Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa, jag och en står och pratar om ridskolan och varför jag bara rider varannan vecka och den andre utbrister "ja, det förstår jag när du har en sån fin häst att rida på hemma". Kändes kul att få höra det om min kantiga tant, som är en giraff-älg mellanåt. :laugh:

Att jag ringde en annan verksamhetschef inom mitt företag och anmälde intresse för en tjänst och hen blev intresserad. Så ikväll har jag postat ett CV med ett kort intressemail.

Räknar ner mina arbetsdagar och några elever har räknat ut att jag ska sluta och överöser mig med positiv feedback i smyg. Fin egoboost fastän jag blir alldeles gråtmild.
Räddar mig genom att spänna ögonen i dem och säga att nä, de fåååår inte låna pengar - då skrattar alla.

Misstänker att jag kommer att skvala rätt friskt när jag åker hem efter sista arbetsdagen nästa vecka.

Öh, här hällregnar det och då är det inte så enkelt att hitta.

Men dagens bästa var nog när jag vaknade (för tidigt i och för sig) och hade full spinn-konsert i öronen av alla goa katter som trängdes med mig i sängen.

Dagensbästa: somnade på enbart en stesolid och en halv zolpidem :up: Vaknade tidigt (4:30 så lite för tidigt kanske :wtf: ). Har städat lite, gjort rent badkaret, sorterat tvätt, slängt onödiga papper, slängt lite annat.
Ryggen blev ilsken på mig men den har ju fel. :down:

Får tillbaks 1000 kr för TV:n jag köpte för att de hade sänkt priset med 500 kr och de hade även en kupongkampanj (500 kr rabatt) på den innan öppet köp-tiden gått ut.
Fast jag vågar inte tro på det förrän pengarna kommit in på kortet :nailbiting: borde väl synas på måndag eller tisdag.

Dagens bästa: Att jag har så underbara människor runt omkring mig. Både hemma och där jag studerar. Alla vill vara till lags och gör allt de kan för att underlätta för mig för att jag ska må så bra som möjligt. Underbara människor!

Dotter och jag har köpt tre fåtöljer ihop idag. 40-50-tal och urläckra. Blocket - jag som aldrig handlar begagnat....

Gav tusen pix för alla tre och de är i bra skick. Två guldfärgade och en med högre rygg som är röd. De två guldiga behöver nog fixas tills å småningom för fjädringen är lite gungig. Men det fixar bästa kompisen tapetseraren i sinom tid.

Det bästa är att dotter inte har plats för dem hemma hos sig som hon bor nu så jag är fodervärd tills vidare. De flyttade in i mitt gästhus. Där bor de förträffligt. :D

Dotter och jag har köpt tre fåtöljer ihop idag. 40-50-tal och urläckra. Blocket - jag som aldrig handlar begagnat....

Gav tusen pix för alla tre och de är i bra skick. Två guldfärgade och en med högre rygg som är röd. De två guldiga behöver nog fixas tills å småningom för fjädringen är lite gungig. Men det fixar bästa kompisen tapetseraren i sinom tid.

Det bästa är att dotter inte har plats för dem hemma hos sig som hon bor nu så jag är fodervärd tills vidare. De flyttade in i mitt gästhus. Där bor de förträffligt. :D

Är du HELT säker på att dotter kommer att få tillbaka sina fodervärdsfåtöljer? ;) :D

Dagens bästa red ett dressyrpass och övade på hemläxan från sista träningen och på slutet kunde hon behålla formen i övergångarna. Så nöjd över det lilla, vi tar ett steg i taget. :)

Gårdagens bästa var min sambos klockrena kommentar.
Jag tävlade dressyr igår och stod och pratade med en kompis medan jag väntade på protokollet. Min sambo skulle köpa kaffe åt mig men det dröjde jättelänge innan han kom tillbaka och hade då med sig toast istället. Jag gnällde över det på skoj och sen sa jag, stackare hur du än gör så får du skit.
Min sambos blixtsnabba svar: "appråpå skit, jag såg din procent i cafeterian."
:rofl::rofl::rofl::rofl:
Jag skrattade så att jag höll på att kissa på mig!

Har långa naglar (mina egna naturliga) men nu har några börjat spricka etc. Testade vanligt nagellim men det funkade inte..
Köpte nu ett set med gele. OCH det är ju fan fantastiskt! Penslade ett tunt lager med gele på nageln, sprajade en "puff" med nån slags härdnings-spraj och vips är nageln slät, hel och stenhård!
Varför gör folk dyra gelenaglar på salong när det tar typ 2 minuter att göra själv? Och resultatet blev kanon!

Ytlighetens positivitet! ;)

jo just en annan hyfsat positiv sak: Min mobil som varit borta är återfunnen! Det var dock nästan lite skönt utan den så funderar på att tappa bort den igen. Detta kanske löser sig automatiskt denna vecka iom alla festligheter som väntar... :cautious:

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.