligen kul med busig valp, men mindre kul när hennes bus går ut på att gräva upp halva uteplatsen, sådant slapp jag idag)

Den här kvällen blev inte helt tokig heller. Hundarna sover, även valpen. Jag äter favoritglassen och lyssnar på favoritmusiken som inte spelats på länge här. Åh, det känns lyxigt.

Gårdagens bästa: Att mitt försök att göra kardemummabullar blev superlyckat :D Hade dessutom en mysig kväll med några vänner som kom och fikade för att fira min födelsedag (i förskott) :)

Dagens bästa, hittills är att det var så trevligt i kyrkan på förmiddagen :) Jag och en vän sjöng, och det var väldigt uppskattat!

Dagens utan tvekan bästa var att äntligen(!) köra hem bilen från bilhandlaren. Skulle ha hämtat den i torsdags/fredags förra veckan men eftersom de inte hade alla papper i ordning så kunde jag inte hämta den förrän nu... Hade förväntat mig lite bättre ordning från en riktigt stor och känd bilhandlare, eller åtminstone möjlighet att pruta lite på priset, men icke..
I alla fall: jag älskar min bil. Verkligen. Den är helt fantastisk och just nu känns det som om jag skulle kunna köra den dygnet runt i tusen år utan att tröttna ;)

Samlade ihop gamla batterier, blev 7-8 st tror jag, och kom faktiskt ihåg att slänga dem i batteriinsamlingen när jag var på Coop! :up:
(Oftast när jag ska slänga batterier där så glömmer jag dem i jackfickan och de åker med hem igen. :meh:)

Dagens bästa var gårdagen. För första gången på många år (efter en mycket ohälsosam relation, uppslitande separation och trassel med barn och deras pappa som består) så kände jag mig som en människa. Stabil, glad och pigg, samtidigt. Underbart, vet att det kan vara mycket övergående och passade på att njuta. I dag betydligt mer svajigt, men ändå :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 165
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar