Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har varit så eländigt idag att dagens bästa är att det är vindstilla just nu. Tja, jag uppskattar stiltjen även i vanliga fall, men just ikväll är det så NICE att pyssla och vattna i tystnaden.

Att dressyrsadeln som jag hittade för flera tusenlappar billigare hos en stor butik än begagnad på nätet satt som ett smäck på hästen och var extremt bekväm! :eek::D

Fick "draghjälp" på passet idag så det gick alldeles fantastiskt bra! :love: (vågade t.o.m busa lite :rofl: )
Funkar det på onsdag också är jag tillbaka på banan igen :bump:
Fast risken är väl ungefär stor att det fullständigt skiter sig eftersom jag verkligen avskyr den salen.
Och jag vet att samma sekund som jag tar första steget in i salen är jag fast...

Det bästa idag är jag jag är hemma !!!. Två veckors resande runt Sverige är slut.
Näst bästa, att jag ska iväg och dansa tillsammans med mina vänner ikväll.

Att jag jobbar med en amerikansk kille som inte kan svenska. Har förbättrat min engelska kopiöst mycket på sista tiden tack vare honom! Från börjat tyckte jag att det var superjobbigt men nu ser jag verkligen hur bra det är för mig!
En liten fördel för honom också eftersom han har börjat svenskakurs och jag kan ge honom lite snabba svenskalektioner också! :up:

Film, fika och middag med bästa vännen och hennes familj :) Att filmen var mycket bra (The theory of everything) var med ett stort plus!

Man lever på hoppet

20150718_164319_RichtoneHDR_zpssnym3xmx.jpg

Till vänster gamla orkidén till höger the nyinköpta

Dagens bästa är den FANTASTISKA konsert jag varit på ikväll.
Tre minuters bilfärd bort ligger ett gammalt missionshus som nu drivs som kulturhus av en fantastisk musiker och sångpedagog. Och vän.

Ikväll har jag hört svensk folkmusik och portugisisk fado i härlig mix. Musiker av världsklass spelar i min lilla by.

Jag kommer att somna saligt lycklig (och vem behöver åka till stora staden för att få kvalitet....)

Dagens bästa är flera!
Jag har sommarjobbat färdigt för i år! :banana: (min kropp uppskattar det särdeles mycket, då 4 veckor på 125% natt är mer än vad den klarar av...)
Och ni anar inte hur lycklig man kan bli över att ha en häst som går att fånga i hagen varje gång man vill rida! :bump: När man haft en vrickad häst som min förra i några år, så krävs det inte mycket för att man ska bli lycklig! :love: Så i kväll har vi varit ute på en skön skrittrunda, jag på min nya häst tillsammans med dotter på sin ganska nya häst.
Och här kommer då dagens bästa nummer 3 och 4: Man kommer bevisligen närmare naturen från hästryggen. Det knakade till bland grenarna på hygget bredvid skogsvägen där vi red och det lät onekligen som en "stor fyrbening". Mycket riktigt, där kom en älg travande bara en bit ifrån oss och korsade vägen ca 50 m framför oss. :love: Jag tror det var en fjolårskalv för den såg inte sådär värst stor ut.
Och, det är ju alltid spännande att se hur den nya hästen ska reagera. Hon har senast bott mellan järnvägen och en ganska trafikerad väg, i utkanten av ett samhälle. Det hade ju lika gärna kunnat bli panik som att inget alls hände. Och eftersom det är i dagens bästa-tråden => inget hände! :love:
Dottern frågade: "brukar inte hästar vara livrädda för älgar?" (det står så i hästböckerna hon läser...)
"Nja, tycker du att våra hästar blev livrädda nu?"
"nä..."
11709439_10153033327077404_7264148389902279951_n.jpg

Jag har sovit bra, inte så länge men bra, vaknade tidigt och har ätit frukost, promenerat och ätit lunch. Känns som en bra start på dagen. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 874
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 157
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar