Dagens bästa är flera!
Jag har sommarjobbat färdigt för i år!
(min kropp uppskattar det särdeles mycket, då 4 veckor på 125% natt är mer än vad den klarar av...)
Och ni anar inte hur lycklig man kan bli över att ha en häst som går att fånga i hagen varje gång man vill rida!
När man haft en vrickad häst som min förra i några år, så krävs det inte mycket för att man ska bli lycklig!
Så i kväll har vi varit ute på en skön skrittrunda, jag på min nya häst tillsammans med dotter på sin ganska nya häst.
Och här kommer då dagens bästa nummer 3 och 4: Man kommer bevisligen närmare naturen från hästryggen. Det knakade till bland grenarna på hygget bredvid skogsvägen där vi red och det lät onekligen som en "stor fyrbening". Mycket riktigt, där kom en älg travande bara en bit ifrån oss och korsade vägen ca 50 m framför oss.
Jag tror det var en fjolårskalv för den såg inte sådär värst stor ut.
Och, det är ju alltid spännande att se hur den nya hästen ska reagera. Hon har senast bott mellan järnvägen och en ganska trafikerad väg, i utkanten av ett samhälle. Det hade ju lika gärna kunnat bli panik som att inget alls hände. Och eftersom det är i dagens bästa-tråden => inget hände!
Dottern frågade: "brukar inte hästar vara livrädda för älgar?" (det står så i hästböckerna hon läser...)
"Nja, tycker du att våra hästar blev livrädda nu?"
"nä..."